Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen entinen alkoholisti ja myös omat kokemukseni puoltavat sitä, että uusi alkoholilaki on osittain huono

Vierailija
26.06.2026 |

Eli meillä on tietenkin monta erilaista argumenttia, kuten pitääkö lakeja tehdä alkoholisteja silmällä pitäen vaikka ennemmistö osaa juoda. Pitääkö ihmisten vain antaa tappaa itsensä vaikka juomalla, koska se kuuluu valinnan vapauteen ja mikä on moraalisesti ja eettisesti oikein.

Häiritsevin seikka laissa on tietenkin se, että verkosta tilaavan päihtymystilaa ei arvioida. Eihän alkoholia saa ravintoloista, kaupasta, alkosta jos ihminen on liian päihtynyt. Alkoholismi on oikeasti ei pelkästään alkoholistille itselleen, myös hänen lähipiirille erittäin raskasta. Pidäkkeet ja rajoitukset poistuu, sen myötä tulee myös ihmisten kärsimys kasvamaan.

 

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholisti on aina alkoholisti, vaikka ei enää ryyppäisikään.

Vierailija
2/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sitten ongelmakäyttäjät kuolevat nopeammin. Ei noita pidätellä millään lailla eikä tarvitsekaan. Jos aikuisella ihmisellä ei ole pienintäkään aietta vähentää juomistaan niin kuolkoon komplikaatioihin sitten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat tappaa itsesi alkoholilla, mutta mun verovaroista en sun, sun perheen ja lasten hoitoa maksa. 

Ei kyse ole moraalista, vaan siitä, että alkoholi aiheuttaa massiiviset kulut yhteiskunnalle. 

 

Suuri osa vakavista rikoksistakin tehdään humalassa. 

Vierailija
4/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva näkökulma, mutta politiikkaa ei tulisi tehdä koskaan vähemmistön ehdoilla. Se että jollakin on ongelma, ei tarkoita että kaikilla on. Jos kaikkien ongelmat tehdään yhteisiksi, ihmiset voivat pahoin.

Vierailija
5/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tästä "uudistuksesta" on innoissaan, kannattaa miettiä tarkkaan että miksi on innoissaan?

Vierailija
6/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopettakaa liikuntavammaisten ym. tilaamisen estäminen. Moni ei ole alkoholisti. Ja estäkää oma tilaus jos pelottaa, onnistuuko se.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos tästä "uudistuksesta" on innoissaan, kannattaa miettiä tarkkaan että miksi on innoissaan?

Alkoholin suurkuluttajat, piiloalkoholistit ja tilansa kieltävät alkoholistit 

Vierailija
8/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiva näkökulma, mutta politiikkaa ei tulisi tehdä koskaan vähemmistön ehdoilla. Se että jollakin on ongelma, ei tarkoita että kaikilla on. Jos kaikkien ongelmat tehdään yhteisiksi, ihmiset voivat pahoin.

Voi kun saisit omaan perheeseesi yhden alkoholistin. Isäsi, äitisi, puolisosi, ihan kuka vaan. Sillä että näkökumasi avartuisi, ja parikin vuotta sitä helvettiä omassa kodissasi seuraamalla, saisit uusia eväitä ajatteluusi. Ei sun silti tarvitse muuttaa kantaasi. Ei ollenkaan. Mutta se tulisi avaamaan silmäsi sille, miksi kaikki ei ole kanssasi samaa mieltä. Alkoholin vapaa saatavuus, kellon ympäri, on muutakin, kuin länsimaista valinnanvapautta, ja sitä hyvää meininkiä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sitten ongelmakäyttäjät kuolevat nopeammin. Ei noita pidätellä millään lailla eikä tarvitsekaan. Jos aikuisella ihmisellä ei ole pienintäkään aietta vähentää juomistaan niin kuolkoon komplikaatioihin sitten.

Se on hidasta ja tuhoisaa rimpuilua eikä mikään siisti äkkikuolema. Ja samalla aiheutetaan paljon haittaa ympäristölle. Läheisille, lapsille, vanhemmille, puolisolle. Itseä telotaan ja sössitään duuneja. Voidaan vaikka ajaa kuolinkolari.

Mukava tissuttelusi voi pikkuhiljaa kehittyä alkoholismiksi. Oletko silloin valmis kuolemaan pois verorahoja kuluttamasta? Tuskinpa vaan.

Vierailija
10/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva näkökulma, mutta politiikkaa ei tulisi tehdä koskaan vähemmistön ehdoilla. Se että jollakin on ongelma, ei tarkoita että kaikilla on. Jos kaikkien ongelmat tehdään yhteisiksi, ihmiset voivat pahoin.

Voi kun saisit omaan perheeseesi yhden alkoholistin. Isäsi, äitisi, puolisosi, ihan kuka vaan. Sillä että näkökumasi avartuisi, ja parikin vuotta sitä helvettiä omassa kodissasi seuraamalla, saisit uusia eväitä ajatteluusi. Ei sun silti tarvitse muuttaa kantaasi. Ei ollenkaan. Mutta se tulisi avaamaan silmäsi sille, miksi kaikki ei ole kanssasi samaa mieltä. Alkoholin vapaa saatavuus, kellon ympäri, on muutakin, kuin länsimaista valinnanvapautta, ja sitä hyvää meininkiä?

Alkoholisti löytää aina alkoholinsa. Ei se rajoittamalla poistu. Raitistuminen lähtee aina itsestä, hoitoon voi hakeutua jos haluaa. Alkoholistin kanssa ei ole pakko elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän autollakaan ajoa ole kielletty, vaikka osa niillä ajaa tieltä ulos.

Vierailija
12/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä syömistä kielletä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva näkökulma, mutta politiikkaa ei tulisi tehdä koskaan vähemmistön ehdoilla. Se että jollakin on ongelma, ei tarkoita että kaikilla on. Jos kaikkien ongelmat tehdään yhteisiksi, ihmiset voivat pahoin.

Voi kun saisit omaan perheeseesi yhden alkoholistin. Isäsi, äitisi, puolisosi, ihan kuka vaan. Sillä että näkökumasi avartuisi, ja parikin vuotta sitä helvettiä omassa kodissasi seuraamalla, saisit uusia eväitä ajatteluusi. Ei sun silti tarvitse muuttaa kantaasi. Ei ollenkaan. Mutta se tulisi avaamaan silmäsi sille, miksi kaikki ei ole kanssasi samaa mieltä. Alkoholin vapaa saatavuus, kellon ympäri, on muutakin, kuin länsimaista valinnanvapautta, ja sitä hyvää meininkiä?

Alkoholisti löytää aina alkoholinsa. Ei se rajoittamalla poistu. Raitistuminen lähtee aina itsestä, hoitoon voi hakeutua jos haluaa. Alkoholistin kanssa ei ole pakko elää.

Helpottamalla se poistuu lähes varmasti. 

Vierailija
14/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi suomalaista rangaistaan siitä, että kauppiaat/tukut eivät tuo Suomeen kaikki tuotteita, joita suomalainen haluaa ostaa?! Hirveät tullit ja verot päälle, jos kaupat lakkaa myymästä lempituotetta ja haluat tilata sitä ulkomailta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sitten ongelmakäyttäjät kuolevat nopeammin. Ei noita pidätellä millään lailla eikä tarvitsekaan. Jos aikuisella ihmisellä ei ole pienintäkään aietta vähentää juomistaan niin kuolkoon komplikaatioihin sitten.

Se on hidasta ja tuhoisaa rimpuilua eikä mikään siisti äkkikuolema. Ja samalla aiheutetaan paljon haittaa ympäristölle. Läheisille, lapsille, vanhemmille, puolisolle. Itseä telotaan ja sössitään duuneja. Voidaan vaikka ajaa kuolinkolari.

Mukava tissuttelusi voi pikkuhiljaa kehittyä alkoholismiksi. Oletko silloin valmis kuolemaan pois verorahoja kuluttamasta? Tuskinpa vaan.

Kenelle vain voi käydä niin että onkin aluksi kuskin paikalla, ja  järkyttyy kun tajuaakin eräänä päivänä että on kyydissä.

Vierailija
16/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskakohan olisi joku alkoholisti lopettanut juomisen sen takia että viinaa on niin vaikea saada? Se alkoholisti löytää kyllä keinonsa, kohtuukäyttäjä on ainoa joka jättää juoman juomatta sen takia että ei viitsi kävellä lähikauppaan. 

Vierailija
17/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva näkökulma, mutta politiikkaa ei tulisi tehdä koskaan vähemmistön ehdoilla. Se että jollakin on ongelma, ei tarkoita että kaikilla on. Jos kaikkien ongelmat tehdään yhteisiksi, ihmiset voivat pahoin.

Voi kun saisit omaan perheeseesi yhden alkoholistin. Isäsi, äitisi, puolisosi, ihan kuka vaan. Sillä että näkökumasi avartuisi, ja parikin vuotta sitä helvettiä omassa kodissasi seuraamalla, saisit uusia eväitä ajatteluusi. Ei sun silti tarvitse muuttaa kantaasi. Ei ollenkaan. Mutta se tulisi avaamaan silmäsi sille, miksi kaikki ei ole kanssasi samaa mieltä. Alkoholin vapaa saatavuus, kellon ympäri, on muutakin, kuin länsimaista valinnanvapautta, ja sitä hyvää meininkiä?

Alkoholisti löytää aina alkoholinsa. Ei se rajoittamalla poistu. Raitistuminen lähtee aina itsestä, hoitoon voi hakeutua jos haluaa. Alkoholistin kanssa ei ole pakko elää.

Helpottamalla se poistuu lähes varmasti. 

Ainoastaan trokarit kärsii, kun myynti pienenee. Mutta niillekin riittää asiakkaita öisin kun wolt-kuskit eivät ajele.

Vierailija
18/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiva näkökulma, mutta politiikkaa ei tulisi tehdä koskaan vähemmistön ehdoilla. Se että jollakin on ongelma, ei tarkoita että kaikilla on. Jos kaikkien ongelmat tehdään yhteisiksi, ihmiset voivat pahoin.

Voi kun saisit omaan perheeseesi yhden alkoholistin. Isäsi, äitisi, puolisosi, ihan kuka vaan. Sillä että näkökumasi avartuisi, ja parikin vuotta sitä helvettiä omassa kodissasi seuraamalla, saisit uusia eväitä ajatteluusi. Ei sun silti tarvitse muuttaa kantaasi. Ei ollenkaan. Mutta se tulisi avaamaan silmäsi sille, miksi kaikki ei ole kanssasi samaa mieltä. Alkoholin vapaa saatavuus, kellon ympäri, on muutakin, kuin länsimaista valinnanvapautta, ja sitä hyvää meininkiä?

No sitä  juomaa saa 09 - 21, ei kellon ympäri. Se ei välttämättä tule nopeasti.

Vierailija
19/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koskakohan olisi joku alkoholisti lopettanut juomisen sen takia että viinaa on niin vaikea saada? Se alkoholisti löytää kyllä keinonsa, kohtuukäyttäjä on ainoa joka jättää juoman juomatta sen takia että ei viitsi kävellä lähikauppaan. 

Jos viinaa ei olisi, ei olisi, eikä tulisi, alkoholistejakaan. Kyllä sillä viinan saatavuudella on jonkinlainen syy seuraus suhde.

Vierailija
20/31 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koskakohan olisi joku alkoholisti lopettanut juomisen sen takia että viinaa on niin vaikea saada? Se alkoholisti löytää kyllä keinonsa, kohtuukäyttäjä on ainoa joka jättää juoman juomatta sen takia että ei viitsi kävellä lähikauppaan. 

Jos viinaa ei olisi, ei olisi, eikä tulisi, alkoholistejakaan. Kyllä sillä viinan saatavuudella on jonkinlainen syy seuraus suhde.

Kieltolaki tosiaan lopetti juopottelun Suomessa. Eiku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän