Miksi miehet vaarantavat muiden henkiä liikenteessä?
Yli 15 vuotta liikenteessä autolla pyöriessä on tullut huomattua, kuinka jotkut miehet tekevät uhmakkaita ohituksia, ajavat liiallista ylinopeutta, piippaavat ja painostavat risteyksissä kolmion takana vuoroaan jonottavia autoja ja ajavat luultavasti huvikseen erittäin holtittomasti sutien tien toiselta puolelta toiselle. Toki suurin osa miehistä osaa ajaa autoa moitteettomasti. En itse viitsisi mistään syystä käyttäytyä kuin ääliö liikenteessä.
Temppuillut vaarantavat mielestäni muiden ihmisten hengen.
Osaako palstalaiset avata minulle tämmöisten Mikki Hiirten mielenkuvaa?
Kommentit (13)
Juu, just tänään päätään kääntämättä täti maasturissaan oli ajaa kylkeen päin punaisia, joten ethän yleistä.
N
Kannattaisko sunkin vaan painaa sitä kaasua eikä olla tientukkona, niin ei tarttis ohitella? Jos liikenne noin pelottaa niin sinne ei kannata lähteä ajamaan. Miesten ajotaidot on paremmat, joten ajaminenkin on vähän erilaista kuin naama tuulilasissa kaksin käsin ratissa roikkuvilla pelokkailla mammoilla..
Mun mielestä tässä ei nyt pidä alkaa vääntää miltään sukupuolten taistelua, mutta aiheesta muuten aloitit. Olen huomannut Helsingissä ihan saman. Ja kaksikaistaisella ensin ohitellaan ja sitten viime tipassa vedetään oikealle rampille valkoisten viivojen päältä.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaisko sunkin vaan painaa sitä kaasua eikä olla tientukkona, niin ei tarttis ohitella? Jos liikenne noin pelottaa niin sinne ei kannata lähteä ajamaan. Miesten ajotaidot on paremmat, joten ajaminenkin on vähän erilaista kuin naama tuulilasissa kaksin käsin ratissa roikkuvilla pelokkailla mammoilla..
Niinhän sitä luulisi, että kun miehet ajavat paljon enemmän kuin naiset keskimäärin, että ne ajokilometrit näkyisivät myös taidoissa, mutta kun ei. Ihan tilastojen valossa miehet (huom. ajokilometreihin suhteutettuna) aiheuttavat paljon enemmän onnettomuuksia kuin naiset. Luulot on kovat, mutta siihen se jääkin.
Mikä oikeus sinulla tai kenelläkään muulla on riistää minulta vapaa-aikaani? Jos olen tulossa vaikka töistä kotiin niin ajotapani on sellainen, että se matka taittuu mahdollisimman nopeasti. Jos siinä nyt joku vapaa-aikaansa vähemmän arvostava hidastelee edessä niin en siinä takana kauaa viivy. Jonkun silmään se voi näyttää uhkarohkealta, itselleni se on yksinkertaisesti normaali ajotapa.
Niin ja olen ajanut 9 vuotta lähes päivittäin autoa, ilman huomautuksia, sakkoja, kolareita tai mitään muutakaan vastaavaa.
AIVAN VARMASTI myös naisista löytyy kuskeja jotka vaarantavat toisten turvallisuutta liikenteessä perseilyillään. Itselläni on vain vastaan sattunut liian paljon miehiä, jotka ajelevat holtittomasti liian suurella nopeudella, kuin tuli perseen alla.
Minusta liikennesääntöjen ja nopeusrajoitusten noudattaminen ei tee huonoa tai pelokasta kuskia.
-Ap
Minä, minä, minä, miiinä ja spruuuits minun vapaa-aikani.
Jotkut ihmiset kaahaavat pyörällä. Onko opetettu että bussipysäkin kohdalla pitää hiljentää ja esteiden /kulman takaa tullessa.
Miksi miehet vaarantavat muiden henkiä, ajaessaan hengenvaarallisia kolareita kovassa vauhdissa vaikkapa moottoritiellä? Täh? Oletko ihan pihalla? Kaikkihan sen tietävät! Muiden ihmisten hengen vaarantaminen on miesten biologinen tehtävä:
Sitä en sitten tiedä miksi naiset ajavat vaarattomia kolareita hiljaisella vauhdilla parkkipaikoilla. Mikä sellaisen tunarointi-töpeksintä-kolaroinnin tarkoitus on?
Jos teille rajoitusten mukaan ajavat on tien tukkoja, niin lähtekää aikaisemmin, ettei tartte kaahailla.
Aika tökerö yleistys.
Mulla on yksi nainen ajanut polkupyörällä auton kylkeen ja hän viisaana veti jutun oikeuteen ja hävisi. Syy: Jalkakäytävällä ei saa ajaa polkupyörällä ja suojatietä ei saa ylittää punaisilla jalankulkuvaloilla, eikä varsinkaan saa ajaa suojatien yli, koska silloin pyöräilijä ei ole jalankulkija. Sakot pyöräilijälle ja minulle korvaus auton korjaamisesta ja kulutetusta ajasta.
Toisella kerralla nainen ajoi kylkeen kärkikolmion takaa. Hän sentään myönsi syyllisyytensä paikalla, sai sakot ja laskun auton korjaamisesta, minkä hän maksoi.
Asiat on aina suhteellisia. Kuinka monta naista ajaa autolla ja kuinka monta miestä ajaa autolla. Väitän, että suhteellisesti suurempi määrä naisia aiheuttaa enemmän kolareita. Suurin osa toki vain peltivaurioita, mutta myös vakavampaa on tapahtunut.
Tämä ei sitten ole millään tavalla pois aloituksen mainitsemasta miesten vakavasta piittaamattomuudesta liikenteessä. Olipahan vain omiin kokemuksiin perustuva näyttö naisten ajotaidoista. Nykyään varon aina, kun näen naisen ratissa ja se on pelastanut tilanteita, missä peltivauriot olisivat olleet varma lopputulos, jos olisin noudattanut tiukasti tielainsäädännön määräämiä etuajo-oikeussääntöjä.
Vierailija kirjoitti:
Miksi miehet vaarantavat muiden henkiä, ajaessaan hengenvaarallisia kolareita kovassa vauhdissa vaikkapa moottoritiellä? Täh? Oletko ihan pihalla? Kaikkihan sen tietävät! Muiden ihmisten hengen vaarantaminen on miesten biologinen tehtävä:
Sitä en sitten tiedä miksi naiset ajavat vaarattomia kolareita hiljaisella vauhdilla parkkipaikoilla. Mikä sellaisen tunarointi-töpeksintä-kolaroinnin tarkoitus on?
Äh. Juuri äsken lähetin viestini, ja juuri nyt tajusin vastauksen kysymykseeni. Miesten biologinen tehtävä on olla vaaraksi muille. Mutta se naisten biologinen tehtävä: luoda sosiaalisia suhteita muihin.
Miehet ajavat vaarallisia kolareita jotta muut ihmiset kuolisivat.
Naiset ajavat vaarattomia kolareita luodakseen sosiaalisia suhteita uusiin ihmisiin. Jos ajat kolarin jonkun kanssa vaikkapa parkkipaikalla niin joudut puhumaan hänen kanssaan - sen jälkeen tunnet hänet eli sinulla on jonkinsortin suhde häneen.
Itse olen huomannut saman. Esimerkiksi aina, kun on liikenteessä yritetty tulla kolmion takaa kylkeen niin kuskina on ollut mies. Onneksi itse olen tajunnut jarruttaa niin ei ole käynyt mitään.
Olen ajanut nyt yli neljä vuotta aktiivisesti autoa ja aina tällaisissa läheltä piti tilanteissa on ollut kuskina mies ja virhe on aina ollut heidän.