Pinja Salmi pettyi, kun suosituilla messuilla ei jaettukaan juuri yhtään ilmaista tavaraa
Jos jättää messureissun väliin, saa sillä rahalla lähi-Tokmannilta aika paljon pikkuroinaa.
https://www.hs.fi/kaupunki/helsinki/art-2000009941013.html?utm_medium=p…
Kommentit (22)
No onhan se messujen idea aina ollut että on jotain pientä varattu kävijöille.
Tämä tylsä suuntaus on kyllä ollut huomattavissa jo ennenkin muillakin messuilla.
Ihan samalla tavalla mainoslahjojen hinnat yrityksille ovat nousseet kuten ihan kaiken muunkin hinnat. Yritykset pienentävät ja karsivat budjettejaan ja se näkyy sitten asiakkaille mm. ilmaistuotteiden poistumisena.
Millä messuilla saa ilmaista tavaraa?!
Markku 63v
Eipä taida enää messuilla kannattaa käydä, tosin I love me on aina ollut siitä turhemmasta päästä.
Siis oltiinko me ihan eri messuilla? Kyllä mulle kaikenlaista maksutonta kertyi mukaan. Tosin se saattoi vaatia yhteystietojen jättämistä tai pientä juttutuokiota esittelijän kanssa.
Pinja. Jos tavat on kuin hunnilla, niin jää kotiin.
Täytyy mennä tokmannille vaan jonittanaan sinkkiämpäriä.
Kai nyt joku esillepanija lähettää Pinjaparalle muutaman kassillisen kivaa kamaa jälkikäteen, kun noin ikävästi häntä kohdeltiin?
Maksavatko iltapäivälehdet tosiaan juttuvinkeistä sellaiset rahat, että tällaisista asioista kannattaa mennä valittamaan omalla nimellään?
Lähteekö joku messuille tosiaan jonkun arvottoman pikkuroinan perään? Ja vielä kehtaa itkeä sitä kun ei saa tarpeeksi?
Etenkin kosmetiikassa ilmaisnäytteet ovat suuressa osassa markkinointia. Tämän tietää jokainen alalla työskentelevä. Ihmisten ihotyypit ovat niin erilaisia, että 1000 ylistävää asiakasarviota on hopeaa pienen ilmaisnäytteen rinnalla jolla asiakas voi testata tuotetta nimenomaan omaan ihotyyppiinsa ja löytäessään täydellisen sävyn/koostumuksen, moni on valmis satsaamaan enemmänkin euroja ja olemaan tuotteen uskollinen käyttäjä vuosien ajan.
Liki jokaisella naisella on luottotuotteensa. Ja liki jokainen on kokenut sen, että teki hutiostoksen jostain tyyriimmästä laajasti hehkutetusta tuotteesta, joka sitten ei sopinutkaan itselle ollenkaan. Kosmetiikka-alan myynnissä ilmaisnäytteet ovat avainasemassa vaikka monessa muussa tuotteessa puskaradio ratkaiseekin.
Yhden-kahden annostelukerran näytteet eivät maksa firmalle juuri mitään. On käsittämättömän huonoa bisnestä luopua niistä. Varsinaiset tuotelahjat ymmärrän, ne tekevät isomman loven markkinointikassaan.
Täällä olisi ilmaista tavaraa!
Terv. Rivo-Riitta
No onhan se messujen idea aina ollut että on jotain pientä varattu kävijöille.
Tämä tylsä suuntaus on kyllä ollut huomattavissa jo ennenkin muillakin messuilla.
Maksat messulipusta 20 euroa jotta saat 10 eurolla krääsää.
Vierailija wrote:
No onhan se messujen idea aina ollut että on jotain pientä varattu kävijöille.
Tämä tylsä suuntaus on kyllä ollut huomattavissa jo ennenkin muillakin messuilla.
Ennemminkin hyvä suuntaus jos vähennetään turhan krääsän jakamista ympäriinsä. Maailmassa on jo ihan tarpeeksi roskaa ilmankin.
Vierailija wrote:
No onhan se messujen idea aina ollut että on jotain pientä varattu kävijöille.
Tämä tylsä suuntaus on kyllä ollut huomattavissa jo ennenkin muillakin messuilla.
Tämä on ollut pitkään jo kaikessa muussakin.
Vierailija wrote:
Etenkin kosmetiikassa ilmaisnäytteet ovat suuressa osassa markkinointia. Tämän tietää jokainen alalla työskentelevä. Ihmisten ihotyypit ovat niin erilaisia, että 1000 ylistävää asiakasarviota on hopeaa pienen ilmaisnäytteen rinnalla jolla asiakas voi testata tuotetta nimenomaan omaan ihotyyppiinsa ja löytäessään täydellisen sävyn/koostumuksen, moni on valmis satsaamaan enemmänkin euroja ja olemaan tuotteen uskollinen käyttäjä vuosien ajan.
Liki jokaisella naisella on luottotuotteensa. Ja liki jokainen on kokenut sen, että teki hutiostoksen jostain tyyriimmästä laajasti hehkutetusta tuotteesta, joka sitten ei sopinutkaan itselle ollenkaan. Kosmetiikka-alan myynnissä ilmaisnäytteet ovat avainasemassa vaikka monessa muussa tuotteessa puskaradio ratkaiseekin.
Yhden-kahden annostelukerran näytteet eivät maksa firmalle juuri mitään. On käsittämättömän huonoa bisnestä luopua niistä. Varsinaiset tuotelahjat ymmärrän, ne
Siksi kosmetiikkaliikkeissä on testerit. Niillä pystyy yhtälailla kokeilemaan tuotteen sopivuutta, mutta useampi ihminen voi ottaa siitä samasta purkista. Ei tarvitse tuottaa kymmentä grammaa muoviroskaa sen kolmen gramman näytteen takia.
Sehän on vain todella hyvä että ei jaeta jotain random tarpeetonta roinaa enää. Maailma hukkuu muoviin ja roskaan, mielestäni tämä on hyvä suuntaus että krääsän jakamisesta luovutaan.
Siis onko toi tosissaan? Aikuinen ihminen, joka kehtaa kitistä tuollaisesta. Huhhuh.
Vierailija wrote:
Lähteekö joku messuille tosiaan jonkun arvottoman pikkuroinan perään? Ja vielä kehtaa itkeä sitä kun ei saa tarpeeksi?
Tämä. Messut muutenkaan n ihan w t -touhua.
Toisaalla soditaan, toisaalla taas ei saada ilmaista tavaraa messuilta. Voi tätä ihmiskunnan taantumusta.
Huomasin saman asian jo pari vuotta sitten kevätmessuilla. En tietenkään mennyt sinne roinan perässä, mutta muistissa ovat vielä ne ajat, kun kotiin tullessa oli lapsille kaikkea pientä kivaa ja itsellekin jotain.
Kevään Kevätmessuilla en edes ostanut mitään, vaikka sitä varten olin anopin kanssa messuille mennytkin, sillä porukkaa oli niin älyttömästi, että emme päässeet mitään mielenkiintoista edes lähelle. Enpä usko enää meneväni millekään messuille, sillä niistä ei tule kuin tylsä olo, hiki ja korvat tinnittävät, kun siellä soi aina joku mölymusiikki täysillä
Juu. Maksaahan ne. Messujen järjestäjä voi tietenkin toivoa tuotteiden myyjiltä että asiakkaille varataan myös ilmaisia juttuja, jos on iso yritys esimerkiksi tai mahdollisuus siihen.