Oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin?
Vai onko nokan koputtamista? Ovatko lapsenne yläkoulussa vai alakoulussa?
Kommentit (21)
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?
Millainen ihminen tivaa alapeukutuksen syytä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.
Avauksessahan ei kysytty, miten koette lastenne opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen. Siinä kysyttiin, oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin.
Olen tosi tyytyväinen luokanvalvojan. Ihana ja nuoria ymmärtävä ihminen. Poika yksillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?
Millainen ihminen tivaa alapeukutuksen syytä?
Eli mielesi tekisi syyttää lapsesi huonosta koulumenestyksestä opettajaa ja nyt sinua harmittaa, kun tajusit, että syy onkin siinä, luitko lapselle ääneen, kun hän oli pieni, oliko teillä kotina hyllyssä yli 80 kirjaa ja kuinka usein laskitte lapsen kanssa ääneen porrasaskelmia, leluja, omenoita kulhossa jne.
Suurimpaan osaan olen. Pieni osa on selvästi patalaiskoja, jotka yrittävät hoitaa työnsä tekemällä ja panostamalla siihen mahdollisimman vähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.
Avauksessahan ei kysytty, miten koette lastenne opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen. Siinä kysyttiin, oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin.
Sillä ei ole juurikaan merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta, kuinka tyytyväinen vanhempi on hänen opettajaansa. Sillä taas on, miten hänen vanhempansa toimii jo varhaisessa vaiheessa koulumenestyksen eteen. Se heijastuu myös lapsen jatkokoulutusmahdollisuuksiin ja työuraan.
Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?
Millainen ihminen tivaa alapeukutuksen syytä?
Eli mielesi tekisi syyttää lapsesi huonosta koulumenestyksestä opettajaa ja nyt sinua harmittaa, kun tajusit, että syy onkin siinä, luitko lapselle ääneen, kun hän oli pieni, oliko teillä kotina hyllyssä yli 80 kirjaa ja kuinka usein laskitte lapsen kanssa ääneen porrasaskelmia, leluja, omenoita kulhossa jne.
Minun lapseni ei menesty huonosti koulussa. Lapsille on luettu todella paljon ääneen, ja luetaan edelleen, vaikka osaavat jo lukea. Esikoiseni ei ollut kauhean kiinnostunut laskemisesta ennen kouluunmenoa, mutta kuopus opetteli ihan itsekseen laskemaan kymmenenylityslaskuja jo ennen eskaria, samoin oppi itsekseen lukemaan 4-vuotiaana.
Sinä painotat kovasti luku- ja laskutaidon opettelua, mutta sivistys ei ilmeisesti kuulu elämääsi. Ensinnäkin, aloituksessa ei kysytty, miten koette opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen (sisälukutaidon puute). Toiseksi sinulla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, vaan keskustelun sijaan alat keksiä fantasioita.
Suosittelen paluuta perusasioiden ääreen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.
Avauksessahan ei kysytty, miten koette lastenne opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen. Siinä kysyttiin, oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin.
Sillä ei ole juurikaan merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta, kuinka tyytyväinen vanhempi on hänen opettajaansa. Sillä taas on, miten hänen vanhempansa toimii jo varhaisessa vaiheessa koulumenestyksen eteen. Se heijastuu myös lapsen jatkokoulutusmahdollisuuksiin ja työuraan.
Mä en huomannut avauksessa myöskään pohdintaa lapsen tulevaisuudesta. Siinä kysyttiin vain, oletteko tyytyväisiä lapsenne opettajaan. Vai onko sulla tapana vastata ihan kaikkiin lapsiin liittyviin aloituksiin noin, että tällä asialla ei ole merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta? Esim. jos joku kysyy vaikkapa vinkkejä vaippaihottumaan, sinä vastaat, että tällä ei ole merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta eikä heijastu lapsen jatkokoulutusmahdollisuuksiin tai työuraan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?
Alapeukutan aina viestejä, jotka eivät liity aiheeseen vaan vievät keskustelun sivupoluille.
Lisäksi hyvään opettajuuteen kuuluu todella paljon muitakin asioita kuin sisältöjen opettaminen.
Vierailija kirjoitti:
Olen tosi tyytyväinen luokanvalvojan. Ihana ja nuoria ymmärtävä ihminen. Poika yksillä.
Poika yksillä ja luokanvalvoja ymmärtää 😉
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.
Yo-tuloksien jännittämisen ymmärrän. Muiden tulosten suhteen kuulostaa kyllä tosi oudolta ja lapsen kannalta ikävältä että niitä perheessä porukalla jännätään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.
Yo-tuloksien jännittämisen ymmärrän. Muiden tulosten suhteen kuulostaa kyllä tosi oudolta ja lapsen kannalta ikävältä että niitä perheessä porukalla jännätään.
Ei lapsi tiedä, että niitä jännitetään. Lapsi ehti lukea liian vähän kokeeseen ja nyt jännitetään, miten se meni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.
Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.
Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?
Minä, koska kiinnostaa alkuperäinen kysymys ja keskustelu opettajista.
Opettajalla on todellakin merkitystä, vaikka lapsi oppisikin lukemaan ja laskemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.
Yo-tuloksien jännittämisen ymmärrän. Muiden tulosten suhteen kuulostaa kyllä tosi oudolta ja lapsen kannalta ikävältä että niitä perheessä porukalla jännätään.
Ei lapsi tiedä, että niitä jännitetään. Lapsi ehti lukea liian vähän kokeeseen ja nyt jännitetään, miten se meni.
Opiskelustrategiat pielessä, jos kokeeseen pitää erityisemmin lukea
ohis
Ope haisee vanhalle viinalle ja puhuu oudosti tytöille.
Olen. Vanhempi lapsi on 3. luokalla, nuorempi eskarissa.