Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita joiden teinityttärellä on raskausarpia???

Vierailija
09.06.2016 |

Tyttö 13 ja aivan arpinen reisistä ja käsivarsista kainalon luota.
Ylipainoa ei juurikaan ole, ehkä n 5 kg.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venytysarpien muodostuminen riippuu enemmän ihotyypistä kuin painosta. Nopeassa kasvussa iho ei ehdi mukaan ja venytysarpia syntyy. Useimmilla ihmisillä on venytysarpia kehossaan, ihan painosta ja sukupuolesta riippumatta. Iho on elin, jonka tehtävä on sopeutua elimistön tarpeisiin ja suojata sitä, ei olla esteettisesti kaunis katsella, ja siksi venytysarvet on vaan merkki ihon sopeutumisesta, ei siitä että jokin on vialla.

Vierailija
2/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun 15v:llä kans reisissä paljon raskausarpia. Normaalipainoinen tyttö. Ja itselläni ei oo yhdessäkään raskaudessa tullu arpia...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli jo 12-vuotiaana. Mitat silloin 170/60, kuten nykyäänkin.

Niitä tulee, kun kasvaa pituutta ja lantio levenee. Ei pelkästä lihomisesta tai raskaudesta.

Vierailija
4/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuli teininä raskausarpia, vaikka olin pikemminkin alipainoinen kuin ylipainoinen. Syy on juuri tuo, jonka ensimmäinen vastaaja jo kertoi. Ei hirveästi auttanut jo valmiiksi syömishäiriön partaalla kiikkuvaa, itsensä läskiksi tuntevaa nuorta, kun äiti kauhisteli kovaan ääneen arpia nähtyään ne saunassa tms. Olin tuolloin 15-vuotias, 171 cm / 50 kg.

Vierailija
5/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdelle pojostani tuli kasvun myötä arpia selän puolelle. Oli kuin ruoskittu ja kysyin itku kurkussa onko joku lyönyt häntä, onko satuttanut itsensä. Olivat pahan näköisiä violetteina.

Mieli huojentui samassa, kun älysin ne kasvusta johtuviksi. Poika oli aina kauhean pikkuinen ja venähti sitten yhtäkkiä. Hän ei ole ylipainoinen edes, pikemminkin liian kevyt.

Kudostyyppi ja kasvu

Vierailija
6/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytölläni (12v) on pienet rinnat (b-kuppia) ja niissä huomasin juuri viime viikonloppuna saunareissulla kirkkaan punaisia venymäarpia. Minulle tuli samassa iässä reisiin ja lantiolle järkyttävät arvet, mutta itse olin kyllä hieman pullukka (en ylipainoinen kuitenkaan). Nyt olen 39v ja arvet näkyvät edelleen valkoisina.

Kaiketi toisten iho kestää venymistä heikommin kuin toisten?

Vierailija
7/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on raskausarpia polvissa, sivuilla, minulla taas ei kahdessa raskaudesta huolimatta missään.

Vierailija
8/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tässä on niin ihmeellistä? Haluat osaltasi aiheuttaa ulkonäköpaineita tyttärellesi? mulla alkoi ilmestymään raskausarpia reisiin ja pohkeisiin noin. 13 vuotiaana. Olen aina ollut luonnostaan hoikka enkä juuri liho muutamaa kiloa enempää vaikka mitä söisin, mutta kun murrosikä alkoi ja kehosta tuli naisellisempi mikä tietenkin näkyi siinä että etenkin reisiin tuli enemmän rasvaa, niin tuli myös raskausarpia. Eli eipä tuollaisesta asiasta nyt kovin huolissaan kannata olla. Nyt olen 24- vuotias edelleen hoikka nainen, raskausarvet ovat erittäin haaleita eikä ne mun elämää mitenkään haittaa.

Vierailija
9/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omalla 12v tyttärelläni on noin vuoden ajan ollut raskausarpia reisissä, johtuen hurjasta pituuskasvusta. On todella hoikka, mutta iho ei pysy pituuskasvun tahdissa mukana.

Vierailija
10/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on kyllä äärimmäisen herkkä aihe nuorelle mielelle, älä ap vaan vahingossakaan huomauta noista! Muistan kun itselle teininä tuli ja sisko kauhisteli niitä. Edelleen häpeän juuri niitä raskausarpia, mitä hän kauhisteli, muualla vartalossa eivät haittaa yhtään.

Niitä tuli tosiaan vähän joka paikkaan silloin nuorena (ja hoikkana). Sitten taas raskaudessa ei tullut vatsaan yhtään, onkin melkein ainoa arveton alue minussa, heh.

Vierailija
11/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tässä on niin ihmeellistä? Haluat osaltasi aiheuttaa ulkonäköpaineita tyttärellesi? mulla alkoi ilmestymään raskausarpia reisiin ja pohkeisiin noin. 13 vuotiaana. Olen aina ollut luonnostaan hoikka enkä juuri liho muutamaa kiloa enempää vaikka mitä söisin, mutta kun murrosikä alkoi ja kehosta tuli naisellisempi mikä tietenkin näkyi siinä että etenkin reisiin tuli enemmän rasvaa, niin tuli myös raskausarpia. Eli eipä tuollaisesta asiasta nyt kovin huolissaan kannata olla. Nyt olen 24- vuotias edelleen hoikka nainen, raskausarvet ovat erittäin haaleita eikä ne mun elämää mitenkään haittaa.

Mikä sinua riivaa?

Normialoitus!

Missä kohtaa kauhistelin, tuomitsin tai häpeilin??

Hä?!

ap

Vierailija
12/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

et varmaan ap muuten olisi aloitusta tehnyt näin arkisesta asiasta ellet sitä jollain tapaa kauhistelisi?

Vierailija
13/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

et varmaan ap muuten olisi aloitusta tehnyt näin arkisesta asiasta ellet sitä jollain tapaa kauhistelisi?

Mitä vittua?!

Ainoa mitä kauhistelen on idioottimaisuutesi.

Vierailija
14/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä vittua?!

Ainoa mitä kauhistelen on idioottimaisuutesi.

Aloituksesta ja tavastasi puhua voin jo kuvitella millainen elämäm koululainen siellä ruuudun takana kirjoittelee :)

Vierailija
15/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sinua riivaa?

Normialoitus!

Missä kohtaa kauhistelin, tuomitsin tai häpeilin??

Hä?!

ap

Toisen ja kolmannen kysymysmerkin kohdalla.

Vierailija
16/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme riitelyä taas. Onko teidän aivotkin arpeentunut?

Vierailija
17/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole tytärtä, mutta pojallani on muutama raskausarpi kasvupyrähdyksen seurauksena. Muistan myös, että hyvin hoikalla, suorastaa luuviulutyyppisellä siskollani oli myös tosi pahat raskausarvet teininä samasta syystä. Ei niitä enää näy, ovat vaalenneet aikoja sitten. -> Raskausarvet = normaalia, ei syytä huoleen.

Vierailija
18/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on pahinta mitä voi olla; äiti kauhistelee ja arvostelee oman tyttärensä ulkonäköä. Tai oikeastaan sitäkin pahempi on tuo "en minä ainakaan noin rumalta näyttänyt (=ei minulla ainakaan ollut arpia/finnejä/ylipainoa tuossa iässä)". Saakelin haahkat. Mä aina ihmettelen, kun joku kaverini sanoo, että hänen äitinsä on hoikempi tai kauniimpi kuin itse! Ihan kamalaa. Tuskin edes näin aina oikeasti on, mutta huomaa, mistä ovat tällaisen ajatusmaailman saaneet.. Ei äitien kuulu vertailla itseään tyttäriin tuollaisissa asioissa, kilpailla silleen sairaalla tavalla. Ei tee hyvää tytön itsetunnolle eikä minäkuvalle. Äitien kuuluisi olla aina niitä vanhenevia, uusien sukupolvien tieltä poistuvia osapuolia. Jälkeläiset ovat aina parempia versioita edeltäjistään. Henkisesti ja fyysisesti.

Vierailija
19/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja on tyhmä! Että pistää vihaksi tällainen touhu, itselleni jäi pysyvät traumat ja epävarmuus omasta ulkonäöstäni kun oma äitini arvosteli raskauarpiani kun olin teini-ikäinen, vieläkin kummittelee ne sanat mielessä. Miksi sinua edes kiinnostaa hänen ulkonäkönsä, eikö omaa lasta pitäisi rakastaa juuri sellaisena kuin hän on? Sairas ja pinnallinen tämä sinun aloituksesi, ymmärtäisit edes hävetä.

Vierailija
20/21 |
09.06.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ap, mutta en saanut aloituksesta kauhistelevaa kuvaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi