Mersua ei siirretty pois työmaan alta Urakoitsija päätyi erikoiseen ratkaisuun
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f541a446-6858-420f-b2b6-d6d52d10afd1
Olisikohan tässä tyhmyyden huippu...ainakin tälle päivälle?
Auton siirto maksaa paljon?
No se on varmasti ilmaista kun tullaan jälkikäteen tekemään porukalla tuota paikkoa?
Toivotaan, että urakoita on silloin lähimailla.
Kommentit (16)
Vierailija kirjoitti:
Seuraavan tapellaan käräjillä, kuka maksaa lisäkulut.
"Lusä"kulut 🤭
Ainakin meillä noi päällystysporukat on palkanneet hinausauton siirtämään kadun varresta ne jotka ei ole siirtokehoitusta noudattaneet jonnekin kauemmas. Mutta ehkä toi on sitten joku pikkufirma joka ei halua tuonkaan vertaa lisäkuluja.
Luulisi tosiaan että on kalliimpaa siirtää kalusto uudelleen paikalle myöhemmin tuon pikkupätkän asvaltoimiseksi kuin olisi tuon mersun siirtäminen ollut.
"Paljonko pihan asfaltointi maksaa?
Asfaltointi maksaa 30-60 euroa neliömetriltä. Mitä suurempi alue asfaltoidaan, sitä halvemmaksi neliömetri tulee. Aloituskustannukset ovat noin 1000 euroa enintään 20 neliömetrin alalta, minkä jälkeen hinta nousee noin 25 eurolla neliömetriä kohti.
Toisin sanoen pienen alueen asfaltointi on suunnilleen yhtä kallista kuin isomman alueen, koska suurin osa kustannuksista kattaa kaluston ja työn suorittajien työtuntien maksut."
https://remppatori.fi/talo-ja-piha/asfaltointi
Eli tonnin lisälasku?
olis kattonut omistajan tiedot ja soittanut tai hinannut itse pari metriä.
olis asfaltoinut auto... Eiku mersun.
Vierailija kirjoitti:
"Paljonko pihan asfaltointi maksaa?
Asfaltointi maksaa 30-60 euroa neliömetriltä. Mitä suurempi alue asfaltoidaan, sitä halvemmaksi neliömetri tulee. Aloituskustannukset ovat noin 1000 euroa enintään 20 neliömetrin alalta, minkä jälkeen hinta nousee noin 25 eurolla neliömetriä kohti.
Toisin sanoen pienen alueen asfaltointi on suunnilleen yhtä kallista kuin isomman alueen, koska suurin osa kustannuksista kattaa kaluston ja työn suorittajien työtuntien maksut."
https://remppatori.fi/talo-ja-piha/asfaltointi
Eli tonnin lisälasku?
Noin lasketuista aloituskustannuksista iso osa tulee siitä että työ pitää suunnitella, siitä pitää tehdä sopimus, siitä pitää lähettää lasku, jne. Se että porukka käy paikalla ylimääräisen kerran on firmalle paljon halvempaa.
Aika kummallinen ratkaisu siltikin jättää autoa siirtämättä, mutta me ei tietysti ulkopuolisina tiedetä onko niillä esimerkiksi tilanne että ne tietävät jo tulevansa koneitten kanssa siihen lähelle ja pystyvänsä hoitamaan tuon pikku alueen siinä samassa.
Jos taloyhtiö ei suostunut lisälaskuun? Eihän se kaiketi ole urakoitsijan vika jos joku ei siirrä autoaan vaan siitä tulee lisälasku taloyhtiölle.
Vierailija kirjoitti:
olis kattonut omistajan tiedot ja soittanut tai hinannut itse pari metriä.
Olisit sinäkin lukenut jutun.
Jospa lähettävät ison laskun perässä. Sanovat, ettei ollut heidän homma soitella hinausautoja.
Vierailija kirjoitti:
Jospa lähettävät ison laskun perässä. Sanovat, ettei ollut heidän homma soitella hinausautoja.
Toisaalta jos tehdään loma-aikoina parkkipaikkojen päällystyksiä viikon siirtokehoituksella, niin varmasti pitäisi varautua, ettei kaikkia autoja ole siirretty?
Eli siirtokalustoa pitäisi olla valmiina, kun aletaan töihin.
Isännöitsijä tai urakoitsija on mokannut siinä kun asfalttityöstä ei ole tiedotettu aikaisemmin, ja tuosta lisähommasta tulee sitten lisälaskua taloyhtiölle?
Ja sitten naureskellaan sille, että varmasti näkevät jatkossakin vastaavia tilanteita.
Vierailija kirjoitti:
Ainakin meillä noi päällystysporukat on palkanneet hinausauton siirtämään kadun varresta ne jotka ei ole siirtokehoitusta noudattaneet jonnekin kauemmas. Mutta ehkä toi on sitten joku pikkufirma joka ei halua tuonkaan vertaa lisäkuluja.
Luulisi tosiaan että on kalliimpaa siirtää kalusto uudelleen paikalle myöhemmin tuon pikkupätkän asvaltoimiseksi kuin olisi tuon mersun siirtäminen ollut.
No ei kai se urakoija muiden typeryyttä maksa? Sen jälkikorjauksen maksaa taloyhtiö tai mersumies itse.
Vierailija kirjoitti:
olis kattonut omistajan tiedot ja soittanut tai hinannut itse pari metriä.
Se mersumies oli ulkomailla työmatkalla.
Ei ole urakoitsijan ongelma. Työt tehdään miten pystytään. Taloyhtiön olisi pitänyt suorittaa auton siirto, sille kun kuuluu tehdä työmaasta sellainen että siellä voi työskennellä.
Seuraavan tapellaan käräjillä, kuka maksaa lisäkulut.