Miksi lentokoneissa ei ole "makuuosastoja" kuten junissa makuuvaunut?
Veisikö tiiviit kerrossängyt edes tilaa enemmän kuin penkit. Mä voisin hyvin olla 12 tunnin lennon, koko ajan pötköllään sängyssäni, paljon mieluummin kuin istua penkissä. Olis kiva kun voisi pitkän lennon aikana nukkua univelat pois.
Kommentit (23)
Onhan niitä isoissa koneissa isolla rahalla😁
Jos maksat tarpeeksi niin saat sellaista, tosin et Finnair:lta
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat tarpeeksi niin saat sellaista, tosin et Finnair:lta
Businessluokassa saa kyllä penkin ihan täysin makuuasentoon.
Vähän tohon malliin;
https://www.travelloverblogi.fi/valitse-emirates-kun-haluat-palvelun-le…
Kerran lentoasemalla kuulin kun amerikkalaiset naiset toivoivat, että ennen lentoa huumattaisiin ja sitten herätettäisiin määränpäässä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat tarpeeksi niin saat sellaista, tosin et Finnair:lta
Businessluokassa saa kyllä penkin ihan täysin makuuasentoon.
Olen matkustanut business luokassa se nyt ei kuitenkaan ole sama asia kuin 1.luokka
Saisi kerrossängyt ahdettua samaan tilaan kyllä, mutta:
1. Lentokonetta ei saisi onnettomuustilanteessa evakuoitua yhtä nopeasti
2. Kalliimpia bisnes-/ykkösluokkapaikkoja ei enää pystyisi myymään.
Samaa olen miettinyt. 3-hengen kerossänky ei veisi enempää tilaa kuin 3 istuinta ja painaisi puolta vähemmän.
On kyllä kts. Esim. Emirates, Qatar...
Kyllähän niitä hyvin löytyy, esim. https://www.independent.co.uk/travel/news-and-advice/best-first-class-b…
Ei vain taida olla sinun hintaluokassasi.
Mitä ne pisimmät lennot on, maksimissaan 10-11h? Ei siinä tarvitse sänkyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos maksat tarpeeksi niin saat sellaista, tosin et Finnair:lta
Businessluokassa saa kyllä penkin ihan täysin makuuasentoon.
Olen matkustanut business luokassa se nyt ei kuitenkaan ole sama asia kuin 1.luokka
Ei ole ei, mutta kuitenkin miljoona kertaa parempi kuin turistiluokka. Varsinkin pitkät lennot on paljon mukavampi matkustaa makuuasennossa, nukkuen tai leffoja tuijottaen. Ihan riittävä meikäläiselle ainakin.
Eipä taida Helsinki-Vantaalta lentää tuollaisia koneita
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne pisimmät lennot on, maksimissaan 10-11h? Ei siinä tarvitse sänkyä.
Qatar Airways: Auckland, Uusi-Seelanti – Doha, Qatar: 14,535 km, kesto 17 tuntia 40 minuuttia – 18 tuntia 20 minuuttia.
Yli 17 tunnin lentoja on useitakin.
Pidemmillä lennoilla ja suuremmissa koneissa on siellä koneen etupäässä, missä parempiosaiset matkustavat, istuimet joista tulee napinpainalluksella vuode. Ei tosin kovin mukava sellainen, mutta ainakin itse en osaa oikein nukkua istualtaan, joten se makuuasento auttaa kyllä unensaantia oleellisesti. Eli asia on jo ratkaistu, nyt ei ole enää kuin rahasta kiinni.
Haluaisitteko oikeasti olla siinä kolmen ihmisen sängyssä satunnaisten ihmisten vierellä?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ne pisimmät lennot on, maksimissaan 10-11h? Ei siinä tarvitse sänkyä.
Itse oon lentäny 16h (tosin oli vaihto mutta jälkimmäinen osuus kuitenki reilu 13 h) eli on niitä pidempiäki. Olis ollu kiva nukkua edes osa matkasta.
Tuskin nousun/laskun aikana saisi olla makuuasennossa laverilla vaan olisi pakko olla köytettynä istuvaan asentoon. Menee mahdottomaksi jos näiden istumapaikkojen lisäksi jokaisen pitäisi päästä vielä makuullekin.
Miettikää nyt millaista olisi nousu sängyssä maaten.
Rahalla saa makuupaikkoja lentokoneissakin. Voi vaikka vuokrata ihan oman koneen matkalle, jos vain kate riittää.
Hyvä kysymys. Sellaiset kapselit vaan sinne.