Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

rarehanu

Seurattavat (0) Seuraajat (0)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

92/104 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Italia on kertonut, ettei se julkaise kuin sairaalahoitoa vaativat tartunnat.

Yrittävät välttää paniikkia ja ettei matkailu romahtaisi aivan täysin, tai vaan mennä pers..lleen tämä suunnitelma.

3/3 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olemme vahvoja, kauniita, älykkäitä ja ihastuttavia!

Onnea meille kaikille!

Olen samaa mieltä.

Paljon Onnea Teille Kaikille Naisille!

19/29 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt mulla menny jo monta desinfiointi aine pulloa kun desinfioi myös kasvot ja suun alueen. Maskia pidän Joka paikassa tällä hetkellä, myös ruokaa laittaessani perheelleni sekä anopille mennessäni. Yritän silti välttää ulkona liikkumista ja julkisissa paikoissa olemista. Entä jos saan koronan ja kuolen, lapset jää orvoiksi tai kuolevat myös.

Sä oot jo sairas, henkisesti.

50/54 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähemmän älykkäömpienkin ihmisten luulisi tajuavan mitä rahanhukkaa. Yleensä hirveä kulutus, verot, päästöt, katsastusmenot ja korjausmenot. Turvallisuusominaisuuksia ei ole. Pelkkä autonromun käynnistyskin tekee sinusta naapurustosi vihatuimman k-pään.

Uudet autot on lähes kaikki nykyään ihan täysiä pask... läjiä, näitten romujen korjaaminen vasta kalliiksi tuleekin.

Kun osta 500-1500 auton jää ihan vitu..i bensarahaa ja korjaurahaa sekä rahaa muuhun hyödyllisempään käyttöön.

Suurin osa Suomalaisista on vielä niin tolloja, ettei ymmärrä autoista mitä tai ei edes ymmärrä selvittää etukäteen millaista romua ovat ostamassa.

693/760 |
08.03.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.satakunnankansa.fi/a/9396e4f1-ac8e-43f6-8adf-8eb73fa5e6dd

Anteeksi epämääräisyyteni. Luvun 30-40% nappasin tuosta linkistä. Siinä siis arvioidaan, että korona olisi tartuttavuudeltaan samaa luokkaa kuin aasialainen (hongkongilainen?) 50-luvulla. Koronastahan ei vielä voi sanoa mitään varmaa, tämähän on vasta epidemian alku ja lopputulosta tarkastellaan parin vuoden päästä. Ihmiset, jotka nappaavat sairastuneiden määriä ja vertaavat sitä jonkun maan väkilukuun, tekevät typeriä ennusteita, kun korona ei ole missään maassa ohi. Hubein maakunnassa tartunnat ovat toki vähentyneet hyvin radikaalien toimien ansiosta, vai näettekö te muka missään Euroopassa droneja käskyttämässä ihmisiä kotiin?

Ei ole järkeä mennä paniikkiin mutta jatkuva väheksyntä ja hyssyttely on juuri sitä, mitä en tällä hetkellä THL:ltä siedä. Se on ihmisten aliarviointia, ylhäältä alaspäin katselua ja kansan mitätöintiä. WHO on todennut, että teollisuusmaat eivät ota epidemiaa tarpeeksi tosissaan. Luuletteko, että se on jotenkin tyytyväinen Suomen tapaan toimia ja moittii tässä nyt vaikkapa italialaisia, jotka sentään ovat sulkeneet kouluja ja julkisia paikkkoja vauhdilla? Mikään muu ei aiheuta ihmisissä paniikkia kuin epäilys, ettei heille kerrota kaikkea. Tämän takia THL:n pitäisi tehdä perusteltuja toimia - niin kuin esimerkiksi Viikin koululaisten karanteeni, jota pidin aikanaan jopa vähän liioiteltuna toimena. Se kuitenkin valaa ihmisiin uskoa, että asioihin puututaan ja niitä hoidetaan. Dronet katukuvassa tuntuvat suomalaisista liioittelulta mutta ainakin siinä valtio reagoi eikä vain hyssytellyt, että kaduilla voi liikkua ihan tavallisesti, ei hätää.

Luulen, että ne, jotka ärsyyntyvät dramaattisista otsikoista, ovat oikeasti itse erittäin peloissaan ja yrittävät vakuutella itselleen, ettei mitään kamalaa tapahdu. Minä en ärsyynny siitä, että joku ilmaisee pelkonsa eikä se lisää omaa pelkoani. Sen sijaan ärsyynnyn siitä, kun kansalaisia pidetään tyhminä ja väännetään naurettavia lukuja sairastuneiden väkiluvun välisestä suhteesta, vaikka jokainen tajuaa, että tämä on vasta epidemian alku.

Vertailtaessa aiempiin globaaleihin epidemioihin, tulisi pitää mielessä että sekä lääketiede, että informaation kulku ovat kehittyneet roimasti vuodesta 1957. Nykyihmisellä on paremmat aseet taistella virusta vastaan ja paremmat pohjatiedot sen tutkimiselle.

Ja väärin luultu. En ärsyynny siitä, että jotakuta pelottaa, mutta älyllisesti epärehellinen spekulaatioiden levittely, ja pahimpien kauhuskenaarioiden huutelu, eivät palvele kenenkään tarkoitusta. Tunne on faktan vihollinen ja sekopäinen kaaospaniikki ei auta ketään.

Faktaa on että:

- ei tiedetä mihin viruksen leviäminen johtaa, mutta toimien ansiosta taudin lisääntyminen on saatu jo hidastamaan.

-Suuri osa Kiinassa sairastuneista on jo parantuneet.

- virusta tutkivat maailman johtavat virologit. He tekevät kovasti töitä saadakseen lisää tietoa sen käyttäytymisestä.

- virukseen ollaan kokoajan kehittämässä lääkettä, toki kestää ennenkuin on riittävästi näyttöä, että lääke on ihmisille turvallinen.

- Suomessa tautiluku on toistaiseksi vain reilu 20 tapausta. Nämä ihmiset ja heidän kanssaan tekemisissä olleet ovat eristettyinä

- Ainoa data mihin voimme verrata on muiden maiden tilastot koronaviruksen osalta. Kaikki muut linjanvedot aiempiin epidemioihin ym ovat vain spekulaatiota, joiden toteutuminen jää nähtäväksi.

- jokainen voi kädihygienialla ja epidemia-alueille matkustamista väittelemällä, sekä pysymällä sairaana kotona, vaikuttaa omalta osaltaan taudin leviämiseen. Uliseminen siitä, mitä viranomaiset tekevät tai eivät tee, ei auta mitään ja vie vain sinulta itseltäsi yöunet.

Kyllä se tiedetään aika hyvin mihin se esteetön leviäminen johtaa. Kiinassa oli ruumiita ympäriinsä, kun ruumishuoneet eivät niitä pytyneet käsittelemään. Sama Iranissa. Siihen se johtaa, kun terveydenhoidon kapasiteetti ylittyy. Kun IOlman hoitoa taas kuolleisuus pyörii jo siellä 10 % yläpuolella, eli ei ole hyvä tilanne. Meillä on siis reilut 200 tehohoitopaikkaa nyt tähän hommaan.

Yksi tehopaikla on jo varattu meikäläiselle.

Mikä tää tehopaikla on?

Ottaaks ne apukoulun käyneet näille paikoille?

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.