Kaffebulla
Seuratut keskustelut
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän ne ole pääosin sairaita. Eivät pääse sängystä ulos. Eivät pääse hoitoon. Tai sitten ovat muuten elämänsä ulkopuolella. Eiköhän jokainen kykenevä ole työnhakijana. Moni työnhakija ei ole edes työkykyinen.
Tämä. Itse ajattelen että jokaisen pitkäaikaistyöttömän pitäisi päästä jonkilaiseen työkykyarvioon, jossa olisi esim. psykologin tutkimukset ja jonkilainen konkreettinen toimintakykyarvio. Monella voi olla esim. oppimisvaikeuksia joiden takia työllistyminen ei nykytyöelämään ole mahdollista.
Arvio ei toisaalta välttämättä muuta tilannetta miksikään. Oppimisvaikeudet ym. nepsyjutut eivät lähtökohtaisesti oikeuta mihinkään eläke-etuuksioin, ellei nyt mennä kehitysvamman tasolle asti.
Tästähän on tehty tutkimuksia. Kyllä ihan kehitysvammatason ihmisiäkin jää diagnosoimatta ja sitten kun tutkitaan tarkemmin, sieltä löytyy vaikka mitä.
Yksi viimeaikainen foniatrian väitöskirja tutki nuorisovankeja; heistä vain puolet osasi luetella kuukausien nimet. Ja nämä olivat siis kantasuomalaisia.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Toimeentulotukea saavat myös töissä olevat, jotka eivät pärjää pienellä palkallaan. Esim. osa-aikaiset ovat sitten joutuneet ilmoittautumaan työttömiksi, koska huonopalkkaisen osa-aikatyön ohessa ei enää saa toimeentulotukea, ellei hae ensin yleistukea.
Tämä on ihan oikein. Ei ole veronmaksajien tehtävä tukea downshiftailua. Jos on oikeasti esim. sairauden takia osatyökykyinen, se on asia erikseen tietysti.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Eli jos henkilöllä on Suomen passi niin lasketaan suomalaiseksi?
Niin. Eli todellisuudessa luku on paljon suurempi.
🇺🇦🇮🇱
Miksi he eivät itse opiskele niitä? Tai maksa YEL-maksuja kuten muut yrittäjät? Olen itsekin ollut yrittäjä ja selvitin nuo asiat itse. Ei tullut kukaan opettamaan.
🇺🇦🇮🇱