Tesla julkaisee tänä. vuonna täysin itsestään ajavan auton, jonka nimi on "Auto"
8.8.2024 julkaistaan. En tiedä voiko tuota edes ihminen ajaa ollenkaan. Musk aikoo laittaa ssurin piirtein lähes kaikki Teslan kehitysresurssit tähän uuteen kulkuvälineeseen. Kaikki muut hankkeet on laitettu jäihin yhtiössä. Kyseessä huomattava muutos koko yrityksen toimintaan. Itse en Teslan osakkeita omista, mutta heille jotka omistavat, voi olla jännää seurattavaa..
Kommentit (24)
Musko vie yksin teknologista kehitystä eteenpäin :D
Mitäs sitten kun joku algoritmi ei toimikaan kuten pitäisi. Itsestään ajava auto vaatii aika paljon tietoa sen ajon taustalle. Osataanko ottaa huomioon kaikki mahdolliset ja mahdottomat tilanteet mitä ajon aikana voi tapahtua.
Perseelleen menee. Ei ole mitenkään mahdollista tuolla aikataululla tehdä täysin autonomisesti ajavaa autoa. Realistinen tavoite voisi olla joskus ensi vuosikymmenellä.
Mutta eiköhän tämäkin ole vain julkisuustemppu, eikä sen auton todellisuudessa ole tarkoituskaan olla täysin autonominen.
Muskin lupaukset tuntien en odottaisi, että se on heti täysin toimiva ja valmis markkinoille. Vou muutama vuosi vierähtää.
Täysin itsestään ajava auto joka ajaa kolarin koska ei osaa käyttää pyyhkijöitä.
Musk vastusti kovasti Y:n kehitystä ja tämä malli revitään käsistä ja on se joka tuottaa voittoa.
Cybertruckiin meni valtavasti aikaa ja resursseja, nyt niitä on valmistettu jo peräti muutamia satoja kunnes todettiin että aikamoista paskaa.
Kaikki haluaisi halvan Model 2:n joten narkkarinero ... laittaa kaikki paukut johonkin robotaxiin johon teslan itsestäänajotaidot ei ole alkuunkaan valmiita.
Ja tietty kiinassa tehty laadukkaasti...
tesla on akkuteknologiankin suhteen jo jälkijunassa koska nysvää 4680 pyöreitä kennojaan jotka valetaan vaahtomuovin sisään akkuun niin ettei sitä voi jälkikäteen korjata. Muu ala on menossa kohti prismaattisia/blade-kennoja jotka voi helposti vaihtaa ja joiden jäähdytys/lämmitys on paljon yksinkertaisempi järjestää kuin mutkikkaat kanavat pyöreiden kennojen välissä.
2. sukupolven Roadster julkistettiin 2017 ja ensimmäistäkään ei ole vielä toimitettu asiakkaalle X-D
Lava auton valmistuksen laittoivat jäihin.
Halppis auto jäissä.
Myynti sakkaa ja jättimäiset irtisanomiset.
Teksasin tehdas kohta kiinni.
Ei uudistettua automallistoa kuuteen vuoteen.
Tesla poistuu autovalmistaja?!
Luin joskus, että tiet pitäisi olla täynnä sensoreita, että tällainen itsestään ajelu voisi olla jotenkin mahdollista. Muutenhan käy niinkuin jossain Akua Ankan piirroksissa, että, robotti laite pillastuu menemään minne tahansa. Ehkä laite on siis tarkoitettu jonnekkin, missä ns.normaalia liikennettä ei enää tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Lava auton valmistuksen laittoivat jäihin.
Halppis auto jäissä.
Myynti sakkaa ja jättimäiset irtisanomiset.
Teksasin tehdas kohta kiinni.
Ei uudistettua automallistoa kuuteen vuoteen.
Tesla poistuu autovalmistaja?!
Yritystä valmistellään siihen kuntoon että kesällä voidaan maksaa herra Muskille ~50Mrd tulospalkkio. Edellinen yritys tyssäsi Delawaren oikeuteen, nyt uusi yritys yhtiökokouksessa.
Vierailija kirjoitti:
tesla on akkuteknologiankin suhteen jo jälkijunassa koska nysvää 4680 pyöreitä kennojaan jotka valetaan vaahtomuovin sisään akkuun niin ettei sitä voi jälkikäteen korjata. Muu ala on menossa kohti prismaattisia/blade-kennoja jotka voi helposti vaihtaa ja joiden jäähdytys/lämmitys on paljon yksinkertaisempi järjestää kuin mutkikkaat kanavat pyöreiden kennojen välissä.
Elon Musk suitsutti ja satsasi paljon noihin pattereihin.
Ketuiks vaan meni sekin.
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus, että tiet pitäisi olla täynnä sensoreita, että tällainen itsestään ajelu voisi olla jotenkin mahdollista. Muutenhan käy niinkuin jossain Akua Ankan piirroksissa, että, robotti laite pillastuu menemään minne tahansa. Ehkä laite on siis tarkoitettu jonnekkin, missä ns.normaalia liikennettä ei enää tapahdu.
Ei tarvitse. Auton kamerat riittävät kyllä. Sinäkin ajelet käytännössä pelkästään kahden kameran varassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
tesla on akkuteknologiankin suhteen jo jälkijunassa koska nysvää 4680 pyöreitä kennojaan jotka valetaan vaahtomuovin sisään akkuun niin ettei sitä voi jälkikäteen korjata. Muu ala on menossa kohti prismaattisia/blade-kennoja jotka voi helposti vaihtaa ja joiden jäähdytys/lämmitys on paljon yksinkertaisempi järjestää kuin mutkikkaat kanavat pyöreiden kennojen välissä.
Elon Musk suitsutti ja satsasi paljon noihin pattereihin.
Ketuiks vaan meni sekin.
Kiina vie akkuteknologiaa ihan 6-0. Esimerkiksi Tesla ei ole keksinyt siihen oikeastaan mitään, ainoastaan alkoivat itse valmistaa perinteistä isompaa pyöreää kennoa, kun ei tajunneet että alunperin käyttivät pyöreitä kennoja ihan vaan siksi kun muu teollisuus valmisti sellaisia lähinnä läppäreihin ja taskulamppuihin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luin joskus, että tiet pitäisi olla täynnä sensoreita, että tällainen itsestään ajelu voisi olla jotenkin mahdollista. Muutenhan käy niinkuin jossain Akua Ankan piirroksissa, että, robotti laite pillastuu menemään minne tahansa. Ehkä laite on siis tarkoitettu jonnekkin, missä ns.normaalia liikennettä ei enää tapahdu.
Ei tarvitse. Auton kamerat riittävät kyllä. Sinäkin ajelet käytännössä pelkästään kahden kameran varassa.
Kyllä se Lidar tutka on oleellinen jotta syvyysnäkö toimii.
Kohta (2026) tulee markkinoille edullisesti tuo tekniikka kaikkien käyttöön.
Teslan huonon autopilotin arvo on nolla. Siihenkin Musk on upottanut omaisuuden omien IC-piirien kehitykseen ja viimeaikoina oikeusjuttujen sopimiseen kolarien jälkeen.
No kaikenlaistahan se on lupaillut. Se roadster tms on ollut tulossa jo vaikka kuinka kauan ja eikö niiden autoistakin pitänyt tulla puhtaasti itsekseen ajelevia jo varmaan viisi vuotta sitten.
Vierailija kirjoitti:
Muskin lupaukset tuntien en odottaisi, että se on heti täysin toimiva ja valmis markkinoille. Vou muutama vuosi vierähtää.
Milloinkas 2020 Roadster julkaistiinkaan?
Ihmiset on alkaneet luottaa liikaa siihen, että jokin tekniikka ohjaa. Isänkin peruutti talvella ojaan, koska oli tottunut, että peruutustutka varoittaa. Eipä varoittanut, koska oja oli lunta täynnä. Sinne humahti.