MIksi Marimekko on kaapannut myös käytettyiden tuotteiden myynnin? Haluaako kontrolloida hintoja, saada tuplamaksut tuotteistaan?
Marimekko myy myös vanhoja käytettyhä Marimekko tuotteitaan nettisvuillaan. Ihmettelen tätä. Onko tässä syynä hitakartelli? Eli pyrkii kontrolloimaan hintojaan, Vai, saada TUPLA maksut tuotteistaan, vetääkö siis välistä? Ensin uutena myynnin hinnan, ja sitten toiseen kertaan kun joku myy sen heille käytettynä, ja Mm pistää uudestaan saman tuotteen myyntiin, käärien taas rahat? Aika erikoista.
Kommentit (4)
Käytettyjen tuotteiden hinta vaikuttaa yrityksen brändin arvoon.Ajattele jotain laukkujakin joista saa käytettynä tuhansia euroja. Ihan fiksua vetää hinnat vähän paremmalle tasolle omilla sivuilla.
Marimekko ei ole todellakaan ainoa joka myy myös käytettyjä tuotteitaan. Ainakin Kalevala Koru sekä Pihka tekevät samaa.
Yritykset ovat heränneet laajemmin kiertotaloustrendiin. Tietenkin sillä haetaan tuottoja, sehän on liiketoiminnan idea. On erikoista pitää sitä erikoisena.
Ap kuitenkin voisi opetella vähän käsitteitä. Hintakartelli syntyy, kun yritykset sopivat hinnoista yhdessä, eivätkä kilpaile. Marimekko tuskin neuvottelee second hand- tuotteiden hinnoista kenenkään kanssa. Eli saat edelleen myydä lumppusi haluamaasi hintaan valitsemassasi kanavassa. Ei Marimekko sitä estä.
Mieluummin sitä ostaa käytettyä Marimekolta kuin jostain tori.fi:stä tai Facebookista.