Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minut jätettiin tällaisella sähköpostiviestillä:

Vierailija
06.07.2013 |

"Hei xxxxxx!

Vaihteeksi minun vuoroni kirjoittaa sinulle. Minusta tuntuu, että tämä on välillämme parhaiten toimiva kommunikointimuoto. Ehkä vähän kömpelö, mutta vältytään parhaiten konflikteilta ja ylitulkinnoilta molemmin puolin.

Kuten olet huomannut, olen viime aikoina ollut sinua kohtaan kohtuuttomankin äreä, helposti suuttuva ja sanonut välillä turhan pahasti. Olen kohdellut sinua ilkeästi, enkä todellakaan itsekään pidä siitä. Tykkään sinusta ja välitän sinusta, enkä missään tapauksessa halua sinulle mitään pahaa. Kärsin itsekin tilanteesta, jossa kohtelen sinua huonosti.

En vain voi sille mitään.

Kuten sinulle taisin joskus aiemmin kertoakin, vihaan tilannetta, jossa alan käyttäytyä seurustelukumppaniani, sinua, kohtaan huonosti. Minusta tulee, ja on tullut, aikamoinen kusipää. On ristiriitaista tykätä ja välittää toisesta ja samaan aikaan saada valtaisia suuttumuksen tunteita pienestäkin ärsykkeestä. Valitettavasti kyse on yksinkertaisesti siitä, että sydämeni ei ole täysillä tässä enää mukana.

Meidän on nyt aika erota, oikeasti ja todella. Erota pariskuntana – toivottavasti jatkaa ystävinä.

Et ehkä usko, mutta tämä on todella tuskallista minullekin. Silti tiedän sen syvällä sydämessäni oikeaksi, kuten olen tiennyt jo pitkään. En vain ole halunnut antaa ihan helpolla periksi. Minusta tuntuu pahalta kun tämä tässä muodossaan loppuu tähän. Minusta tuntuu erityisen pahalta se, että tämä satuttaa paljon myös sinua. Se on silti ainoa oikea päätös – asia ainoastaan pahenisi, ja on pahentunutkin jo, kun sitä pitkittää.

Haluaisin, että ymmärrät, ettei tässä ole kyse yksittäisestä riidasta, erimielisyydestä, asiasta, toimintatavasta tai tapahtumasta. Tämä ei liity mitenkään eiliseen riitaamme puhelimessa, olin tehnyt lopullisen päätöksen tästä asiasta jo aiemmin päivällä. Tämä ei liity tapaamistahtiimme, ei käytökseesi, eikä siihen että sinun tai minun olisi pitänyt tehdä jotakin toisin. Tämä ei ole jotain, joka olisi ollut korjattavissa tai muutettavissa noin vain.

Lopullinen syy on yksinkertaisesti se, että vaikka kuinka sinusta välitän, en näe sinua oikeana kumppanina itselleni, enkä itseäni sinulle. En näe yhteistä tulevaisuutta. Sydämeni on sinulle todella lämmin, mutta se ei syki sinulle. Voi hyvin olla, etten sitä oikeaa koskaan löydä – eihän sitä ole tähänkään mennessä löytynyt. En kuitenkaan halua suhdetta jossa tyytyisin pidemmäksi aikaa mihinkään muuhunkaan. Enkä todellakaan halua pitää sinua vain ”varalla” kunnes löytyy joku muu. Et sitä varmasti halua sinäkään.

Olet minulle tärkeä, ja toivon, että yhteinen ystävyytemme jatkuisi. Se voi olla hankalaa aluksi, mutta uskon, että sitä kautta voimme antaa toisillemme paljon enemmän.

Vaikka viime ajat ovatkin olleet meille aika rankkoja ja suhteemme on jo pitkään ollut jatkuvaa taistelua, koen silti todella tykkääväni sinusta. Palasemme eivät vain mitenkään loksahda kohdalleen. Niiden liimaksi tarvittaisiin jotain niin voimakasta, ettei minun sydämestäni valitettavasti sellaista löydy.

Halutessasi voin edelleen tulla tänään käymään. Siinä on kuitenkin yksi ehto. Sinun täytyy luvata minulle, ettet pyydä minua takaisin. Vaikka viime kuukausiin on mahtunut paljon hyviäkin hetkiä, koen silti, että paluumme yhteen viime eron jälkeen oli virhe. En sitä virhettä aio toistaa – se vain aiheuttaisi lisää kipua meille molemmille.

Voin tulla siis käymään, keskustelemaan ja kuuntelemaan. Sinun täytyy kuitenkin sitä ennen luvata, että ymmärrät tämän olevan päätökseni, ja kunnioitat sitä. Yrittämättä kääntää päätäni. Laita minulle viesti, tai soita, jos haluat minua nähdä. Tänään, tai joskus myöhemmin, kun sinusta siltä tuntuu.

Ystävänä,

xxxxxx"

Miltä kuulostaa, te joilla on elämänkokemusta? Mainittakoon, että

- kirjoitti tuon ja jätti minut kolmisen päivää sen jälkeen, kun oli tavannut erään naisen, jonka kanssa alkoi heti seurustella. Ovat nyt yhdessä, asuvat yhdessä.

- oli noin kuukautta aiemmin valehdellut minulle menevänsä työkaverien kanssa risteilylle. Kun muualta saamieni tietojen pohjalta kysyin, oliko risteilyllä myös eräs nainen, vastasi että "huoh, ei ollut, lopeta jo". Vasta todisteet hankittuani myönsi, että kyllä oli. Olivat yöpyneet samassa neljän hengen hytissä tämän 9 vuotta nuoremman naisen kanssa. Risteilyllä oli ollut puolituttujen iso ryyppyporukka, ei kolmen hengen työporukka. Kiinni jäätyään kirjoitti: "Jos olisin tiennyt, että suhtautumisesi asiaan on ok, olisin tietysti kertonut totuuden."

- petti exäänsä, lapsensa äitiä, mm. minun kanssani, ennen kuin aloimme seurustella. Oli pettänyt lapsensa äitiä muidenkin kanssa ja jäänyt siitä kiinni.

- kuulin hänen kaveriltaan muutamaa kuukautta aiemmin, että mies oli suudellut antaumuksella jonkun naisen kanssa baarissa. Kysyin pitääkö paikkansa. Kiisti kaiken. Kaveri oli kuulemma nähnyt väärin.

- seurustelun aikana hoki "yksi, korkeintaan kaksi yhteydenottoa viikossa!" Ei esitellyt äidilleen. Jälkikäteen selvisi, että Facebookissa oli koko ajan lukenut että sinkku.

- oli kertonut minulle seurustelun aikana, että hän aina "muuttuu kusipääksi", kun lakkaa välittämästä kumppanistaan. Näin oli käynyt useita kertoja. Takana tällä kolmekymppisellä miehellä oli mm. muutama avoliitto.

Millaista tulevaisuutta ennustatte hänen nykyiselle parisuhteelleen?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päästä irti.

Vierailija
2/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei jaksa lukea tuota romaania...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kannattaisi olla onnellinen, että pääsit miehestä eroon.

Nyt menen selkäsuorana eteenpäin ja ole onnellinen ettei sinun tarvitse pitää siihen yhteyttä kun teillä ei ole yhteisiä lapsia.

Vierailija
4/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:37"]

"Hei xxxxxx!

Vaihteeksi minun vuoroni kirjoittaa sinulle. Minusta tuntuu, että tämä on välillämme parhaiten toimiva kommunikointimuoto. Ehkä vähän kömpelö, mutta vältytään parhaiten konflikteilta ja ylitulkinnoilta molemmin puolin.

Kuten olet huomannut, olen viime aikoina ollut sinua kohtaan kohtuuttomankin äreä, helposti suuttuva ja sanonut välillä turhan pahasti. Olen kohdellut sinua ilkeästi, enkä todellakaan itsekään pidä siitä. Tykkään sinusta ja välitän sinusta, enkä missään tapauksessa halua sinulle mitään pahaa. Kärsin itsekin tilanteesta, jossa kohtelen sinua huonosti.

En vain voi sille mitään.

Kuten sinulle taisin joskus aiemmin kertoakin, vihaan tilannetta, jossa alan käyttäytyä seurustelukumppaniani, sinua, kohtaan huonosti. Minusta tulee, ja on tullut, aikamoinen kusipää. On ristiriitaista tykätä ja välittää toisesta ja samaan aikaan saada valtaisia suuttumuksen tunteita pienestäkin ärsykkeestä. Valitettavasti kyse on yksinkertaisesti siitä, että sydämeni ei ole täysillä tässä enää mukana.

Meidän on nyt aika erota, oikeasti ja todella. Erota pariskuntana – toivottavasti jatkaa ystävinä.

Et ehkä usko, mutta tämä on todella tuskallista minullekin. Silti tiedän sen syvällä sydämessäni oikeaksi, kuten olen tiennyt jo pitkään. En vain ole halunnut antaa ihan helpolla periksi. Minusta tuntuu pahalta kun tämä tässä muodossaan loppuu tähän. Minusta tuntuu erityisen pahalta se, että tämä satuttaa paljon myös sinua. Se on silti ainoa oikea päätös – asia ainoastaan pahenisi, ja on pahentunutkin jo, kun sitä pitkittää.

Haluaisin, että ymmärrät, ettei tässä ole kyse yksittäisestä riidasta, erimielisyydestä, asiasta, toimintatavasta tai tapahtumasta. Tämä ei liity mitenkään eiliseen riitaamme puhelimessa, olin tehnyt lopullisen päätöksen tästä asiasta jo aiemmin päivällä. Tämä ei liity tapaamistahtiimme, ei käytökseesi, eikä siihen että sinun tai minun olisi pitänyt tehdä jotakin toisin. Tämä ei ole jotain, joka olisi ollut korjattavissa tai muutettavissa noin vain.

Lopullinen syy on yksinkertaisesti se, että vaikka kuinka sinusta välitän, en näe sinua oikeana kumppanina itselleni, enkä itseäni sinulle. En näe yhteistä tulevaisuutta. Sydämeni on sinulle todella lämmin, mutta se ei syki sinulle. Voi hyvin olla, etten sitä oikeaa koskaan löydä – eihän sitä ole tähänkään mennessä löytynyt. En kuitenkaan halua suhdetta jossa tyytyisin pidemmäksi aikaa mihinkään muuhunkaan. Enkä todellakaan halua pitää sinua vain ”varalla” kunnes löytyy joku muu. Et sitä varmasti halua sinäkään.

Olet minulle tärkeä, ja toivon, että yhteinen ystävyytemme jatkuisi. Se voi olla hankalaa aluksi, mutta uskon, että sitä kautta voimme antaa toisillemme paljon enemmän.

Vaikka viime ajat ovatkin olleet meille aika rankkoja ja suhteemme on jo pitkään ollut jatkuvaa taistelua, koen silti todella tykkääväni sinusta. Palasemme eivät vain mitenkään loksahda kohdalleen. Niiden liimaksi tarvittaisiin jotain niin voimakasta, ettei minun sydämestäni valitettavasti sellaista löydy.

Halutessasi voin edelleen tulla tänään käymään. Siinä on kuitenkin yksi ehto. Sinun täytyy luvata minulle, ettet pyydä minua takaisin. Vaikka viime kuukausiin on mahtunut paljon hyviäkin hetkiä, koen silti, että paluumme yhteen viime eron jälkeen oli virhe. En sitä virhettä aio toistaa – se vain aiheuttaisi lisää kipua meille molemmille.

Voin tulla siis käymään, keskustelemaan ja kuuntelemaan. Sinun täytyy kuitenkin sitä ennen luvata, että ymmärrät tämän olevan päätökseni, ja kunnioitat sitä. Yrittämättä kääntää päätäni. Laita minulle viesti, tai soita, jos haluat minua nähdä. Tänään, tai joskus myöhemmin, kun sinusta siltä tuntuu.

Ystävänä,

xxxxxx"

Miltä kuulostaa, te joilla on elämänkokemusta? Mainittakoon, että

- kirjoitti tuon ja jätti minut kolmisen päivää sen jälkeen, kun oli tavannut erään naisen, jonka kanssa alkoi heti seurustella. Ovat nyt yhdessä, asuvat yhdessä.

- oli noin kuukautta aiemmin valehdellut minulle menevänsä työkaverien kanssa risteilylle. Kun muualta saamieni tietojen pohjalta kysyin, oliko risteilyllä myös eräs nainen, vastasi että "huoh, ei ollut, lopeta jo". Vasta todisteet hankittuani myönsi, että kyllä oli. Olivat yöpyneet samassa neljän hengen hytissä tämän 9 vuotta nuoremman naisen kanssa. Risteilyllä oli ollut puolituttujen iso ryyppyporukka, ei kolmen hengen työporukka. Kiinni jäätyään kirjoitti: "Jos olisin tiennyt, että suhtautumisesi asiaan on ok, olisin tietysti kertonut totuuden."

- petti exäänsä, lapsensa äitiä, mm. minun kanssani, ennen kuin aloimme seurustella. Oli pettänyt lapsensa äitiä muidenkin kanssa ja jäänyt siitä kiinni.

- kuulin hänen kaveriltaan muutamaa kuukautta aiemmin, että mies oli suudellut antaumuksella jonkun naisen kanssa baarissa. Kysyin pitääkö paikkansa. Kiisti kaiken. Kaveri oli kuulemma nähnyt väärin.

- seurustelun aikana hoki "yksi, korkeintaan kaksi yhteydenottoa viikossa!" Ei esitellyt äidilleen. Jälkikäteen selvisi, että Facebookissa oli koko ajan lukenut että sinkku.

- oli kertonut minulle seurustelun aikana, että hän aina "muuttuu kusipääksi", kun lakkaa välittämästä kumppanistaan. Näin oli käynyt useita kertoja. Takana tällä kolmekymppisellä miehellä oli mm. muutama avoliitto.

Millaista tulevaisuutta ennustatte hänen nykyiselle parisuhteelleen?

[/quote]Ei sun kannata siitä huolehtia. Homma on ohi ja sillä siisti.

Vierailija
5/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pers.häiriöinen? Jatkaa naisten vaihtamista ainakin 6-kymppiseksi?

Vierailija
6/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli mieleen, että tämä on joku kiertokirje jolla erotaan. Liian keinotekoinen kuvailemasi miehen kirjoittamaksi.

Vierailija
7/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan tekee saman seuraavallekkin naiselle...

Vierailija
8/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se oli sitten siinä ja eikun elämää eteenpäin...

Itse ilmoittaisin että minulla on jo tarpeeksi ystäviä joten moikataan kun tavataan mutta ei kiitos enempää.

Vierailija
9/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mieskö tuo viestin on kirjoittanut??

Vierailija
10/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, mies ei selvästikään halua olla kanssasi. Ihan sama, onko itse kirjoittanut vai kopsannut jostainkin: hän ei halua.

Se, miten hänen parisuhteensa mahdollisesti tulevaisuudessa käy, ei ole sun ongelmasi eikä kuulu sulle.

Vierailija
11/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunteidensa mukana ailahteleva ääliö. Keskenkasvuinen pikkupoika. Pyörittää naisia sanoillaan. Vaarallinen tapaus. Pilaa lapsensa elämän.

Vierailija
12/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.07.2013 klo 16:47"]

Anna olla, mies ei selvästikään halua olla kanssasi. Ihan sama, onko itse kirjoittanut vai kopsannut jostainkin: hän ei halua.

Se, miten hänen parisuhteensa mahdollisesti tulevaisuudessa käy, ei ole sun ongelmasi eikä kuulu sulle.

[/quote]

Komppi ja peesi

Vierailija
13/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis et ole hänen elämänsä nainen. piste. mies on kirjottanut sulle hyvän kirjeen, tän enempää perusteluja et tarvitse. jos mies ei enää rakasta sinua niin miksi olla enää sun kans väkisin? miehelläsi on voinut olla useita suhteita jo suhteenne loppumetreillä, risteilylläkin. hän on tiennyt jo ettei rakasta sinua ja elänyt jo omaa elämäänsä samalla miettien miten ottaa sinusta ero. tvaikea tilanne molemmille mut erot on ja se on elämää. älä syytä liikaa miestäsi.

Vierailija
14/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla, ja mene eteenpäin. Et selvästikään ollut se "oikea" kyseiselle miehelle. Kertaakaan tuossa kirjeessä ei sanonut rakastavansa sinua. Ehkä tämä kertoo kaiken.

Vierailija
15/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen on pelottava viesti, en missään tapauksessa haluaisi olla kyseisen henkilön ystävä. Nopeasti hiippailisin taka vasempaan.

Vierailija
16/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sanonut koko suhteen aikanakaan, että rakastaisi minua. Kun kysyin suhteen aikana, miksei vastaa "niin minäkin sinua" tms., sanoi ettei ole koskaan sanonut kenellekään että rakastaisi. "Mistä sen tietää mikä on rakkautta", jne.

ap

Vierailija
17/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi siis ei osaa olla sinkkuna. Piti sinua ja ilmeisesti edellisiä taustalla ja etsi samaan aikaan sitä oikeaa. sopivamman löydettyään hyppää lennossa suhteesta toiseen. Mitä tuohon on enempää lisättävissä.

Vierailija
18/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit onnellinen että pääsit tosta miehestä eroon! Varmaan sattuu ja tekee kipeää mutta tulevaisuuden kannalta parempi. Ja turha miettiä miten miehen uuden suhteen käy; itse veikkaan että huonosti mutta ei välttämättä..Jos petti lastensa äitiä sinun kanssasi (??!!! Miksi lähdit tähän mukaan???!) niin varmaan pettää tulevaisuudessakin..saatoit olla hänelle ns. laastarisuhde. On tehnyt kaikille pahaa, miksi haikailet sellaisen miehen perään? Löydät kyllä paremmankin!

Vierailija
19/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattas varmaan lukea "why men love bitches" kirja, ehkä sen jälkeen ymmärtäisit miten  saada haluamansa mies, ja toimiva suhde.

Vierailija
20/49 |
06.07.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selkärngatonta erota sähköpostilla. Osa miehistä kyllästyy naisiin, kun suhde on vakiintunut. Aidan toidella puolella on aina vihreämpää. Hän ei kykene elämään arkea. Poika saattaa olla aidosti pahoillaan aiheuttamastaan mielipahasta, mutta oma napa on tärkein. Hän ei pidä uuttakaan kumppaniaan "sinä oikeana", eikä selvästi pysty muuttamaan käyttäytymismallejaan. Ystävyyden säilyttämisen näkisin tässä keinona saada helppoa piparia heikkoina aikoina. Kannattaisi pysyä kokonaan erossa tästä henkilöstä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi viisi