Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Parantuuko angiina ilman antibioottia?

Vierailija
29.12.2011 |

Olin flunssassa tuossa viime viikolla ja se tuntui jo menevän ohi. Oli ihan perusflunssa mun mielestä. Nyt sitten eilen tai oikeastaan toissayönä kurkku tuli todella kipeksä, korviin sattuu ja rintakehää ahdistaa. Joka yskäisyllä irtoaa ällöttävää imelää limaa.

Tuntuu että koko kaula on ihan jäykkä ja kipeä ja korvat lompsuu.

Ei vaan huvittais lähtee lääkäriin (mihin työnnän taaperonkin siksi aikaa??) tuhlaamaan aikaa.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haettava benisilliini..

Vierailija
2/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ennenkään siihen kuoltu. Ainakaan usein. Kyllä se paranee aikanaa.

Tosin antibiootti nopeuttaa paranemista ja väehntää ikävien jälkitautien riskiä. Angiina on bakteeritulehdus, joten siihen antibiootti on oikeasti järkevä hoito. Ilman muuta menisin lääkäriin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei oo välttis angiinaa. Siihenhän ei liity flunssaoireita, mutta voi toki tulla flunssan jälkitautina.

Vierailija
4/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä ookaan, kurkku ei varmaan oo tarpeeks kipee. Ei mulla tällä hetkellä muita flunssaoireita ookaan, ei lämpöä eikä nuhaa. Korvatki varmaan kipeet ton kurkun takia.

Mut keuhkoja ahistaa ja sieltä nousee limaa vaikka muille jakaa.

Katteleen siis pari päivää, ainaki siihen asti että lapsi menee isälleen ja mun on helpompi mennä lääkäriin.

ap

Vierailija
5/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Angiinaa hoidetaan antibiooteilla siksi, että siihen liittyy jälkitauteja kuten reumaa (isäni sai lapsena tämän!), kurkkupaisetta ja munuaistulehdusta.

Eli kannattaa käydä lääkärissä.

Vierailija
6/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että angiina voi olla myös ihan oireetonkin eli se kurkkukivun aste ei ole mikään indikaatytori sille onko angiina vaiko ei ole!!

Ja ei, angiina ei parane ilman antibioottia!

Vierailija
7/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kyllä vaikuta angiinalta vaan ehkä pikemminkin keuhkoputkentulehdukselta.

Vierailija
8/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voisko ne olla yhtä aikaakin... Tai siis tietysti voi, mutta oiskohan todennäköistä. Yllättävän paljon ahistaa tosta rintakehän kohilta.

Voimat tuntuu olevan aika loppu, ollaan taaperon kanssa jo pari päivää törötetty vaan sohvalla sylikkäin.

ap

Vierailija
9/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä voi saada vakavia jälkitauteja.

Käy nieluviljelyssä. Mulla on ainakin kulkenut lääkärissä mukana taapero jos useampikin ja selvitty on.

Vierailija
10/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla se iski nopeasti ja oli todella kivulias. Paheni vajaan vuorokauden aikana siten, että en pystynyt enää juomaankaan ja sylkikin piti sylkeä ulos, ku en vaan pystynyt sitä nielemään. Tiesin, että oli angiina, kun olen sen useasti ennenkin sairastanut, tosin en aivan näin kivuliaana.

Minulla ei kuitenkaan tällä kertaa juuri ollut niitä vaaleita peitteitä, joten lääkäri ei halunnut määrätä antibiootteja suoraan vaan tehdä normaalin nieluviljelyn. Siinä ei ollut itku enää kaukana. Onneksi terveyskeskuksen ystävällinen ja ihana hoitaja mittasi tulehdusarvoni ja kun ne olivatkin melkein sata, suostui lääkärikin lääkkeet määräämään. Ja pahin kipu taittui muutamia tunteja lääkkeiden syömisen jälkeen. (Antibiootin lisäksi burana ja panadol)

Vierailija
11/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ennenkään siihen kuoltu. Ainakaan usein. Kyllä se paranee aikanaa.

Tosin antibiootti nopeuttaa paranemista ja väehntää ikävien jälkitautien riskiä. Angiina on bakteeritulehdus, joten siihen antibiootti on oikeasti järkevä hoito. Ilman muuta menisin lääkäriin.

Kyllä kuoli, ja vielä antibioottiaikana on moni saanut sen verran pahan kurkkupaiseen, että sairaanhoitaja oli istunut koko ajan vieressä eikä ollut kovin kivaa, kun se puhkesi.

Vaarallisinta kai ovat ikuiset sydän- ja nivelvaivat.

Ethän sinä kuitenkaan pysty kipeänä lastasi hoitamaan. Jos et voi ottaa mukaan, soita vaikka sosiaalitoimistoon, jos saisivat järjestettyä vaikka jossakin päivähoitopaikassa siksi aikaa hoitoa hänelle, kun kävisit vastaanotolla.

Vierailija
12/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin poistettiin heti.

Vierailija
13/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

että lähes 100% varmuudella kyse ei ole angiinasta, jos tautiin liittyy ns. tavallisia flunssaoierita (limaa, räkää, aivastelua). Ja kuulemma rakkulainen virustulehdus voi olla jopa kipeämpi kuin bakteeritulehdus eli angiina, eli kurkkukivun määrästä ei angiinaa voi vielä päätellä.

Itselläni oli siis aivan jumalaton kurkkukipu ja huono olo, mutta antibiootteja en saanut kun muutakin flunssaa oli. Ja tauti paranikin sitten ihan itsestään.

Vierailija
14/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

hoitamaton angiina aiheuttaa komplikaatioita, esim. yksi perusterve nuori mies sai lopulta vaikean sydämen vajaatoiminnan loppuelämänsä vaivoikseen. Mm. 1,5 litran nesterajoitus vuorokaudelle, tahdistin, yms.

Ja vaikka ap:llä ei angiina olisikaan, niin noitten hengitysvaikeuksien vuoksi menisin pian lääkäriin - ne voivat pahentua yhtäkkiä jos on keuhkokuume (jossa ei muuten siinäkään ole aina kuumetta). Varsinkin jos on YKSIN lapsen kanssa kotona, on aika riskialtista lapsenkin kannalta tuo.

T: sh

Vierailija
15/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sä näät jos sulla angiina on.

Vierailija
16/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerran epätyypillinen angiina, joka tunnistettiin angiinaksi vasta yli viikon sairastamisen jälkeen. Menin tosi huonoon kuntoon, tulehdusarvot huitelivat pilvissä ja sain lisätaudiksi kyhmyruusun. Kyllä se angiina varmaan ennen pitkää parantuu, mutta siinä taitaa olla sydänlihaksen tulehdus vaarana. Itse menen kyllä välittömästi lääkäriin, jos epäilen angiinaa.

Vierailija
17/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä angiina hoidettu homeopaattisesti ja samalla johdettu angiinan toksiinit kehosta ulos ettei ne tee pahojaan sydänlihaksessa, nivelissä...toksiinit kun pukkaa kertymään jonnekin elimistön uumeniin.

Foliohattu

nyt tuota foliohattu-termiä ihan väärin. Homeopatiahörhöt ei todellakaan ole foliohattuja, salaliittoteorioihin uskovat vainoharhot on.

Vierailija
18/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä angiina hoidettu homeopaattisesti ja samalla johdettu angiinan toksiinit kehosta ulos ettei ne tee pahojaan sydänlihaksessa, nivelissä...toksiinit kun pukkaa kertymään jonnekin elimistön uumeniin.

Foliohattu

nyt tuota foliohattu-termiä ihan väärin. Homeopatiahörhöt ei todellakaan ole foliohattuja, salaliittoteorioihin uskovat vainoharhot on.

Tosin homeopaatti-iirisdiagnostikko-juurichakratyyppien vainoharha kohdistuu rokotuksiin, ravintosuosituksiin tms. enemmän kuin radiotaajuiseen ajatuskontrolliin :D

Vierailija
19/43 |
29.12.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsekään en ihan heti lääkäriin mene ja olisi ehkä pitänyt kun joku kuukausi sitten mulla oli tosi paha kurkkukipu ja ääni meni kokonaan. No en mennyt lääkäriin ja pian oli miehelläni sitten angiina. Kävin tuossa viime viikolla lääkärissä kun 3,5 v tyttö oli saanut angiinan ja niin se vain minullakin oli pikatesti positiivinen heikosti positiivinen vaikka ei pahempia kurkkkuoireita siihen sain penisiliinikuurin ja tuntuu että taas alkaa kurkussa tuntua juuri kun kuuri tänään ohi. Pelkään nyt että mulla ollut se angiina jo monta kuukautta.

Vierailija
20/43 |
13.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hirveästi rintaa ahdistaa ja liMaa irtoaa ja voimaton olo jne jne..

Samat oireet oli minulla eikä tuntunut menevän millään ohi, loppujen lopuksi todettiin Mycoplasma eli ylähengitystien tulehdus tai joku vastaava joka menee PELKÄLLÄ levolla eikä kyse ole mistään muutaman päivän levosta :s

Tarttuu helposti ja sitä on nyt liikkeellä..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi