Fica
Kommentit
Vierailija kirjoitti:
Fica kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä vähän N47 ei seksi ja seksuaalisuuden
harjoittaminen saa olla sellainen epäjumala,
että sen nimissä saa tehdä mitä hyvänsä toisille
vahingollista. Kaikenlaiset perversiotkin koituvat herkästi vahingoksi pitemmässä
juoksussa.Jokainen tekee myös itse omat päätökset koskien omaa seksuaalisuuttaan ja vastaa niistä asioista itse.
"Perversiot" eivät vahingoita ketään jos molemmat niistä nauttivat tai toteuttavat toisen mieltymyksiä vapaaehtoisesti ilman, että itsestä tuntuisi pahalta. Tuo perversion määritelmä myös on suhteellisen häilyvä käsite. Se mikä itselle on normaalia, voi olla toiselle perversio.
Jokaiselle löytyy seksikumppani, jonka kanssa voi yhdessä toteuttaa mieltymyksiään. Pitää vaan jaksaa etsiä sopivaa, mutta sellainen varmasti on olemassa.N47
Ei kaikille ole olemassa seksikumppania. Miten viesteistäsi tulee hieman naiivi mielikuva.
No, sä voi olla sitä mieltä, mut aivan varmasti on ja sellaisen kyllä löytyy jos vaan etsii.
Mut tuohon aloitukseen olenkin jo sanottavani ja mielipiteeni sanonut ja ollaan sen verran jo asian vieressä, et tähän on varmaan hyvä lopettaa mun osalta.
N47
Vierailija kirjoitti:
Vielä vähän N47 ei seksi ja seksuaalisuuden
harjoittaminen saa olla sellainen epäjumala,
että sen nimissä saa tehdä mitä hyvänsä toisille
vahingollista. Kaikenlaiset perversiotkin koituvat herkästi vahingoksi pitemmässä
juoksussa.
Jokainen tekee myös itse omat päätökset koskien omaa seksuaalisuuttaan ja vastaa niistä asioista itse.
"Perversiot" eivät vahingoita ketään jos molemmat niistä nauttivat tai toteuttavat toisen mieltymyksiä vapaaehtoisesti ilman, että itsestä tuntuisi pahalta. Tuo perversion määritelmä myös on suhteellisen häilyvä käsite. Se mikä itselle on normaalia, voi olla toiselle perversio.
Jokaiselle löytyy seksikumppani, jonka kanssa voi yhdessä toteuttaa mieltymyksiään. Pitää vaan jaksaa etsiä sopivaa, mutta sellainen varmasti on olemassa.
N47
Vierailija kirjoitti:
Niin N47 jätit kokonaan pois sen vaihtoehdon,
että tuolla naapurin Tuijalla olis oma mies,
lapset ja sinänsä onnellinen avioliitto. Ehkä
hänen mies ei ollenkaan moista voi sulattaa,
niinkuin aivan ilmeistä olis. Mites sitten ,perhe
saa kovan kolauksen naapurin äijän touhuilusta
Tuo kolaus olis paljon raskaampi kuin, jos
naapurin äijä olis vaikka tahallaan kolaroinut
Tuijan perheen uuden auton. Sinäkö olet valmis
päästämään hänet pälkähästä pelkällä olan
kohautuksella ? Ok oma vastuunsa on Tuijallakin, mutta en olis ollenkaan valmis
pelkällä olankohautuksella päästämään tuota
naapurin äijää. Kyllä hän teki pahaa vahinkoa
yhteisöä vastaan , perhe-elämää vastaan, lapsia
vastaan. jne
Vaihtoehtoja on monia. Mutta, myös Tuijalla on oikeus toteuttaa omaa seksuaalisuuttaan, niin kuin hän parhaimmaksi sen katsoo. Hänellä on oikeus tehdä valinnat omalta kohdaltaan.
Joo, seurauksia on kaikilla asioilla ja Tuija tietysti vastaa omista asioistaan. Ei edelleenkään ole yhteisön asia paheksua sitä.
Jokainen tekee itse valintansa miten seksuaalisuuttaan toteuttaa. Tykkäsi siitä muut tai ei. Seurauksista myös kantaa jokainen oman vastuunsa.
Tämä on jo ihan sivuraiteilla.
N47
Vierailija kirjoitti:
N47
Onhan sitä vaikka kuinka paljon seksualisuutta,
joka koskettaa myös yhteisöä. Helpoimmin
huomaat ehkä seksuaalisuuden alaikäiseen,
joka on kriminalisoitu ja joka on tietysti aivan
oikein. Mutta ajatteleppa vaikka jonkun miehen
sekaantumista naapurin rouvaan. Eikö se
kosketa myös koko yhteisöä. Kyllä se pitäis olla
vähintäinkin hyvin paheksuttua. Mutta täällä
usein vain naureskellaan ja kerskutaan jopa
suositellaan. Samoin täällä myös suositellaan
hyvinkin heppoisin perustein puolison hylkäämistä jne. Siis seksi koskettaa myös
yhteisöä
Joo tottakai seksiä koskee myös lait yhteiskunnassa esim. seksi alaikäisen kanssa. Jollain voi mieltymys olla tähänkin, mutta tervettä seksuaalisuutta on myös noudattaa lakia tässä kohtaa. Terve seksuaalisuus tuo mukanaan myös velvoitteita esim noudattaa sitä lakia. On myös tervettä seksuaalisuutta tunnistaa itsessään ne mieltymykset, mutta samalla silloin on velvollisuus myös se lain noudattaminen asiassa. Ihminen voi silti hyväksyä seksuaalisuutensa ja tunnistaa nämä asiat.
Se menee jo vähän aiheen vierestä.
Jos perheen isä nyt siihen naapurin Tuijaan on iskenyt silmänsä ja käy siellä Tuijaa panemassa niin kyllä sekin koskettaa yhteisöä, mutta perheen isä on silti vapaa valitsemaan ja toteuttamaan asian paheksui sitä kuka tai ei. Me emme tiedä onko isällä vaimon lupa käydä vieraissa eikä se edes meille kuulu. Perheen isällä voi olla terve seksuaalisuus, mutta löyhä moraalikäsitys avioliitosta. Tai voi olla, että se on heidän perheessään normaalia. Kun me ei tiedetä sitä, meidän on turha paheksua asiaa.
Vaikka tämä palstakin on eräänlainen yhteisö, niin tuskin meitä yksilöinä kiinnostaa, mitä muut ajattelevat vaikka juuri minun seksuaalisuudesta. Joku on kirjoittanut minullekin, miten perverssi naisvihaaja minä olen. Voi olla, että monikin paheksuu ja ei voisi kuvitellakaan tekevänsä asioita, mitkä minulle on mieleisiä. Mitä sitten, ei minua yksinkertaisesti kiinnosta, mitä muut ajattelevat asiasta tai onko ne jotenkin sopivia toteutettavaksi jonkun yhteisön mielestä.
Minun seksuaalisuuden on tarkoitus tuottaa minulle ja minun seksikumppanille vain hyvää oloa. Ei ole mitään väliä, mitä mikäkin yhteisö tai henkilö siitä on mieltä.
Onko paljoa väliäkään, mitä palstalla suositellaan, jokainen katsoo oman elämänsä kohdalla noudattaako suositusta ja onko se kokeilemisen arvoinen vai ei.
Tervettä seksuaalisuutta on tehdä itse omat päätökset koskien omaa seksuaalisuuttaan.
N47
Luultavasti mies, kuka kirjoitti tämän kommentin. Ja melko pitkälti kokematon mies.
"Kokeilun täytyisi vain edetä todella hitaasti, viikkojen tai kuukausien ajan, niin nainen ehtii prosessoida asiaa ja anaaliin liittyvää häpeän tunnetta, pelkoa sotkusta ym. "
-Tuo kertoi sen verran ihmisestä, että en lähtisi edes kokeilemaan noin ajattelevan kanssa.
No mutta, eihän mun toki tarvitsekaan :) Jos mies toimisi kuvailemalla tavalla minun kanssa, olisin jo menettänyt mielenkiinnon aikoja sitten ja sen kokeilun voisi unohtaa jos siihen kuukausia käytettäisiin ja jostain vähän hiplailtaisiin silloin tällöin.
Voi tietysti jollekin toimia hyvinkin.
Edelleenkin jokainen nainen on erilainen ja haluaa koskettavan, kokeiltavan ym eri tavoilla. Se on varmaan eka asia joka kannattaa selvittää . Sama tietysti koskee miehiä.
Ap:n kysymykseen jätän vastaamatta, kun se vastaus ei ole totta kuitenkaan ja ei ole edes mahdollistakaan, ku olen nainen ;)
Aiempien aiheestakeskustelujen perusteella tehty tulkinta :D Mutta saa toki keskustella ja pitääkin.
Yllättävän vähän homoilukommentteja tähän mennessä ;)
N47