rarehanu
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi ei voi estää kansalaisiaan poistumasta ja palaamasta maahan.
Tiedän. Pitäisi voida estää. Perustuslakiin muutos heti.
Pohjois-Koreasta kannattaa aina ottaa mallia näissä asioissa. Siellä asuu onnellinen kansa.
Aloittajan kannattaa muuttaa sinne on ainakin turvassa deltalta.
Pate44 kirjoitti:
Niko tekee uuden Suomen ennätyksen. Vankeutta n. 20 vuotta ja täysin oikein👍
Jos on noin tyhmä, pitäisi laittaa koppiin loppuelämäksi.
Silloin kun yskä ”jää päälle” flunssan tai keuhkoputkitulehduksen jälkeen, syynä on usein jokin virustulehduksen jälkitauti. Niistä tavallisin on poskionteloiden tulehdus, joka ylläpitää yskää. Toinen mahdollisuus on astma, joka usein alkaa infektion jälkeen pitkään jatkuvalla yskällä.
Jos pitkittynyt yskä on alkanut ilman edeltäviä flunssan oireita, syynä on usein jokin muu keuhkosairaus. Hyvin monenlaiset keuhkosairaudet aiheuttavat yskää. Melko yleinen pitkittyneen yskän syy on refluksitauti, jossa yöaikaan hapanta mahan sisältöä voi nousta nieluun ja päästä sieltä keuhkoputkiin.Yskä voi olla myös joidenkin lääkkeiden haittavaikutus.
Aina pitkittyneeseen yskään ei tutkimuksista huolimatta löydy mitään syytä. Tällaista tilaa kutsutaan “yskäherkkyysoireyhtymäksi”. Tilasta käytetään myös nimitystä itsesyntyinen (idiopaattinen) krooninen yskä. Tällöin kyseessä on hengityselimiin liittyvä refleksi. Yskäyliherkkyysoireyhtymässä yskärefleksin arvellaan herkistyneen liikaa tuntemattomasta syystä.
Mitä vit...a se oikeastaa ap sulle kuuluu.