Nyt jyrähtää ala-asteen opettaja: En ymmärrä koulujärjestelmää!
- Opettajan on nykyisin vaikea jättää ketään luokalle tai antaa ehtoja. Moni opettaja taipuu laskemaan vaatimustasoa, jotta kaikki saadaan ulos putkesta.
https://www.helsinginuutiset.fi/paikalliset/8787819
Miksi on? Eikö musiikinopettaja Talvensaari uskalla antaa oppilaalle nelosta, jos tämä ei kertakaikkiaan osaa puhaltaa nokkahuiluun vai mikä mättää?
Kommentit (19)
Opettaja voi joutua oikeuteen jos jättää luokalle
"Miksi on? Eikö musiikinopettaja Talvensaari uskalla antaa oppilaalle nelosta, jos tämä ei kertakaikkiaan osaa puhaltaa nokkahuiluun vai mikä mättää?"
Et tainnut lukea artikkelia ollenkaan!
Ny prkl kaikki ei-suomalaistenväriset sinne mistä on tullutkin ja koko suku mukaan! Suomalaiset ei saa enää niin hyvää opetusta kun opettajien aika menee tollasten kanssa.
Tämä video oli liikaa modeille täällä ainakin ellen. Miksiköhän? Katsotaan miten nyt käy.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi on? Eikö musiikinopettaja Talvensaari uskalla antaa oppilaalle nelosta, jos tämä ei kertakaikkiaan osaa puhaltaa nokkahuiluun vai mikä mättää?"
Et tainnut lukea artikkelia ollenkaan!
Olen eri, mutta eihän noita hesarin ja ylen juttuja lukemalla kukaan viisastu. Itse en ainakaan viitsi lukea yhtäkään kyseisten medioiden artikkelia. Joo, uskon kyllä että voidaan haastaa oikeuteen ym älytöntä. On niin läpimätä maailma.
Ongelma on ylidemokraattinen koulu. Huippuja ei tueta, mutta kukaan ei saa olla huono.
Vierailija kirjoitti:
"Miksi on? Eikö musiikinopettaja Talvensaari uskalla antaa oppilaalle nelosta, jos tämä ei kertakaikkiaan osaa puhaltaa nokkahuiluun vai mikä mättää?"
Et tainnut lukea artikkelia ollenkaan!
Luin toki. Kirjoittaja on musiikinopettaja. Hän arvostelee muita opettajia ja oppilaita. Jäi epäselväksi, millaista parannusta hän kaipaisi opetukseen: lisää kielikoulutusta, erilliset luokat s2-oppilaille vai mitä? Kun hallitus edelleen leikkaa m muuton kustannuksista, eli juurikin kielikoulutusta niin tilanne tulee vain pahenemaan. On päivänselviä, että jos maahan juuri saapunut 9-vuotias heitetään tavalliseen luokkaan suomenkielisten keskelle, niin opetus ei ainakaan parane. Silti näin toimitaan. Miksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi on? Eikö musiikinopettaja Talvensaari uskalla antaa oppilaalle nelosta, jos tämä ei kertakaikkiaan osaa puhaltaa nokkahuiluun vai mikä mättää?"
Et tainnut lukea artikkelia ollenkaan!
Luin toki. Kirjoittaja on musiikinopettaja. Hän arvostelee muita opettajia ja oppilaita. Jäi epäselväksi, millaista parannusta hän kaipaisi opetukseen: lisää kielikoulutusta, erilliset luokat s2-oppilaille vai mitä? Kun hallitus edelleen leikkaa m muuton kustannuksista, eli juurikin kielikoulutusta niin tilanne tulee vain pahenemaan. On päivänselviä, että jos maahan juuri saapunut 9-vuotias heitetään tavalliseen luokkaan suomenkielisten keskelle, niin opetus ei ainakaan parane. Silti näin toimitaan. Miksi?
Lueppa vielä:
"Opettaja katsoo, että ratkaisu löytyy suomen kielen opetuksen vahvistamisesta. Hän kyseenalaistaa sen, miksi jo alakoulussa opetetaan maahanmuuttajataustaisille oppilaille esimerkiksi ruotsia 6. luokalla tai Rooman ja Kreikan historiaa 5. luokalla, jos suomen kielen taito on heillä vasta alkeissa.
Eikö olisi järkevämpää lisätä maahaanmuuttajataustaisille lapsille suomen kielen tunteja ja siirtää toinen kotimainen ylemmille luokille, samoin kuin Kreikan jumalien ja Rooman keisareiden opetus. Suomen kielen osaaminen ehkäisee syrjäytymistä, huono-osaisuutta ja jopa rikollisuutta."
Suomessa on s2-oppilaita n. 55000, joista yli puolet pääkaupunkiseudulla. Suomessa on peruskoululaisia n. 5600000.
"Noin 40 prosentissa Suomen peruskouluista ei ole yhtään S2-oppilasta. Yli 80 prosentissa kouluista S2-oppilaita on alle 10 prosenttia."
No tuossahan on se(kin) ikävä puoli, että saattaa myös olla että ko opettaja ei osaa opettaa soittamaan sitä nokkahuilua? Ja pikkusen epäreilua omasta ammattitaidottomuudesta rokottaa lasta.
Vierailija kirjoitti:
Ny prkl kaikki ei-suomalaistenväriset sinne mistä on tullutkin ja koko suku mukaan! Suomalaiset ei saa enää niin hyvää opetusta kun opettajien aika menee tollasten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Miksi on? Eikö musiikinopettaja Talvensaari uskalla antaa oppilaalle nelosta, jos tämä ei kertakaikkiaan osaa puhaltaa nokkahuiluun vai mikä mättää?"
Et tainnut lukea artikkelia ollenkaan!
Luin toki. Kirjoittaja on musiikinopettaja. Hän arvostelee muita opettajia ja oppilaita. Jäi epäselväksi, millaista parannusta hän kaipaisi opetukseen: lisää kielikoulutusta, erilliset luokat s2-oppilaille vai mitä? Kun hallitus edelleen leikkaa m muuton kustannuksista, eli juurikin kielikoulutusta niin tilanne tulee vain pahenemaan. On päivänselviä, että jos maahan juuri saapunut 9-vuotias heitetään tavalliseen luokkaan suomenkielisten keskelle, niin opetus ei ainakaan parane. Silti näin toimitaan. Miksi?
Lueppa vielä:
"Opettaja katsoo, että ratkaisu löytyy suo
No näinhän se olisi, mutta perussuomalaiset ovat nyt hallituksessa ja he nimeomaan leikkaaavat m a a h a n m u u t o n kustannuksia. Eikö mene jakeluun? Persut heikentävät tilannetta entisestään täysin tietoisena, että he tuhoavat samalla koulujärjestelmän ja sitä kautta suomalaisen yhteiskunnan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on s2-oppilaita n. 55000, joista yli puolet pääkaupunkiseudulla. Suomessa on peruskoululaisia n. 5600000.
"Noin 40 prosentissa Suomen peruskouluista ei ole yhtään S2-oppilasta. Yli 80 prosentissa kouluista S2-oppilaita on alle 10 prosenttia."
Varmaan 550000. Ei Uudellamaalla ole kuin 26000 s2-oppilasta, koka maassa 40000.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on s2-oppilaita n. 55000, joista yli puolet pääkaupunkiseudulla. Suomessa on peruskoululaisia n. 5600000.
"Noin 40 prosentissa Suomen peruskouluista ei ole yhtään S2-oppilasta. Yli 80 prosentissa kouluista S2-oppilaita on alle 10 prosenttia."
Varmaan 550000. Ei Uudellamaalla ole kuin 26000 s2-oppilasta, koka maassa 40000.
Voi kauhia. Suomessa on 510000 peruskoululaista, jotka eivät ole s2-oppilaita. Heidän Pisa-tuloksensa on laskenut kaikkein jyrkimmin, kanstasuomalaisten poikien, erityisesti itä-suomalaisten. Kukaan ei heistä huolestu? Miten käy Itä-Suomen, jos kymmenen vuoden kuluttua siellä ei asu kuin lukutaidottomia aikamiespoikia, kun lukutaitoiset muuttavat pois?
Suomeen on parissa vuodessa otettu kymmeniä tuhansia ukrainalaislapsia, jotka on heitetty peruskouluun muiden joukkoon. Miksi he opettelisivat suomen? Heidän vanhemmillaan on väliaikainen o l e s k e l u lupa, joka voidaan perua koska tahansa, Sen jälkeen heillä on 3 kuukautta aikaa etsiä vakituinen työpaikka, josta tienaa vähintään 2500 € kuukaudessa, jotta he saavat jäädä perheensä kanssa maahan. Jos ei työpaikka mene alta. Ja jos löytävät uuden paikan alle kolmessa kuukaudessa. Miksi he opettelisivat suomen kielen, kun heitä ei tahdota tänne pysyvästi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on s2-oppilaita n. 55000, joista yli puolet pääkaupunkiseudulla. Suomessa on peruskoululaisia n. 5600000.
"Noin 40 prosentissa Suomen peruskouluista ei ole yhtään S2-oppilasta. Yli 80 prosentissa kouluista S2-oppilaita on alle 10 prosenttia."
Varmaan 550000. Ei Uudellamaalla ole kuin 26000 s2-oppilasta, koka maassa 40000.
Voi kauhia. Suomessa on 510000 peruskoululaista, jotka eivät ole s2-oppilaita. Heidän Pisa-tuloksensa on laskenut kaikkein jyrkimmin, kanstasuomalaisten poikien, erityisesti itä-suomalaisten. Kukaan ei heistä huolestu? Miten käy Itä-Suomen, jos kymmenen vuoden kuluttua siellä ei asu kuin lukutaidottomia aikamiespoikia, kun lukutaitoiset muuttavat pois?
Pisa-tulostennlasku alkoi jo 15v. sitten. Osa syy siihen johtuu siitä, että monen Aasian maat alkoivat opettaa oppilaitaan Pisa-kokeita varten. Eli suhteessa suomalaisten osaaminen ei laskenut niin paljoa, kuin sijoitus koetuloksissa.
Osasyy on myös tää digilisaation saapuminen kouluihin. Kymmenen vuotta sitten meillä oli hallitus, joka halusi lisää nokian tapaisia innovaatioita. Samaan aikaan mm. Piilaaksossa oli kouluissa kännyköiden ja muun digilaitteiden käyttö lopetettu, tai radikaalisti vähennetty. Kun siellä huomattiin, et muunlaiseen opetukseen panostaminen oli tuottoisampaa.
Iso osa kuudesluokkalaisista ei osaa laskea eikä lukea. Ovat pysyvästi neljävuotiaan tasolla. Onnea Suomi.
Vaikeaa muttei mahdotonta? Täytyy yrittää kovempaa siinä tapauksessa.