Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millainen ihminen voi olla pelastaja?

Vierailija
27.06.2026 |

Millainen ihminen siis voi olla pelastaja? Eikö pelastajalla pidä olla hyvä fyysinen kunto että voi pelastaa toisia ihmisiä ja eläimiä?

Tunnetteko ketään pelastajaa?

Haluaisin itse olla pelastaja!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.

Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.

Vierailija
2/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on. Kova fyysinen kunto tarvitaan ja lisäksi pitää olla henkisesti hyvin tasapainoinen. Rauhallinen luonne auttaa. Pelastajaksi hakeville on kuntotestien lisäksi psykologiset testit, pään pitää kestää mm. ahtautta ja korkeita paikkoja. 

Kysy jos haluat tietää lisää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä ap-mamma haluat ihmisiä/eläimiä/kasveja pelastaa?

Vierailija
4/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.

Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.

Tajuatko että pelastaja pelastaa koska se saa siitä palkkaa?

Vierailija
5/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei riitä että pää kestää kolaripaikat, elvytykset yms. vaan ennenkaikkea  miten niistä tilanteista pääsee henkisesti yli ettei jää niitä liikaa miettimään -muuttumatta kuitenkaan kyyniseksi. Oletko miettinyt hätäkeskuspäivystäjän hommaa? Siinä voi auttaa ilman fyysistä huippukuntoa ja näkemättä ns.aivan kaikkea. 

Vierailija
6/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.

Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.

Tajuatko että pelastaja pelastaa koska se saa siitä palkkaa?

Saa palkkaa suorittaessaan kutsumustyötään. Väitän että yksijkään brankkari ei tee työtään pelkästään palkan vuoksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelastaja on sellainen ihminen joka siviilissäkin on pääsääntöisesti valmis auttamaan muita pyyteettömästi toisin kuin esimerkiksi lakimiehet tai papit.

Toki ihmisiä virheineen ja puutteineen, mutta pääsääntöisesti todella hyvää porukkaa. Arvostan.

Tajuatko että pelastaja pelastaa koska se saa siitä palkkaa?

Toki saavat palkkaa, mutta kyllä kaikki tuntemani palomiehet ovat aina jeesaamassa muita. Se tulee luonnostaan. Pelastaja ei vapaallakaan sulje silmiään ja kävele ohi, sellaista porukkaa ovat. 

Vierailija
8/8 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ihmiset ovat sellaisia pelastajia, jotka kannattelevat ja pelastavat muita ihmisiä saamatta itse apua sitä tarvittaessa. Lapsuudessa opittu käyttäytymismalli, vanhempi/vanhemmat yleensä narsistisia tai päihteidekäyttäjiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yksi