Yli 140000 julkisen sektorin etätyöntekijää saa potkut
Kommentit (11)
”Mutta kyllä, se tarkoittaa myös sitä, että ihmiset menettävät työnsä julkisella sektorilla.”
Tekoäly voi hoitaa sellaiset työt, joita tehdään etänä. Lähityö on ainoa jota se ei voi korvata.
Linkki?!
Yhden jutun luin just, jossa kerrottiin, ettei tarvitse palkata niin paljon lisää ja eläkkeelle kun vanhoja siirtyy, niin ei palkata uusia. Ei mitään mainintaa 140 000 potkuista siinä AI:hin liittyvässä jutussa!
Vierailija kirjoitti:
Linkki?!
Yhden jutun luin just, jossa kerrottiin, ettei tarvitse palkata niin paljon lisää ja eläkkeelle kun vanhoja siirtyy, niin ei palkata uusia. Ei mitään mainintaa 140 000 potkuista siinä AI:hin liittyvässä jutussa!
Höpön höpön. Virkamies sanoo ettei potkuilta vältytä. Ja 20 % on todellakin van alkua!
Tekniikasta ymmärtämättömällä virkamiehellä lähtenyt vähän taas visiot laukalle.
Sossutädit, onhan niitå säästöjä nyt tilillä? 😆
Toivottavasti julkisen puolen palvelut ei hidastu liikaa tai niitä lakkauteta kokonaan.
Hyvä näin ,turhia paperinpyörittäjiä😄
Vierailija kirjoitti:
Sossutädit, onhan niitå säästöjä nyt tilillä? 😆
Toivottavasti sullakin on jos tuilla elät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Linkki?!
Yhden jutun luin just, jossa kerrottiin, ettei tarvitse palkata niin paljon lisää ja eläkkeelle kun vanhoja siirtyy, niin ei palkata uusia. Ei mitään mainintaa 140 000 potkuista siinä AI:hin liittyvässä jutussa!Höpön höpön. Virkamies sanoo ettei potkuilta vältytä. Ja 20 % on todellakin van alkua!
Jutussa:
"Valtiovarainministeriössä on laskettu, että tuottavuus kasvaa muutoksen seurauksena ainakin 20 prosenttia. Julkisella sektorilla on nyt töissä noin 700 000 ihmistä. Koska väestö ikääntyy, työvoiman tarve kasvaisi lähivuosina ilman tekoälyä.
Nyt lasketaan, että työntekijämäärää ei tarvitsekaan kasvattaa, vaan työntekijöitä voidaan vähentää. Suurimmat vähennykset saadaan Majasen mukaan tehtyä sitä kautta, että eläköityvien tilalle ei palkata uusia ihmisiä."
Mitään mainintaa ei jutussa ole 140 000 ihmisen potkuista! Ja hieno juttuhan tuo on, Suomen valtion talous paranee ja yksi tapa säästää verorahoja!
*etätyöntekijänaista