Ördög
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea sellainen kirja kuin "Neuvostoliitto suomalaisten silmin", vuodelta 1978.
https://www.antikvariaatti.net/tuotteet/247707
Ai että, nauroin maha kippurassa kuinka propaganda Neuvostoliiton paratiisimaisuudesta on osattukaan kuvata! Kirjan mukaan Neuvostoliitossa on kaupungeissa kävellen liikkeellä olevia saasteasiantuntijoita, jotka huomaavat välittömästi liikkeellä olevat saastuttavat autot ja poistavat ne liikenteestä. Ja vastaavaa muuta shaibaa koko kirja täynnä.
Heh heh heh. Entäs "Kansat kuin veljet" vuodelta 1972?
https://www.finlandiakirja.fi/fi/pentti-kirvesmies-kansat-kuin-veljet-1…
Tai "Neuvostoliitto - Vastauksia suomalaisten kysymyksiin" vuosimallia 1973?
https://www.antikvaari.fi/k/toim/neuvostoliitto-vastauksia-suomalai/002…
Vierailija kirjoitti:
Muistan lukeneeni Janoschin kuvakirjaa Jasonista, jonka äiti oli - järkyttävää - tehdastyönsä lisäksi alastonmalli. Siinä se oli nakuna kirjan kuvassa.
Jasonin luoja oli vain 51-votiaana kuollut Camilla Mickwitz.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Camilla_Mickwitz
Jotkut näistä sarjoista ovat oikeasti hyviä, toiset oikeasti melko mitäänsanomattomia. Mutta niissä on sentään sitä nostalgia-arvoa.
Stormskärs Maja / Myrskyluodon Maija
https://yle.fi/aihe/artikkeli/2007/12/14/myrskyluodon-maija
Tarkkis
https://fi.wikipedia.org/wiki/Tarkkis
Rautainen nuoruus
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rautainen_nuoruus
Pål Pressli Show
https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000006196435.html
https://svenska.yle.fi/a/7-884097
Sotapäällikön poika
https://www.imdb.com/title/tt1912166/
Rauta-aika
https://fi.wikipedia.org/wiki/Rauta-aika
Hämähäkki
http://vintti.yle.fi/yle.fi/muistikuvaputki/muistikuvaputki/rouvaruutu/…
Sherlokit
https://www.imdb.com/title/tt1915289/
Olet vain kahdesti nuori
http://vintti.yle.fi/yle.fi/muistikuvaputki/muistikuvaputki/rouvaruutu/…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä oli suuren juhlan tuntua, kun lastenohjelmaa tuli telkasta keskiviikkoiltapäivisin muutaman tunnin ajan. Smurffit ja tohtori sykerö. Meidän luokalla oli yksi tyttö, joka oli kerran nähnyt musiikkivideon. Ei meinattu uskoa todeksi. Ikinä ei olisi voinut kuvitella että telkkarista tulee tulevaisuudessa lastenohjelmaa ja musiikkivideoita 24/7 monelta kanavalta..
Torstai-iltaa odotettiin kuin kuuta nousevaa, silloin tuli Pätkis. 18:45 ensin Smurffit, sitten mainoskatko ja sen jälkeen Disney-piirretty. Ja siinäpä se sitten olikin.
Taisteluplaneetta Galactica räjäytti tajunnan mahtavilla efekteillään.
Tuo Pätkis tuli kylläkin 80-luvulla.
Pätkis tuli kyllä 70-luvulla. Oli lemppariohjelmani esikouluikäisenä vuonna 71-72
"Pätkiksiä" oli kahta eri versiota, tuo 70-luvun alussa pyörinyt, missa piirrettyjen lisäksi oli lyhytfilmejä mm. eläimistä, sekä vuodesta 1981 torstai-iltaisin lähetetty piirrettyjen (Disney, Nakke, Smurffit) sikermä. Aikaisemmin, 1940- ja 50-luvuilla, leffateattereiden animaatioesityksiä tunnettiin "Pätkiksinä".