Miksi liikennelentäjän ammatti on seksikkäämpi, kuin esim. konetekniikan DI
Varsinkin, kun/jos konetekniikan DI:n pääaine on lentokonetekniikka. DI on monesti niiden lentäjien pomo.
Lentäjäthän on vain muiden armoilla työmarkkinoilla. Varsinkin nyt, kun lentäjiä on taas tuhansia ja taas tuhansia työttömänä/lomautettuna. Kapteenilla on ehkä valta ja vastuu koneessa, mutta organisaatiossa on paljon isompia herroja ylempänä päättämättä kapteenin kohtalosta.
Kommentit (10)
Univormu, ja miten sen kantaa. Huokaus.
Vierailija kirjoitti:
Lentäjillä parempi palkka
Työttömyyttä vähemmän
DI voi työllistyä muuallekin kuin lentoliikenteeseen. Lentäjät voi vain ajaa sitä lentsikkaa eteenpäin eikä sinänsä sille ammattitaidolle välttämättä löydy muualla käyttöä. Nyt on taas lentoyhtiöitä menossa konkurssiin jatkuvalla syötöllä joka tuo tuhansia lentäjiä työttömyyskortistoon.
Muutenkin näin yleissilmäyksellä insinöörit ja lentäjät on erityyppisiä ihmisiä. Lentäjät ei välttämättä tiedä esim. sen syvemmin tekniikasta.
Kuule, se perustuu katseeseen.
Nörtit katsovat koko ajan lähelle. Kun neito tulee lähietäisyydelle (heidän mielestään kauas) nyrpistävät nenää zoomatakseen katsettaan.
Lentäjä syleilee katseellaan horisonttia. Kun neito tulee lähietäisyydelle (heidän mielestään intiimille alueelle) lukitsevat katseensa läsnäolevasti- tai katse harittaa niin että vaikuttaa uneksivalta ja eteeriseltä.
#tieteellistävappufilosofiaa
Kenen mukaan on seksikkäämpi ja miten sen diplomi-insinöörin pääaine on olennainen? En nyt tajua yhtään, mitä tässä haetaan.
Lentäjäksi vaaditaan tiettyjä fyysisiä ja henkisiä ominaisuuksia, hyvä näkö ja tasapainoinen luonne. Konetekniikan DI on diplomi-insinöörien pohjasakkaa ja voi olla kuinka mielenterveysongelmainen tahansa, kun sitä ei testata yhtä tarkkaan kuin lentäjillä. Lentäjä ei voi olla alkoholisti tai narkkari.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lentäjillä parempi palkka
Työttömyyttä vähemmän
DI voi työllistyä muuallekin kuin lentoliikenteeseen. Lentäjät voi vain ajaa sitä lentsikkaa eteenpäin eikä sinänsä sille ammattitaidolle välttämättä löydy muualla käyttöä. Nyt on taas lentoyhtiöitä menossa konkurssiin jatkuvalla syötöllä joka tuo tuhansia lentäjiä työttömyyskortistoon.
Muutenkin näin yleissilmäyksellä insinöörit ja lentäjät on erityyppisiä ihmisiä. Lentäjät ei välttämättä tiedä esim. sen syvemmin tekniikasta.
- Se että tietää jotain nippelitietoa ei ole mikään meriitti, esim jos tiedät miten koppakuoriaisten sukuelimet toimii valomikroskoopilla tarkasteltuna, niin onhan se toki asiantuntijuutta, mutta...
- Konetekniikan di palkka 2200 eur/kk
- Lentotekniin di ei ole mikään "lentokapteenien pomo" vaan nörtti joka unelmoi lentokapteenin urasta, mutta ei päässyt finnairin kurssille, niin meni sitten sinne minne pääsi
Ok, jos koko lentoala menee lamaan, niin silloin lentokapteenin titteli menettää arvoaan
Mutta ei se mene, vaan se käynnistetään uudelleen syksyllä rokotteiden valmisttuttua
En ymmärrä mitä seksikästä ilmabussilla huristelussa oikein on. Taito- ja hävittäjälentäjät ovat kyllä kuumottavia.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä mitä seksikästä ilmabussilla huristelussa oikein on. Taito- ja hävittäjälentäjät ovat kyllä kuumottavia.
Naispilotteja:
Captain Inge's LOVELY MD-11F Sunset Landing in Hongkong, Cockpit View!!! [AirClips]
Lentäjillä parempi palkka
Työttömyyttä vähemmän