Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi Tampereella on ratikkalinjat 1 ja 3, mutta ei 2 ?

Vierailija
06.01.2022 |

?

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Vierailija
2/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereelle piti tulla ratikkalinjat 3 ja 4. Jostain syystä 4 vaihdettiin 1:ksi.

Syy on varmaan se, että linjaa on tarkoitus jatkaa Härmälään ja ehkä Pirkkalaankin. Linja 1 on mennyt Härmälään ainakin siitä asti, kun ensimmäinen johdinauto- eli rollikkalinja alkoi ajaa Koskipuiston ja Härmälän väliä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Eri asia kuin mitä kysyttiin.

Vierailija
4/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.

Vierailija
5/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?

Vierailija
6/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereelle piti tulla ratikkalinjat 3 ja 4. Jostain syystä 4 vaihdettiin 1:ksi.

Syy on varmaan se, että linjaa on tarkoitus jatkaa Härmälään ja ehkä Pirkkalaankin. Linja 1 on mennyt Härmälään ainakin siitä asti, kun ensimmäinen johdinauto- eli rollikkalinja alkoi ajaa Koskipuiston ja Härmälän väliä.

Aivan turha ja typerä tuo numeron vaihtaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.

No kerro kun tiedät

Vierailija
8/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tamperelaiset junttihuumorin ystävät eivät kehtaisi mennä kakkoseen.

Vierailija
10/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Google.

Tampereen raitiotien osa 2 sisältää osuuden Pyynikintorilta Lentävänniemeen. Osan 2 toteuttamisesta päätettiin Tampereen kaupunginvaltuustossa 19.10.2020. Osan 2 rakentaminen on käynnissä ja liikennöinti on tavoitteena aloittaa Santalahteen vuonna 2023 ja Lentävänniemeen vuonna 2024.

Osien 1 ja 2 raitiolinjaston pituus on yhteensä 23 km.

Osat ovat ihan eri asia kuin linjanumerot.

No kerro kun tiedät

Niin tiedän, että ratikkaradan rakennusvaiheet (osa 1 ja osa 2) eivät liity millään tavalla siihen, millaisilla linjanumeroilla ratikat ajavat niitä raiteita pitkin.

Vierailija
12/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?

Linjojen numeroita on vaihdeltu viime vuosina runsaasti. En muista, mihin kolmonen ajoi ennen ratikkaliikenteen aloitusta, mutta ykkönen ajoi Härmälään ja Pirkkalan puolellekin kai. Bussilinjoja 1 ja 3 ei nyt ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ne ovat vanhojen bussilinjojen numeroita. 1 meni tayssille, 3 taasen hervantaan.

Vierailija
14/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.

Missä noin on kerrottu? Minun käsittääkseni linja 3 tulee olemaan tuo mainittu. Ja linja 1:tä on tarkoitus jatkaa Linnainmaalle ja ehkä Kangasalle, ja toisesta päästä Härmälään ja ehkä Pirkkalaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko siinä joku logiikka, että se korvasi kyseisellä numerolla kulkeneet bussit? Eli nyt ei ole busseja 1 ja 3 ?

Linjojen numeroita on vaihdeltu viime vuosina runsaasti. En muista, mihin kolmonen ajoi ennen ratikkaliikenteen aloitusta, mutta ykkönen ajoi Härmälään ja Pirkkalan puolellekin kai. Bussilinjoja 1 ja 3 ei nyt ole.

Kolmonen ajoi väliä Hervanta-Lentävänniemi, ja siinä vaiheessa kun linja perustettiin, sanottiin, että ratikka rakennetaan ensimmäisiksi samalle reitille.

Vierailija
16/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni linjan numerot pitäisi tulla joko Tapparan tai Ioveksen suomenmestaruusvuosista.

Vierailija
17/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinpä tietysti. Ratikalle piti alun perin rakentaa yhteys välille Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi, mutta Tays meni Länsi-Tampereen edelle.

Vastasin tällä ekaan kommenttiin, että Lentävänniemen linjalle on varattu numero 2.

Missä noin on kerrottu? Minun käsittääkseni linja 3 tulee olemaan tuo mainittu. Ja linja 1:tä on tarkoitus jatkaa Linnainmaalle ja ehkä Kangasalle, ja toisesta päästä Härmälään ja ehkä Pirkkalaan.

Tuo mainittu siis Hervanta-Keskusta-Lentävänniemi.

Vierailija
18/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska ne ovat vanhojen bussilinjojen numeroita. 1 meni tayssille, 3 taasen hervantaan.

Vanhojen ja vanhojen. Aika vähän aikaa tuo kolmonen oli Hervantaan ja Lentävänniemeen menevän bussilinjan numerona. Oli suuri linjanumerouudistus, jossa runkolinjoille annettiin yksinumeroiset tunnukset.

Vierailija
19/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ratikan numero olisi suuri luku esimerkiksi 1005, se alkaisi kuumottaa ja miettisi mihin se oikein menee. Ja kuinka kauas.

Vierailija
20/20 |
06.01.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ratikan numero olisi suuri luku esimerkiksi 1005, se alkaisi kuumottaa ja miettisi mihin se oikein menee. Ja kuinka kauas.

Linja 666 saattaisi myös olla aika kuumottava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi viisi