Uusi hattuhylly autoon olisi maksanut 770€ euroa
https://www.is.fi/autot/art-2000010721207.html
Kun tuotteistus ja hinnoittelu on tällaista, niin en yhtään ihmettele, ettei ihmisillä kohta ole enää mihinkään varaa. Tarvitaan heti parempi varaosientuotantolaki ja 3-D printtausteknologisia firmoja Suomeen. Siinä olisi työpaikkoja ja järkeä ja kasvua.
Kommentit (19)
Mitä helvettiä kuka tekee hattuhyllyllä autossa? Itse olisin repinyt koko hökötyksen irti ja antanut olla. Mutta varaosista kyllä on pulaa se on ihan totta.
Mä en tajuu näitä Motonettejä ja muita. Kauhee määrä kaikenlaisia saatanan kalliita osia kun koko ajan pitää rassata ja korjata sitä paskaa autoa kalliilla, mikä on ostettu "halvalla". Kandee ostaa kerralja semmonen, ettei sille tartte tehdä muuta kuin vaihtaa renkaat ja tarkistaa öljyt ja pissapojat.
Ihmettelen, miksei Tapsa heti ensimmäiseksi korjannut sitä ihan itse, kun sai korjattua sen sitten 3,50 €:lla.
Ostin vuonna 1994 käytetyn, juuri katsastetun Opelin 2200 markalla. Rahanarvolaskuri näyttää että tuo summa olisi vuoden 2023 euroina 617 euroa. 770 euroa halpisauton hattuhyllystä on täysin päätön. Tuollaisen osan valmistuskulut ei ole Kiinassa edes 5 euroa.
Viime kesänä piti siirtää pitkää puutavaraa mökille. Peräkoukkua ei autoon saanut.
kattotelineen olisi saanut suht. edullisesti, jopa merkkituotteita olisi ollut käytettynä myynnissä vain satkulla, parilla.
Ikävä kyllä tuota merkkituotetta varten olisi pitänyt ostaa kattokiskot jotka minun karvalakkimallistani puuttuivat. hinta 770 euroa. jäi ostamatta. Siis kattokiskot, kaksi kromiteräskiskoa jotka ruuvataan katossa valmiina oleviin reikiin. 770 euroa.
Otin sitten riskin ja kuljetin puutavaran auton kabiinissa. Jätin muutaman sentin lautojen ja keskinäytön väliin, mutta niin kävi että ison hidastetöyssyn kohdalla tuo lauta löi näytön rikki.
Uuden näytön hinta oli 2800 euroa ja asennus. Ostin vastaavan kiinannäytön joka oli vähän isompi ja siinä oli mm. Android-navigaattori mukana, joten tavallaan voitin kaupassa. Tämä maksoi asennettuna 800 euroa. Kun sain vanhan rikkinäisen keskusnäytön käteeni, niin sen pohjassa luki "made in china". Osa maksoi varmasti tehtaalle vain kymppejä, mutta listahinta kotimaan maahantuojalla 2 800 euroa.
Näin meitä vedätetään. .
Suomessa kaikki on kallsita ihan tahallaan, kun ei kenestäkään ole kapinoimaan ja osoittamaan mieltä hinnoille. "Kyllä meille välttää, ei se ole niin justiinsa." HAWK TUAH
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä piti siirtää pitkää puutavaraa mökille. Peräkoukkua ei autoon saanut.
kattotelineen olisi saanut suht. edullisesti, jopa merkkituotteita olisi ollut käytettynä myynnissä vain satkulla, parilla.
Ikävä kyllä tuota merkkituotetta varten olisi pitänyt ostaa kattokiskot jotka minun karvalakkimallistani puuttuivat. hinta 770 euroa. jäi ostamatta. Siis kattokiskot, kaksi kromiteräskiskoa jotka ruuvataan katossa valmiina oleviin reikiin. 770 euroa.
Otin sitten riskin ja kuljetin puutavaran auton kabiinissa. Jätin muutaman sentin lautojen ja keskinäytön väliin, mutta niin kävi että ison hidastetöyssyn kohdalla tuo lauta löi näytön rikki.
Uuden näytön hinta oli 2800 euroa ja asennus. Ostin vastaavan kiinannäytön joka oli vähän isompi ja siinä oli mm. Android-navigaattori mukana, joten tavallaan voitin kaupassa. Tämä maksoi asennettuna 800 euroa. Kun sain vanhan rikkinä
Miten pärjättiin ilman näyttöjä ja navigaattoreita ajella viime vuosituhannella?
Tuo on yks noita korealaisten autojen hauskuuksia. Ne on edullisia, pitkä takuu, varmaan ihan OK luotettavia. Mutta sitten jos tarvii omalla rahalla ostaa varaosia (muita kuin niitä tyypillisiä huoltotarvikkeita) niin on muuten kalliita! Ja joskus myyvät jopa eioota.
Vierailija kirjoitti:
Ostin vuonna 1994 käytetyn, juuri katsastetun Opelin 2200 markalla. Rahanarvolaskuri näyttää että tuo summa olisi vuoden 2023 euroina 617 euroa. 770 euroa halpisauton hattuhyllystä on täysin päätön. Tuollaisen osan valmistuskulut ei ole Kiinassa edes 5 euroa.
Silmälasien linssit ja kehykset ovat myös materiaalikustannuksiltaa tuota luokkaa. Silti niistä pyydetään pahimmillaan yli 900€ kokonaisuus Silmäasemilla. Muovinpalasista, jotka robotti hioo 2 minuutissa. Sairasta huononäköisten rahastamista ja hyväksikäyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on yks noita korealaisten autojen hauskuuksia. Ne on edullisia, pitkä takuu, varmaan ihan OK luotettavia. Mutta sitten jos tarvii omalla rahalla ostaa varaosia (muita kuin niitä tyypillisiä huoltotarvikkeita) niin on muuten kalliita! Ja joskus myyvät jopa eioota.
Täällä päin on sentään oikeasti rehti autokorjaamo. Ne kehittelee aina jonkun paremman ratkaisun ja sanoo heti, jos jokin maksaa yli 200€. Ne tietää ettei sellaiset hinnat kestä asiakkaiden lompakoita.
Nykyajan autot on ihan tahallaan täynnä helposti paskaksi menevää muoviosia. Parhaat autot tehtiin 70- ja 80-luvuilla. Niissä ei ollut mitään joutavaa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä helvettiä kuka tekee hattuhyllyllä autossa? Itse olisin repinyt koko hökötyksen irti ja antanut olla. Mutta varaosista kyllä on pulaa se on ihan totta.
No tällä kertaa oli kyseessä tuote, jota ei ole pakko vaihtaa, mutta yleensä näin ei ole.
Kun katsastuksessa käsketään vaihtaa tuo ja tuo ja tuo, niin siinä maksetaan niistä osista ihan samanlaista mega-yyyber-ylihintaa kuin tässäkin tapauksessa.
Miksi korjaamolle pitää maksaa 100e/h korjauksesta kun asentajan palkka on jotain 15e/h, jos ihan sitäkään?
Osa korjaamoista on vielä 1 tai 2 henkilön pieniä korjaamoja, miten voivat veloittaa noin 100e/h, max 15e/h arvoisesta työstä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime kesänä piti siirtää pitkää puutavaraa mökille. Peräkoukkua ei autoon saanut.
kattotelineen olisi saanut suht. edullisesti, jopa merkkituotteita olisi ollut käytettynä myynnissä vain satkulla, parilla.
Ikävä kyllä tuota merkkituotetta varten olisi pitänyt ostaa kattokiskot jotka minun karvalakkimallistani puuttuivat. hinta 770 euroa. jäi ostamatta. Siis kattokiskot, kaksi kromiteräskiskoa jotka ruuvataan katossa valmiina oleviin reikiin. 770 euroa.
Otin sitten riskin ja kuljetin puutavaran auton kabiinissa. Jätin muutaman sentin lautojen ja keskinäytön väliin, mutta niin kävi että ison hidastetöyssyn kohdalla tuo lauta löi näytön rikki.
Uuden näytön hinta oli 2800 euroa ja asennus. Ostin vastaavan kiinannäytön joka oli vähän isompi ja siinä oli mm. Android-navigaattori mukana, joten tavallaan voitin kaupassa. Tämä ma
Kansalaisten keskimääräinen äo oli silloin paljon korkeammalla tasolla. Nyt suurin osa väestöstä alkaa olla ihan holhouksen alaisia jo parikymppisenä.
20 sekuntia kestävä 0bd- mittaus maksaa monessa paikassa 30e, sen on 90e minuutti eli 5400e/h, ihan kohtuullinen tuntiliksa tossa hommassa
Kaikki kynnelle kykenevät työttömät voisi kouluttaa autonkorjaajiksi, saataisiin kaikkien autojen korjaukset ja katsastukset ainakin 80% nykyistä halvemmalla, tässä voittaisi lähes kaikki, vai vastustaako joku?
EU:ta lobataan mm. ettet saisi 3D tulostaa itse pieniä muoviosia vaikkapa kojelautaan. Auton valmistajalla olisi oikeus repäistä omistaja oikeusmyllyyn jos vaikka merkkihuollossa havaitaan omatekoinen penkinlämmittimet napin hattu.
Autokauppiaat alapeukuttaa. XD