Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kaupoissa vartijat pyörivät ympärilläni?

Vierailija
27.04.2017 |

Melkein aina vaatekaupoilla ollessani huomaan, että vartija on tullut lähietäisyydelleni tai tarkkailee ylemmästä kerroksesta. Kerran kuulin yhden ohi kulkeneen sanovan radiopuhelimeensa jotakin "väärästä hälytyksestä."
Voiko johtua siitä, että olen nuoren ja hieman ulkomaalaisen näköinen, vai mistä? Ahdistaa.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paska provo

Vierailija
2/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paska provo

Ei ole. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska provo

Ei ole. 

ONPAS.

Vierailija
4/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hiiparin ja epäluotettavan näköinen tyyppi. Ne profiloi sinut. Tarkkailu on ihan normaalia.

Vierailija
5/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paska provo

Ei ole. 

ONPAS.

Ne vartijatko siis provoilevat vai mitä tarkoitat? On tapahtunut niin usein, että pakko sille on jokin syy olla.

Vierailija
6/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samettihame pois ja farkut jalkaan niin helpottaa.

Vierailija
7/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet hiiparin ja epäluotettavan näköinen tyyppi. Ne profiloi sinut. Tarkkailu on ihan normaalia.

Ihmettelen, en minä hiippaile vaan kiertelen ja katselen ihan normaalisti. Vaatetuksenkaan ei pitäisi olla mitenkään erityisen epäilyksiä herättävää.

Vierailija
8/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyisin ei kukaan käy kaupassa ilman valvontaa, pallokameroita on kaikkialla ja vartijoita paljon. Ja ei ole sinun syysi että tähän tilanteeseen on tultu, ihmisiin ei vaan enää luoteta sokeasti, sen verran varkauksia, häiriökäyttääntymistä ja muita välikohtauksii sattuu kaupoissa nykyään.

Vierailija
9/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samettihame pois ja farkut jalkaan niin helpottaa.

Farkkuja käytän. En kuulu kansallispukuväkeen. Hiukset ovat kyllä tummat, luulevatkohan romaniksi?

Vierailija
10/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysy heiltä?

Vierailija
11/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kytätään kans. :D Ihmeellisesti myyjätkin töllää ja vartijakin ilmestyy yhtäkkiä siihen lähietäisyydelle. Koskaan en ole varastanut tai edes yrittänyt, mutta ehkä vain luulen eikä kukaan oikeasti mua tarkkaile..

Vierailija
12/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat seuraavat usein myös miestäni. Pari kertaa on ollut hieman hämmentynyt ilme vartijalla, kun mieheni on kassalla antanut henkilökuntakorttinsa. Kerran yksi vartija seurasi, ja paikalle tuli toinen vartija joka alkoi jutella miehelleni, että mitäs sä täällä teet, sähän oot väärässä kaupassa. Mieheni työskentelee siis saman ketjun toisessa liikkeessä, ja kys. vartija työskentelee molemmissa.

Vierailija
13/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän minäkin näen aika usein vartijoita, kun käyn kaupassa. JOskus ne tuijottavatkin, ja niitä radiopuhelujakin olen joskus kuullut. He tekevät vain työtään. Rehellistä ihmistä se ei häiritse.

Kerran näin kun kaksi vartijaa lähti juoksemaan liukuportaisiin, tai siis ensin yksi, ja kun toinen näki sen, lähti perään.

Vierailija
14/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virossa minulla oli ankeaa kun aina oli vartijat tölläämässä. Olen aika tavallisen näköinen suomalaismies.

Vierailija
15/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijat.😂

Vierailija
16/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies tahallaan välillä härnää kyttääjiä ja esittää entistäkin epäilyttävämpää.

Kerran mies päästeli parit pierut hiljaisella hyllyväliköllä, niin eikös siihen ilmestynyt vartija, joka kysyi "miksi et mennyt ulos tai vessaan piereksimään?".

Mies vaan vastasi "yritin, mutta olin pierua hitaampi".

Vierailija
17/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kyylää nykyään kaikkia.

Itse en käy esim. ruohonjuuressa, koska siellä hyökkää aina myyjä päälle hönkimään.

Tilaan kärkkäiseltä netistä kaiken mitä ostin ennen ruohonjuuresta.

Ja olen siis ihan tavallisen näköinen ja oloinen.

Vierailija
18/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä olen keski-ikäinen ja ihan suomalaissyntyinen, ja minuakin aina kyylätään. Johtuu varmaan siitä, että minulla on aina reppu selässä, kun en selkävaivojen vuoksi voi käsilaukkua käyttää. Korkeita kenkiäkään en voi vaivojen takia käyttää. Niinpä en täytä kaupunkilook-kriteereitä ollessani keskustassa ostoksilla, kun pukeudun mukavasti ja terveellisesti. Erittäin epäilyttävää - varmaankin minut profiloidaan sekakäyttäjäksi tai alkkikseksi (olen laiha ja näytän aina väsyneeltä ja huonokuntoiselta sairauden takia). Meikkiä kai pitäisi olla paksu kerros naamassa, niin näyttäisi jotenkin luotettavammalta.

Rento urheilullinen pukeutuminen on hyväksytympää, jos kyseessä on logovaatteet. Itse en tykkää käyttää vaatteita, joissa on joku tunnettu logo tai nimi, vaikkapa Helly Hansen jne. Tuokin voi olla yksi syy. Kaikki ihmiset ovat ennakkoluulojensa vankeja, niin myös vartijat.

Vierailija
19/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se rahtihame kotiin seuraavalla shoppailukierroksella.

Vierailija
20/34 |
27.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No minä olen keski-ikäinen ja ihan suomalaissyntyinen, ja minuakin aina kyylätään. Johtuu varmaan siitä, että minulla on aina reppu selässä, kun en selkävaivojen vuoksi voi käsilaukkua käyttää. Korkeita kenkiäkään en voi vaivojen takia käyttää. Niinpä en täytä kaupunkilook-kriteereitä ollessani keskustassa ostoksilla, kun pukeudun mukavasti ja terveellisesti. Erittäin epäilyttävää - varmaankin minut profiloidaan sekakäyttäjäksi tai alkkikseksi (olen laiha ja näytän aina väsyneeltä ja huonokuntoiselta sairauden takia). Meikkiä kai pitäisi olla paksu kerros naamassa, niin näyttäisi jotenkin luotettavammalta..

No, mulla on aina siistit vaatteet ja sitä meikkiäkin.

Ja olen varakas, vaikka itse sanonkin, mutta silti en saa olla rauhassa missään, tilaan vaan suosiolla netistä melkein kaiken.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kuusi