Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin?

Vierailija
13.10.2020 |

Vai onko nokan koputtamista? Ovatko lapsenne yläkoulussa vai alakoulussa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen. Vanhempi lapsi on 3. luokalla, nuorempi eskarissa.

Vierailija
2/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?

Vierailija
4/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.

Vierailija
5/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?

Millainen ihminen tivaa alapeukutuksen syytä?

Vierailija
6/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.

Avauksessahan ei kysytty, miten koette lastenne opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen. Siinä kysyttiin, oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi tyytyväinen luokanvalvojan. Ihana ja nuoria ymmärtävä ihminen. Poika yksillä.

Vierailija
8/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?

Millainen ihminen tivaa alapeukutuksen syytä?

Eli mielesi tekisi syyttää lapsesi huonosta koulumenestyksestä opettajaa ja nyt sinua harmittaa, kun tajusit, että syy onkin siinä, luitko lapselle ääneen, kun hän oli pieni, oliko teillä kotina hyllyssä yli 80 kirjaa ja kuinka usein laskitte lapsen kanssa ääneen porrasaskelmia, leluja, omenoita kulhossa jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurimpaan osaan olen. Pieni osa on selvästi patalaiskoja, jotka yrittävät hoitaa työnsä tekemällä ja panostamalla siihen mahdollisimman vähän.

Vierailija
10/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.

Avauksessahan ei kysytty, miten koette lastenne opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen. Siinä kysyttiin, oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin.

Sillä ei ole juurikaan merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta, kuinka tyytyväinen vanhempi on hänen opettajaansa. Sillä taas on, miten hänen vanhempansa toimii jo varhaisessa vaiheessa koulumenestyksen eteen. Se heijastuu myös lapsen jatkokoulutusmahdollisuuksiin ja työuraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.

Vierailija
12/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?

Millainen ihminen tivaa alapeukutuksen syytä?

Eli mielesi tekisi syyttää lapsesi huonosta koulumenestyksestä opettajaa ja nyt sinua harmittaa, kun tajusit, että syy onkin siinä, luitko lapselle ääneen, kun hän oli pieni, oliko teillä kotina hyllyssä yli 80 kirjaa ja kuinka usein laskitte lapsen kanssa ääneen porrasaskelmia, leluja, omenoita kulhossa jne.

Minun lapseni ei menesty huonosti koulussa. Lapsille on luettu todella paljon ääneen, ja luetaan edelleen, vaikka osaavat jo lukea. Esikoiseni ei ollut kauhean kiinnostunut laskemisesta ennen kouluunmenoa, mutta kuopus opetteli ihan itsekseen laskemaan kymmenenylityslaskuja jo ennen eskaria, samoin oppi itsekseen lukemaan 4-vuotiaana. 

Sinä painotat kovasti luku- ja laskutaidon opettelua, mutta sivistys ei ilmeisesti kuulu elämääsi. Ensinnäkin, aloituksessa ei kysytty, miten koette opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen (sisälukutaidon puute). Toiseksi sinulla ei ole minkäänlaisia käytöstapoja, vaan keskustelun sijaan alat keksiä fantasioita.

Suosittelen paluuta perusasioiden ääreen. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Turha alapeukuttaa. Tämä on tutkittu fakta. Varhaiset jo ennen esikouluikää hankitut esimatemaattiset taidot sekä kodin myönteinen asenne lukuharrastukseen ovat tärkeimmät koulumenestystä ennakoivat tekijät. Muut, kuten se, millainen opettaja on, ovat sivutekijöitä.

Avauksessahan ei kysytty, miten koette lastenne opettajan vaikuttavan lastenne koulumenestykseen. Siinä kysyttiin, oletteko tyytyväisiä lastenne opettajiin.

Sillä ei ole juurikaan merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta, kuinka tyytyväinen vanhempi on hänen opettajaansa. Sillä taas on, miten hänen vanhempansa toimii jo varhaisessa vaiheessa koulumenestyksen eteen. Se heijastuu myös lapsen jatkokoulutusmahdollisuuksiin ja työuraan.

 Mä en huomannut avauksessa myöskään pohdintaa lapsen tulevaisuudesta. Siinä kysyttiin vain, oletteko tyytyväisiä lapsenne opettajaan. Vai onko sulla tapana vastata ihan kaikkiin lapsiin liittyviin aloituksiin noin, että tällä asialla ei ole merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta? Esim. jos joku kysyy vaikkapa vinkkejä vaippaihottumaan, sinä vastaat, että tällä ei ole merkitystä lapsen tulevaisuuden kannalta eikä heijastu lapsen jatkokoulutusmahdollisuuksiin tai työuraan.

Vierailija
14/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?

Alapeukutan aina viestejä, jotka eivät liity aiheeseen vaan vievät keskustelun sivupoluille.

Lisäksi hyvään opettajuuteen kuuluu todella paljon muitakin asioita kuin sisältöjen opettaminen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen tosi tyytyväinen luokanvalvojan. Ihana ja nuoria ymmärtävä ihminen. Poika yksillä.

Poika yksillä ja luokanvalvoja ymmärtää 😉

Vierailija
16/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.

Yo-tuloksien jännittämisen ymmärrän. Muiden tulosten suhteen kuulostaa kyllä tosi oudolta ja lapsen kannalta ikävältä että niitä perheessä porukalla jännätään.

Vierailija
17/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.

Yo-tuloksien jännittämisen ymmärrän. Muiden tulosten suhteen kuulostaa kyllä tosi oudolta ja lapsen kannalta ikävältä että niitä perheessä porukalla jännätään.

Ei lapsi tiedä, että niitä jännitetään. Lapsi ehti lukea liian vähän kokeeseen ja nyt jännitetään, miten se meni.

Vierailija
18/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kodin tuella ja sillä, onko lapsen huomiota ennen esikouluikää ohjattu suuntautumaan matematiikkaan ja lukemiseen on suurempi merkitys lapsen koulumenestykseen kuin opettajalla.

Hyvä oppija, joka saa kotoa tukea ja jolla on hyvät perusvalmiudet matikan ja lukemisen osalta ennen esikouluikää pärjää koulussa hyvin opettajasta riippumatta tai huolimatta.

Millainen ihminen alapeukuttaa ylläolevaa?

Minä, koska kiinnostaa alkuperäinen kysymys ja keskustelu opettajista.

Opettajalla on todellakin merkitystä, vaikka lapsi oppisikin lukemaan ja laskemaan.

Vierailija
19/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen periaatteessa tyytyväinen, mutta ennen syyslomaa oli kokeita, eikä niiden tuloksia ole vieläkään tullut Wilmaan. Se vähän harmittaa, että pitää jännittää niitä tuloksia.

Yo-tuloksien jännittämisen ymmärrän. Muiden tulosten suhteen kuulostaa kyllä tosi oudolta ja lapsen kannalta ikävältä että niitä perheessä porukalla jännätään.

Ei lapsi tiedä, että niitä jännitetään. Lapsi ehti lukea liian vähän kokeeseen ja nyt jännitetään, miten se meni.

Opiskelustrategiat pielessä, jos kokeeseen pitää erityisemmin lukea

ohis

Vierailija
20/21 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ope haisee vanhalle viinalle ja puhuu oudosti tytöille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi viisi