Pilvi
Seuratut keskustelut
Kommentit
Entä palkat ja sosiaalietuudet eli ihmisten tulot? Nousivatko nekin 20 prosenttia?
Huvipuistohullu kirjoitti:
0
Ei jaksa
Ihan ymmärrettävää, nykyinen uutisvirta kun on todella masentavaa luettavaa. Puolet uutisista liittyy Ukrainaan, Venäjään, Israeliin tai Palestiinaan. Vähemmästäkin nostaisi kädet pystyyn ja valkoisen lipun henkiseen salkoon.
Luen uutiset ainoastaan Yleltä ja Hesarista. Iltapäivälehtiä en ole lukenut vuosiin, ja somestakin poistuin pari-kolme vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Sota raaistaa.
Eipä kaikki suomalaiset sotaveteraanitkaan kotiin palattuaan mitään puhtaita pulmusia olleet käytökseltään.
Vapaaehtoisena tuolla tavoin sotaan lähtevillä ei motiivina aina ole silkka jalo uhrautuminen, vaan etsitään elämään jännitystä ja toimintaa, halutaan päästä purkamaan kaikenlaista turhautumista ym. Ehkä halutaan unohtaa koko entinen elämä, eikä siihen olekaan kiva palata takaisin.
Kävi tuossa sodassa miten tahansa, niin ukrainalaisilla tulee olemaan vielä iso ongelma traumatisoituneiden sotaveteraaniensa kanssa.
Veikkaan silti, että Venäjällä ongelma tulee olemaan vieläkin suurempi. Ei ole helppoa olla slaavimies.
Toki, miksi minä viettäisin aikaa itselleni epämiellyttävien ihmisten seurassa?