K-kauppia veloitti omar munkistani tupla hinnan!
Mietin tarkkaan ensi kerralla missä asioin. Eihän se tämmöinen huijaaminen mukavaa oo. Varsinkin kun eläke pieni.
Kommentit (22)
Oletko jotenkin rajoittunut ihminen, kun et osaa avata suutasi ja sanoa, että hinnassa on virhe. Niin me muut toimimme.
Ei pidä suostua maksamaan tuplahintaa. Kassalle voi (ja pitää) sanoa, että nyt pyydät väärää hintaa.
Mene ja pyydä rahhat takaisin.Uskon että saat jos on kuitti.
Kannattaa AINA tarkistaa kuitti, jo siellä kaupassa.
Hyvä vaan, että kauppias huolehtii eläkeläisen terveemmistä valinnoista. Olisi saanut kyllä moisesta moskasta veloittaa nelinkertaisen hinnan. Pelkkää sokeria kuorrutettuna vielä sokerilla. Hyi olkoon, etkö yhtään ajatellut.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa AINA tarkistaa kuitti, jo siellä kaupassa.
Näin on eikä ensimmäisenä huudella huijariksi. Kauppias tuskin tahallaan asettaa väärän hinnan ja kassa taas lyö eikä välttämättä ole selvillä kaikista hinnoista.
Kauppias ei tosiaan voi ulkoa muistaa kaikkia hintoja. Ja nopeasti kun vetelee hinnat koneelle, niin ei sitä kaikkea huomaa. Vastuu on myös asiakkaalla varmistaa hinnan pitävyys. Eli rohkeasti vaan valittamaan ja vaatimaan rahoja takaisin.
Otsikossa "veloitti" -sana oli oikein kirjoitettu. Onnittelut siitä!
Ne ottaa ylipainoisilta tuplahinnan. Heidän uusi terveyskampanjansa.
Joo, sen miljoonatuloja tekevän kauppiaan toimeentulo on varmasti juuri sinulta huijatusta eurosta kiinni!
Kassoilla tulee joskus virheitä. Jos saat väärän vaihtorahan, niin sano siitä.
Ostit yhden munkin etkä huomannut, että hinta on väärä. Kerro toki lisää täällä AV:lla, kyllä täällä ratkeaa.
Tulee mieleen se Ihmemaa Ozin olkiukko, joka halusi aivot.
Vierailija kirjoitti:
Joo, sen miljoonatuloja tekevän kauppiaan toimeentulo on varmasti juuri sinulta huijatusta eurosta kiinni!
Kassoilla tulee joskus virheitä. Jos saat väärän vaihtorahan, niin sano siitä.
Miljoonatulot kertyvät euro kerrallaan.
K-kauppias oli laittanut väärän hintalapun hyllyyn. Yllätyin leivän hinnasta ja iloisena menin maksaan sitä. Selvisi että hyllyssä väärä hinta. Eikö se leipä olisi pitänyt myydä siihen hintaan, kassa sanoi vain että ei voi kun liian suuri hinnanalennus.
K-kauppias huijaa aina ja jos jää kiinni vika on jonkun muun. Varmaan persuja kaikki.
Vierailija kirjoitti:
K-kauppias oli laittanut väärän hintalapun hyllyyn. Yllätyin leivän hinnasta ja iloisena menin maksaan sitä. Selvisi että hyllyssä väärä hinta. Eikö se leipä olisi pitänyt myydä siihen hintaan, kassa sanoi vain että ei voi kun liian suuri hinnanalennus.
No periaatteessa kyllä, kilpailu- ja kuluttajaviraston tulkinta on, että hyllyssä näkyvä hinta on sitova myyntitarjous, jos hintamerkinnän virhe ei ole niin suuri, että asiakkaan olisi täytynyt ymmärtää sen olevan virheellinen. Mutta tuohan on pelkkä viraston tulkinta, mitään lainvoimaa sillä ei ole.
Sitten menet toiseen kauppaan, jossa taas sattuu virhe, ja mykkänä vaihdat kauppaa? Tosi fiksua. Kaikille tiedoksi: Kauppa ei ole enää sellainen, kuin se oli 70 -luvulla. Ei ole käsin tehtyjä hintalappuja, eikä kassaan lyödä mitään randomlukuja. Kaikki on sähköisessä muodossa ja sitä ohjataan keskitetysti, noin pääpiirteittäin. Suurimmissa kaupoissa on käytössä myös sähköisiä hinnannäyttöjä, joissa hinta on se, jonka siellä keskuspaikalla joku on valtakunnalliseen järjestelmään syöttänyt, ja niihin vaihtuu tarjoushinnatkin automaattisesti. Kassanhoitaja ei siis tiedä kaikkien tuotteiden hintoja, kuten oli tiedettävä silloin joskus. Se monesti unohtuu nykymummoilta, jotka usein kysyvät isossa tavaratalossa hinnattoman tuotteen kanssa, että tietäähän kassa tämän hinnan. Juuei, ei voi millään tietää jopa kymmenientuhansien tuotteiden hintoja, eikä tarvitsekaan. Ean -koodi tietää.
Ja kuten kaikki tietokoneohjauksesta jotain tietävät ymmärtävät, virheitä sattuu. Niitä sattuu tietojen syöttäjälle, ja usein ongelma on yhteyksissä, jos hinta ei ole tietokoneajossa päivittynyt oikeaksi. Siksi on tärkeää tarkistaa kassakuitti, ja yhtä tärkeää on lukea hintatiedot hyllynreunasta oikein, ennen kuin rupeaa valittamaan. Ei siis ole olemassa mitään sellaista ilmiötä, että taas ne ihan tahallaan huijasi köyhää eläkeläistä.
Aikoinaan jossain kaupassa oli sellainen sääntö että virheellisesti hinnoittelun tuotteen sai ilmaiseksi. Oli ehkä Sesto tai Valintatalo.
Vierailija kirjoitti:
Aikoinaan jossain kaupassa oli sellainen sääntö että virheellisesti hinnoittelun tuotteen sai ilmaiseksi. Oli ehkä Sesto tai Valintatalo.
Valtsu ja Siwa olivat hintatakuukauppoja. Niissä oli myös laatutakuu, eli jos löysit hyllystä päivämäärän ylittäneen tuotteen, sait uuden tuotteen ilmaiseksi. Tämä olisi hyvä systeemi nykykaupoillekin.
Etkö tarkistanut kaupassa kuittia?