Miksi yritykset tarjoavat niin naurettavia hyvityksiä?
Esim. jostakin ravintolasta ruokamyrkytyksen saaneelle tarjotaan lahjakorttia samaan ravintolaan jne.
Kommentit (5)
Yrityksien tehtänä ei varsinaisesti ole juuri koskaan tarjota tai antaa kenellekään yhtään mitään, ellei se samalla tuota yritykselle voittoa ja etua.
Sinkkumies
Vivuttaminen eli leverointi on nykyaikaa tässä edelleenkin negatiivisten reaalikorkojen maailmassa. Vivutin taannoista makaroonihyvitystä. Sain 5 euron lahjakortin R-kioskille. Prepaid-liittymälle tuli lataustarjous lataa 20 euroa ja saat 5 euroa hyvää. Lataisin ja maksoin siis 15 euroa + tuo lahjakortti. Sain siis 10 euroa hyvää. Alkuperäiset 4 pakettia maksoivat muistaakseni 60 senttiä kappaleelta. Tilasin yhdelle kaupan pihassa norkoilleelle juoppoporukalle taksin viinanhakumatkaa varten omalla puhelimellani. Soitin suoraan taksimiehelle, oli saunassa. Minuutin puhelu ja se porukka maksoi minulle 20 euroa. Näin se makaroonihyvitys tuli vivutettua toiseen kertaan.
Kaikissa ravintoloissa ei saa edes lahjakorttia, saa vaan sen myrkytyksen, kun ei mukamas voi todistaa että sieltä tuli, vaikka koko seurue sairastui.
Ubb