Ostaisitko Kiinalaisen sähköauton?
Hinta alla puolet vastaavaan saksalaiseen verrattuna ja varustelutaso huippuluokkaa. Onko länsiautojen ja japsien aika tälläkin sektorilla ohi? Tullit ehkä hidastavat kehitystä mutta lopputulos on vääjäämätön, eikö?
Kommentit (20)
kiinalainen isolla kirjoitettuna on sukunimi, siinä missä Airo, Ammunen, Purinen...opettele kirjoittamaan!
No ostaisin kyllä jos Suomessa olisi myynnissä Huawein sähköautoja. Eivät varmasti häviä mitenkään Mersun S-sarjalle laadussa ja joiltain osin mun mielestä vielä hienompia.
Toki eivät ole kovin halpoja eli pitäisi olla vähän rahaakin sitten.
Kiinalaisissa autoissa on se vika, että ajettavuus huono verrattuna saksalaiseen.
Mietin MG ostamista pitkään, mutta ei saakeli se on kiinalainen.
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisissa autoissa on se vika, että ajettavuus huono verrattuna saksalaiseen.
Monellako olet ajanut?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiinalaisissa autoissa on se vika, että ajettavuus huono verrattuna saksalaiseen.
Monellako olet ajanut?
Monella, kiinalaisissa ei mitään ohjaustuntumaa. Kaikissa kiinalaisissa sama vika koska eivät osaa valmistaa autoa minkä ajettavuus hyvä. Tuo vaatii vuosien kehitystä ja tieto/taitoa. Ajettavuutta ei voi rahalla ostaa ja nollasta taikoa.
Ostin just. Hieno peli onkin ja alle 30 donaa. Halvalla saa ja hevosella pääsee.
Eipä nuo kiinan vehkeet nyt erityisen halpoja ole. Ehkä jos valmistus olisi euroopassa.
En ostaisi kiinalaista sähköautoa, enkä mitään muutakaan kiinalaista, jos se vain on mahdollista. Keskityn eurooppalaisiin tuotteisiin.
Mitä tarkoittaa "Varustelutaso huippuluokkaa".
Mitä ne äärimmäisen hienot ja tarpeelliset varusteet on.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa "Varustelutaso huippuluokkaa".
Mitä ne äärimmäisen hienot ja tarpeelliset varusteet on.
Robotti imuri. Partakone. Kahvinkeitin. Mikrouuni..siinnä olisi tärkeitä varusteita. Ei taida löytyä monestakaan autosta.
En, koska amerikkalainen sähköauto on energiatehokkaampi. Itseasiassa ostin sellaisen juuri.
Inte ännu. De som man har provat har alldeles för många brister.
Någon gång skrattades det åt bilar från Korea, men inte längre. En sak har dock hållits permanent. Man förstod inte vem som ville ha en Skoda då den lanserades i Finland. Efter en provkörning för något år sedan och en provsittning för kanske ett år sedan har inget ändrat. Varför köper folk sådana?
Miksipä ei. Totuus on se, että kiinalaiset ovat ottaneet aikamoisen varaslähdön sähköautojen kehityksessä ja sitä myöten autojen laatu nousee nopeasti.
Kun ensimmäiset japanilaiset autot tulivat markkinoille, ne olivat karmeaa romua. Nyt moni japanilainen merkki kuuluu maailman luotettavimpiin, laadukkaimpiin ja suosituimpiin autoihin.
Sama korealaisten kanssa. Aluksi ne olivat hirveää kuraa, mutta nyt niitä ostetaan pää kolmantena jalkana. Korealaisten autojen nousu kuraluokasta laatuluokkaan tapahtui myös paljon nopeammin kuin japanilaisilla sitä ennen.
Nyt on kiinalaisten vuoro. Keskittyminen sähköautoihin antaa heille myös huiman edun, koska kaikki maailman valmistajat ovat samalla lähtösuoralla. Uskon kiinalaisten sähköautojen nousevan laatuluokkaan hyvin nopeasti.
Ihan shaibaa on, toki kehitystä tapahtunut mutta kauniit kuoret ja sisältä made in china roinaa, lisäksi käytännössä kaikki kiinan hallituksen omistamia ja siten kontrolloituja
Vierailija kirjoitti:
Inte ännu. De som man har provat har alldeles för många brister.
Någon gång skrattades det åt bilar från Korea, men inte längre. En sak har dock hållits permanent. Man förstod inte vem som ville ha en Skoda då den lanserades i Finland. Efter en provkörning för något år sedan och en provsittning för kanske ett år sedan har inget ändrat. Varför köper folk sådana?
Nå tänk på det bara.
Ostaisin, Polestar on ollut mielessä.