Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pilvi

Seurattavat (0) Seuraajat (0)

Seuratut keskustelut

Seuratut keskustelut tulevat tähän näkyviin.

Kommentit

16/25 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Ei kukaan nytkään pakota seksiin, seurusteluun, pariutumiseen tai lisääntymiseen. Tällaisen liikkeen ymmärtäisi vähän paremmin, jos mainituissa asioissa olisi oikeasti joko mittava sosiaalinen paine tai pakottavia lakeja. Nyt ei ole.

Koko ajan on mittava sosiaalinen paine painostamasssa naisia lisääntymään. Se on aina ollut, koko minunkin elämäni ajan. Etkö lue lehtiä lainkaan tai katso television asiaohjelmia kun tämä painostus on mennyt ohi vai eikö miehenä vain kiinnosta? Minun nuoruudessaa lapseton nainen tai nainen jolla oli vain yksi lapsi oli jotenkin vaillinainen ja viallinen. Katsottiin pahalla sitä yhdenkin lapsen tekemistä koska se tarkoitti että nainen aikoi nauttia elämästään tekemällä minimin.

Olen kyllä tietoinen menneiden aikojen sosiaalisesta paineesta. En vaan ajatellut, että sellaista enää juuri olisi. Meillähän syntyy lapsia ennätyksellisen vähän ja lapsettomien sekä sinkkujen osuudet väestössä kasvavat, joten aika laaja valinnanvapaus näyttää olevan.

8/25 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M23 kirjoitti:

Ei kukaan nytkään pakota seksiin, seurusteluun, pariutumiseen tai lisääntymiseen. Tällaisen liikkeen ymmärtäisi vähän paremmin, jos mainituissa asioissa olisi oikeasti joko mittava sosiaalinen paine tai pakottavia lakeja. Nyt ei ole.

Ei ainakaan Suomessa.

Eikä kyllä muissakaan länsimaissa. Yhdysvalloissa on toki nykylänsimaisittain tavanomaista enemmän uskonnollisuutta ja nuo hävyttömät aborttirajoitukset/kiellot, mutta ei sielläkään taideta ihmistä varsinaisesti pakottaa vaikkapa seksiin tai jälkikasvun hankkimiseen.

1/25 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan nytkään pakota seksiin, seurusteluun, pariutumiseen tai lisääntymiseen. Tällaisen liikkeen ymmärtäisi vähän paremmin, jos mainituissa asioissa olisi oikeasti joko mittava sosiaalinen paine tai pakottavia lakeja. Nyt ei ole.

3/13 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi en.

95/113 |
02.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömyys, rahattomuus, syrjäytyminen.

Onko nämä jonkun mielestä oikeasti pahinta mitä voi tapahtua?

Jos katsotaan tavanomaisia epäonnisuuksia, niin kyllä. Varsinkin syrjäytyminen voi olla ihmiselle musertava ja raastava kokemus, joka voi johtaa vaikeisiin mielenterveysongelmiin ja lopulta itsemurhaan. Ei voi vähätellä.

Aktiivisuus

Ei tapahtumia.