Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä on lentoemännän työ raskasta - ei ole niitä lepohetkiäkään tarpeeksi.

Vierailija
10.12.2010 |


Ja työhän on niin rankkaa ja vaativaakin. Kestää ainakin kolme kuukautta oppia sulkemaan tyylikkäästi matkatavaralokerot, ruokakärryjen työntämisestä puhumattakaan..



http://blogit.finnair.fi/2010/10/05/new-york/

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toinen osaa vetää ja toinen työntää

On myös tosi vaikeaa kaataa kahvia niin ettei osu sillä asiakkaan läppäriin.

Vierailija
2/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pitää kärryjä valmistella ja kahvia keitellä.



5. Mitä lentoemännät tekevät kaukolennoilla silloin, kun matkustajat nukkuvat?



Kun tarjoilu on saatu loppuun, alkaa keittiöiden pikasiivous. Paino on sanalla pika, koska kaikilla on jo nälkä ja seuraavana on vuorossa oma ruokailu. Kun kurnivat vatsat on saatu rauhoitettua niin matkustajilta kuin miehistöltä, alkavat henkilökunnallakin lepovuorot, jotka ovat ihan ehdottomia työssä jaksamisen kannalta. Ne, jotka eivät ole lepovuorossa, tekevät vesi- ja mehukierroksia matkustamossa, tarkistavat vessojen siisteyden ja päivystävät keittiöissä.



Aina myös löytyy joku matkustaja, joka ei saa unta tai on janoinen tai muuten vain juttuseuraa vailla. Yön pimeinä tunteina vaihdetaan lukuvinkit – kiitos vain sille matkustajalle, joka ehdotti Waltarin Valtakunnan salaisuutta – ja keskustellaan matkakohteista, kehutaan kollegoiden ostokset ja manikyyrit sekä välillä käydään läpi kaikki päivän polttavat aiheet.



Seuraavankin tarjoilun valmistelu nielee oman aikansa. Juomakärryt on täydennettävä, uunien sisällöt vaihdettava uusiin ja uudet ruuat lämmitettävä. Pitää tarkistaa, että keittimissä on tuoretta kahvia ja aina silloin tällöin aikaa kuluu myös sairastapausten hoitamiseen. Omatkin maahantulolomakkeet pitäisi muistaa täyttää jossain vaiheessa!



Kirjoitan blogia jatkossakin. Jos siis joku kysymys jäi vielä vaille vastausta, korjaan tilanteen mielelläni. Kaikenlaiset ideat ja palaute ovat tervetulleita

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos sattuu yksikin kunnon av-mamma lennolle niin helvetti on irti koko matkan ajan.

Vierailija
4/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

avaintehtävistä - viittomakieliset hätäpoistumisohjeet ja pelastusliivin viritysimitaatiot.

Vierailija
5/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt saavat kuunnella juoppojen vittuiluja. Ne saavat myös ison säteilyannoksen joka lennolla. Sama määrä joka annetaan luustokartoituksessa potilaalle suoneen. Sellainen potilas ei saa olla pienten lasten kanssa samassa huoneessa kun se on lapselle vaarallista. Ja lentoemot saavat näitä annoksia jatkuvasti. Paljonkohan se lisää heidän syöpäriskiään? Onkohan tutkittu koskaan.

Vierailija
6/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt unohditte yhden lentoemon avaintehtävistä - viittomakieliset hätäpoistumisohjeet ja pelastusliivin viritysimitaatiot.

Ja ruokailun jälkeiset juomatarjoilut hoidetaan nykyään "seisovasta pöydästä".

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/9 |
10.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tulin Lontoosta Finskillä ja viittomakieliset uutiset tuli ihan livenä lentoemon toimesta.

Nehän tulee telkkarista nykyään...

Nyt unohditte yhden lentoemon avaintehtävistä - viittomakieliset hätäpoistumisohjeet ja pelastusliivin viritysimitaatiot.

Ja ruokailun jälkeiset juomatarjoilut hoidetaan nykyään "seisovasta pöydästä".

Vierailija
8/9 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankkikaa juntit elämä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/9 |
26.12.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pitää kärryjä valmistella ja kahvia keitellä.

5. Mitä lentoemännät tekevät kaukolennoilla silloin, kun matkustajat nukkuvat?

Kun tarjoilu on saatu loppuun, alkaa keittiöiden pikasiivous. Paino on sanalla pika, koska kaikilla on jo nälkä ja seuraavana on vuorossa oma ruokailu. Kun kurnivat vatsat on saatu rauhoitettua niin matkustajilta kuin miehistöltä, alkavat henkilökunnallakin lepovuorot, jotka ovat ihan ehdottomia työssä jaksamisen kannalta. Ne, jotka eivät ole lepovuorossa, tekevät vesi- ja mehukierroksia matkustamossa, tarkistavat vessojen siisteyden ja päivystävät keittiöissä.

Aina myös löytyy joku matkustaja, joka ei saa unta tai on janoinen tai muuten vain juttuseuraa vailla. Yön pimeinä tunteina vaihdetaan lukuvinkit – kiitos vain sille matkustajalle, joka ehdotti Waltarin Valtakunnan salaisuutta – ja keskustellaan matkakohteista, kehutaan kollegoiden ostokset ja manikyyrit sekä välillä käydään läpi kaikki päivän polttavat aiheet.

Seuraavankin tarjoilun valmistelu nielee oman aikansa. Juomakärryt on täydennettävä, uunien sisällöt vaihdettava uusiin ja uudet ruuat lämmitettävä. Pitää tarkistaa, että keittimissä on tuoretta kahvia ja aina silloin tällöin aikaa kuluu myös sairastapausten hoitamiseen. Omatkin maahantulolomakkeet pitäisi muistaa täyttää jossain vaiheessa!

Kirjoitan blogia jatkossakin. Jos siis joku kysymys jäi vielä vaille vastausta, korjaan tilanteen mielelläni. Kaikenlaiset ideat ja palaute ovat tervetulleita

Oletteko ikinä tehneet mitään muuta työtä? Siis palveluammatissa, jossa ollaan koko ajan tekemisissä ihmisten kanssa. Tai oikeastaan mitä tahansa muuta työtä?

Kyllä joka työssä pukkaa melkein koko ajan seuraavaa tehtävää tai asiakkailla on koko ajan uusi tarve tai ongelma, joka pitää hoitaa. Onko tämä jotenkin yllättävää työelämässä? Luulevatko lentoemot, ettei vastaavaa ole melkien työssä kuin työssä?