Kiina alkaa rajoittamaan videopelejä niiden addiktoivan vaikutuksen takia
Vertaa pelaamista huumeisiin pelien addiktoivan ja koukuttavan vaikutuksen takia. Suomalainen Supercel on yksi Kiinan toimien ennakko kärsijöistä.
https://www.talouselama.fi/uutiset/kiinalaismedia-kutsui-videopeleja-he…
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän perimmäinen syy ole halussa kontrolloida kansalaisia, pelien mukana voi tulla jotain perverssiä, esim demokratian ihannointia.
Voi myös olla sekin että pelaavat kiinalaiset tekevät vähemmän töitä länsimaisille yhtiöille kun aika menee työnteon sijaan pelaamiseen.
Ei yllätä, että hysteeriset mammat haluavat ottaa mallia Kiinasta.
Kiinassa on käytössä kansalaispisteet.
Toii alkaa olla jo taidettta kun kilpailu on niiin kovaa että tuhannesosa sekunttejen tarkuudellla painaa oikeassa kohdassa oikeaa näppyläää että voittaa kilpakumppaninsa tuhannesosasekuneillla.
Vierailija kirjoitti:
Toii alkaa olla jo taidettta kun kilpailu on niiin kovaa että tuhannesosa sekunttejen tarkuudellla painaa oikeassa kohdassa oikeaa näppyläää että voittaa kilpakumppaninsa tuhannesosasekuneillla.
Itsemurhatilasttot on mellko korkeat.
Tämähän on jo pitkään ollut Koreassa. Online-peleihin pitää kirjautua henkkareilla, ja sieltä heitetään ulos kun on tietty peliaika ylitetty.
Kiinassa nyt rajoitetaan aika paljon muutakin, tosta olisin vähiten huolissaan 😂
Vierailija kirjoitti:
Kiinassa on käytössä kansalaispisteet.
Sosiaalinen luottoluokitusjärjestelmä on Kiinan valtion kansalaisia koskeva luottoluokitusjärjestelmä, jossa jokaiselle kansalaiselle lasketaan tietotekniikan avulla pisteluku. Kiinan valtio ilmoitti kehittävänsä järjestelmää vuonna 2014 ja siitä tulevan pakollinen kaikille vuonna 2020. Kansalainen pisteytetään sen perusteella, miten hyvin hän on noudattanut sosiaalisia normeja ja sääntöjä. Pisteluku on julkinen rekisteritieto ja kaikkien nähtävissä.
Kiinassa pisteytetään myös yrityksiä.
Järjestelmä sisältää palkkioita ja rangaistuksia. Järjestelmän varhaisessa koekäytössä vuonna 2018 9 miljoonaa kiinalaista evättiin ostamasta maansisäisen lentolipun ja kolme miljoonaa ostamasta bisnesluokan lentolippua. Korkean pisteluvun avulla on mahdollista matkustaa ulkomaille ja varata ykkösluokan lippuja.
Eiköhän perimmäinen syy ole halussa kontrolloida kansalaisia, pelien mukana voi tulla jotain perverssiä, esim demokratian ihannointia.