Mitä mieltä olette nimestä Aurora?
Kommentit (39)
Kaunis nimi, mutta niin hankala äännettävä etten antaisi ensimmäiseksi nimeksi.
Kaunis merkitysnimi. Tyttäreni on Elisa Aurora. Eka nimeksi kyllä mietin, mutta tosiaankin vähän vaikea lausua arkikäytössä. Enkä ole teiniäiti minäkään.
Auerin nuorimman lapsen nimi on Aurora.
Periaatteessa kaunis nimi eikä vaikea lausuakaan muuten, mutta minusta se kuulostaa kamalalta jos laittaa sanapainon ensimmäiselle tavulle suomalaisittain, jolloin AU korostuu. Kaunis se on äännettynä paino keskimmäisellä tavulla, mutta suomalaiset ei sitä kyllä niin tule ääntämään.
Prinsessa Ruusunen, minullekin, samoin kuin Karamzin ja italian ja latinan kieliset termit.
Tykkään nimestä todella paljon, mutta mietityttää millä nimellä kaverit ja perhe lasta kutsuisivat. Nimillä kun on taipumus lyhentyä ja lempinimiä käytetään paljon. "Roora" olisi ihan hirveä. "Auro" tuskin olisi vaihtoehto, eikä "Rorokaan" kovin hyvältä kuulosta. Toki lempinimi voi olla ihan kokonaan muukin, mutta tämän asian vuoksi se ei olisi ykkösvalintani.
Siis minun. Ap voi antaa juuri sen nimen, mitä pitää itse kauneimpana! :)
[quote author="Vierailija" time="04.09.2013 klo 12:05"]
Prinsessa Ruusunen, minullekin, samoin kuin Karamzin ja italian ja latinan kieliset termit.
Tykkään nimestä todella paljon, mutta mietityttää millä nimellä kaverit ja perhe lasta kutsuisivat. Nimillä kun on taipumus lyhentyä ja lempinimiä käytetään paljon. "Roora" olisi ihan hirveä. "Auro" tuskin olisi vaihtoehto, eikä "Rorokaan" kovin hyvältä kuulosta. Toki lempinimi voi olla ihan kokonaan muukin, mutta tämän asian vuoksi se ei olisi ykkösvalintani.
Siis minun. Ap voi antaa juuri sen nimen, mitä pitää itse kauneimpana! :)
[/quote]
Heh, nuo lempinimet on joskus kyllä ylläri, kun opiskelin oli joillain kursseilla nainen jonka nimi oli Tatiana ja kaikki kutsui sitä nimellä Tatti. Ei vaikuttanut kauhean innostuneelta lempinimestään.
Siis voi herran jestas suoraan sanottuna. Mä en oo ikinä ymmärtäny tätä, miksi kyselette nimistä jostain palstalla. Jos nimi kuulostaa teidän korviinne hyvältä, niin miksi sitä pitää kysellä muilta? Onko sillä mitään merkitystä, mitä muut nimestä ajattelevat? Antakaa sellainen nimi, joka kuulostaa kaunilta (esim. tämä Aurora), älkääkä välittäkö muiden mielipiteistä tuon taivaallista.
Mulle on ihan yks ja se sama jos vaikka suurinosa ei pitäisi poikamme ja tyttömme nimestä! Omasta mielestä ne ovat parhaimmat, se riittää!
Meillä on tytön toisena nimenä Aurora. Ihana nimi. Etunimenä en saa sitä toimimaan, vaikka kuinka yritin. Miten olisi siis toisena nimenä?
Hmm, tässäkin ketjussa se kuulostaa äidin prinsessaleikeiltä. Liian ällö ja imelä minusta ja toisaalta ärrät särähtää korvaan
Aurorasta tulee mieleen mielisairaala.
Mielisairaala ja nuoren äidin antama prinsessanimi.
Kolmas nimeni, jonka vanhempani antoivat, kun Aurora ei ollut vielä niin suosittu kuin nykyään. Ja vanhempani olivat 32 ja 34, kun synnyin eli eivät teinejäkään enää.
Mielestäni se on ihan kiva nimi ja omista nimistäni tykkään siitä eniten.