Miksi Helsinki-Vantaata täytyy rempata ja laajentaa kokoajan?
Miksi Helsinki-Vantaalla on kokoajan joku laajennus/remontti menossa että kaikki myllätään uusiksi?
Miksi koskaan ei ole hyvä, vaan aina pitää muokata kaikki uusiksi?
Ymmärtäisin jos jokus tehdään laajennus/muutoksia, mutta ihan kokoajan?
Kommentit (10)
Lentokenttien pitäisi olla mahdollisimman luotaantyöntäviä, lentämistähän piti vähentää. Samoin kuluttamista, mutta kentälle lisätty kauppoja. Kaksinaismoralismia.
Lennän, paljon enkä ole missään muualla joutunut asioimaan samanlaisella rakennustyömaalla kuin Helsinki-Vantaalla.
Tuo kehitysprojekti on yhtä samaa jatkumoa. Suuret linjat on katsottu parikymmentä vuotta sitten ja sitä toteutetaan ihan suunnitellusti.
Sitä kömmeliä on rakennettu, korjattu, laajennettu, entrattu, viritelty, modifioitu tai ihan muuten vaan muutettu muistini mukaan 80-luvulta saakka. Todennäköisesti pidempäänkin. Ne on jotain raksafriikkejä asuen jossain kerrostalossa. Kun kotona ei saa nikkaroida, pitää sitten töissä kuola suupielistä valuen rakennella kaikenlaista liiteriä, vajaa, elintasosiipeä, oviaukkoa ja väliseinää lentokentälle.
Vierailija kirjoitti:
Tuo kehitysprojekti on yhtä samaa jatkumoa. Suuret linjat on katsottu parikymmentä vuotta sitten ja sitä toteutetaan ihan suunnitellusti.
Tuskinpa. 20v sitten liikennemäärät oli murto-osa nykyisistä. Tuo laajennus otettiin suunnitteluun reippaasti alle 10v sitten, kun Finnairin uusi Aasia-strategia teki kentästä suuren vaihtokentän kiinalaisille ja liikennemäärät kasvoi rajusti.
Siksi, että lentokenttä täyttää kansainväliset vaatimukset. Toisin kuin monet otaksuu, Helsinki-Vantaa on vilkas lentokenttä, näin pienessä ja pohjoisessa maassa, kuin Suomi.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että lentokenttä täyttää kansainväliset vaatimukset. Toisin kuin monet otaksuu, Helsinki-Vantaa on vilkas lentokenttä, näin pienessä ja pohjoisessa maassa, kuin Suomi.
Totta. Niin uskomattomalta kuin tuntuukin, Hki-Vantaan kentältä lähtee viikottain
25 suoraa lentoa Kiinaan. Siis suoraa lentoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo kehitysprojekti on yhtä samaa jatkumoa. Suuret linjat on katsottu parikymmentä vuotta sitten ja sitä toteutetaan ihan suunnitellusti.
Tuskinpa. 20v sitten liikennemäärät oli murto-osa nykyisistä. Tuo laajennus otettiin suunnitteluun reippaasti alle 10v sitten, kun Finnairin uusi Aasia-strategia teki kentästä suuren vaihtokentän kiinalaisille ja liikennemäärät kasvoi rajusti.
Olin mukana niissä hommissa 1990-luvulla. Finski ei voinut aloittaa Aasian liikennettä ennen kuin fasiliteetit ovat kunnossa eivätkä ne synny parissa vuodessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että lentokenttä täyttää kansainväliset vaatimukset. Toisin kuin monet otaksuu, Helsinki-Vantaa on vilkas lentokenttä, näin pienessä ja pohjoisessa maassa, kuin Suomi.
Totta. Niin uskomattomalta kuin tuntuukin, Hki-Vantaan kentältä lähtee viikottain25 suoraa lentoa Kiinaan. Siis suoraa lentoa.
Juu, kivat heille. Saisi nyt edes sen yhdenkin suoran lennon viikossa Kanadan Torontoon takaisin. Tukholmaan SAS tuo suoraan, Finskia taas ei kiinnosta edes suorat kesan lomalennot tanne. Aina mentava vaihdolla ja toisen firman koneella. Jenkkilan puolelle lennetaan moneen kohteeseen, miksi ei Torontoon? Heratys nyt siella sikariportaassa, taalla olisi maksavia asiakkaita, miksei rahat kelpaa?
Koska Suomessa ei rakenneta käyttäjien vuoksi, vaan siksi että grynderit saisi rahakkaita urakoita ja maan talous pyörisi edes joten kuten. Täällä rakentaminen on bisnestä, kun muualla rakennetaan vain silloin kun jotain tarvitaan.