Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hoivakodin mummu haukkui ulkonäköäni

Vierailija
18.03.2017 |

Sattui Maria Veitolat tänään. Olin keikalla hoivakodissa ja yksi pyörätuolissa istunut vanha mummu haukkui ulkonäköäni. MInulla on tosi pienet silmät ja niistä minua kiusattiin jo koulussa. Vähän herkkä aihe minulle siis. Nyt yksi mummu siinä ruokailuyhteydessä alkoi kovaan ääneen kommentoimaan "siansilmiäni". Kiva juttu ja mieli maassa.

Ei ole provo jos joku miettii. Mummut osaavat olla tosi ilkeitä.

Kommentit (62)

Vierailija
1/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kuulla. Valitettavasti ajatus siitä, että vanhukset ovat viisaita on pelkkä harhaluulo. Osa toki on, mutta pelkkä ajankulu ei empatiakyvyttömiä kiusaajia muuksi muuta.

Vierailija
2/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankala tilanne kun olet töissä siellä, muutoin voisi helposti antaa takaisin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä kannata ottaa tollasia itseensä. Varsinkin muistihäiriöiset voivat höpötellä ihan mitä tahansa.

Itsekin olen saanut kuulla vaikka mitä.

Vierailija
4/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä vituttaa kun on itse kyvyttömiä asua yksin ja tietää että elämä on tulossa päätökseen lähiaikoina. Turhaan noista provosoituu, ne on vaan elämäänkyllästyneitä kateellisia paskoja.

Vierailija
5/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, ei ollut kivasti mummolta. Ymmärrät silti että hoitajana joutuu ottamaan PALJON haukkuja vastaan ja ne pitää useimminten kestää jos meinaa alalla jaksaa. Toki tilanteesta riippuen voisi sanoa mummolle takaisn, että olipas rumasti sanottu tuo mulle tuli paha mieli

Tärkeintä kuitenkin on, että muistat että olet nätti ja hyvä omana itsenäsi olitpa kuka tahansa, Halit

Vierailija
6/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan puhuminen on usein myös muistisairauden oire. Kohteliaisuussuodattimet ei enää toimi.

Vierailija
7/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuikkaa kantturaan insuliinia.

Vierailija
8/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairailla ihmisillä ilkeidet usein jopa korostuvat. Heillä ei ole rajoitteita vaan sanovat niin kuin ajattelevat.

Vierailija
9/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulutukseltasi olet?

Elämäsi ensimmäistä päivää vanhuksia hoitamassa?

Hoitotyössä ei pärjää ihminen joka ei ole sinut itsensä ja vikojensa kanssa.

Vierailija
10/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedä turpaan, ei se muista enää kohta että on lyöty.

Vierailija
11/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta siinä kulkee raja kun mennään henkilökohtaisuuksiin. Mutta tosin jos esimerkiksi palveluammatissa toimii, niin itsetunnon täytyy olla kohdillaan ja tulee pystyä hillitsemään itsensä.

Vierailija
12/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suoraan puhuminen on usein myös muistisairauden oire. Kohteliaisuussuodattimet ei enää toimi.

Totta, pitää vaan ymmärtää . Mummollahan siinä on huono olla muistisairautensa kanssa. Mutta tietysti ulkonäköön kohdistuva kritiikki koskee aina jokaista. 

Vierailija
13/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta siinä kulkee raja kun mennään henkilökohtaisuuksiin. Mutta tosin jos esimerkiksi palveluammatissa toimii, niin itsetunnon täytyy olla kohdillaan ja tulee pystyä hillitsemään itsensä.

Kyllä, ja työkavereille voi sitten kertoa asioista ja saada sillä tavalla tukea tilanteessa.

Vierailija
14/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt hoitajana töitä (muistihoitajana). Muistisairaiden ihmisten kanssa kyllä saa tottua kuulemaan "totuuden" itsestään.

Olenkin sanonut, että jos joku kadulla sanoo minulle sen, mitä muistisairas minulle päästelee, niin loukkaannun verisesti. Heille kuitenkaan en suutu, sairaus tekee kaikenlaista. Sympatiani on sairaan puolella.

Vastikään sain kuulla olevani iso ja lihava ;)). Ei voi kuin nauraa päälle. Ketkä tekevät hoitotyötä, tietävät tämän piirteen kyllä. Jos sitä ei kestä, niin käy raskaaksi. Aloittaja voi myös varautua riettauksia latelevaan punaposkimummoon; sekin on eräs sairauden oire.

Vierailija
15/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auttaako yhtään jos kerron, että oon nainen ja multa on vanha rouva kerran kysynyt olenko poika? :D

Ymmärrän että tuntuu tosi pahalta etenkin kun sattu just osumaan semmoseen paikkaan mikä on sulle arka, mutta uskon et tiedät ettei iso osa vanhuksista voi käytökselleen mitään, koska muistisairaus juuri tekee sellasta että sanotaan ilkeyksiä ääneen ilman suodatinta. Usein ne ei edes tarkota mitä sanoo jos sairaus on pitkälle edenny.

Jos taas jollain on muisti kunnossa ja silti hän ilkeilee, on hän vaan ilkeä ihminen ja sellaisten mielipiteethän voi jättää omaan arvoonsa! Ilkeät ihmiset keksisivät maailman kauneimmastakin ihmisestä jotain nipotettavaa. :)

Vierailija
16/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole aloittaja ylpeä kauniista silmistäsi, ne ovat sielun peili ja teet arvokasta työtä. 

Vierailija
17/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma mummini voisi varmasti sanoa vastaavaa mutta enää ei hirveästi puhu. Tuntuisi aika kauhealta, jos joku hoitaja alkaisi haukkumaan häntä takaisin. Varsinkin, kun mummi samantien unohtaa mitä on puhunut. Hänellä on siis alzheimer. Ennen sairastumistaan hän oli mitä kiltein ihminen.

Se ei ole siis mummi, joka käyttäytyy tylysti tai aggressiivisesti, vaan se on sairaus. Tämä pitäisi osata erottaa, varsinkin vanhusten kanssa työskentelevän.

Vierailija
18/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä hauska lukea kommenteja, vedä turpiin pistä insuliinia, sano takaisin.

Vähintään kerran viikossa on ketju, jossa hoitajia haukutaan milloin mistäkin. Ap kokemus on ihan arkipäivää hoivakodissa, jos olet lihava kuulet siitä, jos laiha siitä, pienet silmät, siitä huomautetaan.

Kuitenkin pääsääntöisesti ne luokan tyhmimmät siideripissis lähärit, joita asiakkaat päivittäin haukkuvat, hoitavat iloisina ja hyvällä mielin ja hyvin vanhuksia.

Vierailija
19/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinänsä hauska lukea kommenteja, vedä turpiin pistä insuliinia, sano takaisin.

Vähintään kerran viikossa on ketju, jossa hoitajia haukutaan milloin mistäkin. Ap kokemus on ihan arkipäivää hoivakodissa, jos olet lihava kuulet siitä, jos laiha siitä, pienet silmät, siitä huomautetaan.

Kuitenkin pääsääntöisesti ne luokan tyhmimmät siideripissis lähärit, joita asiakkaat päivittäin haukkuvat, hoitavat iloisina ja hyvällä mielin ja hyvin vanhuksia.

Halit kollegalle. 

Vierailija
20/62 |
18.03.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistisairaat puhuvat mitä sattuu. Kuuluu taudinkuvaan. Eivät kykene hillitsemään itseään. Ei heidän sanomisiaan kannata ottaa henkilökohtaisesti. Itsekin saanut kuulla vaikka mitä. Eräskin mummo haukkui kaikki hoitajat venäläisiksi huoriksi ja rumiksi ämmiksi. Seuraavana päivänä mummo oli kuin auringonpaiste. Toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Sairaus puhuu, ei ihminen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan seitsemän