Miksi sairaanhoitajat ovat Suomessa niin töykeitä aina? Tulee ihan paha mieli kun joutuu asioimaan.
Taas kerran kun olin puhelimessa sh:n kanssa, oli niin tyly ja asiakaspalveluhengetön ihminen kuin olla ja voi. Miksi tuollaiset on sairaanhoitajia? Onko se rahasta kiinni? Maksaisin mielelläni ekstraa jos puhuttaisiin kuin ihmiselle. Ja ei ollut kyse mistään kummallisemmasta kuin kyselin ajanvarausta.
Vai onko ne terveyskeskuksen puhelimeen vastaavat lähihoitajia eikä sairaanhoitajia?
Kommentit (18)
Puhuiko suomea itänaapureittain murtaen näin ohimennen? On nimittäin yleensä ne jotka töksäyttelevät...
No kun niillä on niiiiin hirveesti töitä ja pieni palkka.
Samoja kokemuksia täällä, aikaa olin itsekin varaamassa, jolloin puhelimeen vastannut sairaanhoitaja vittuili ja vähätteli vaivojani, ja en saanut edes puolikiireellistä aikaa vaikka selkäkivut ovat voimakkaat. Menin sitten yksityiselle.
Eipäs yleistetä. Et taatusti ole puhunut kaikkien Suomessa työskentelevien sairaanhoitajien kanssa.
Jos tietäisin millaisissa oloissa tietyissä paikoissa sairaanhoitajat joutuvat työskentelemään, saattaisit ymmärtää hieman paremmin, ettei aina jaksa olla ystävällinen ja ymmärtäväinen (toki pitäisi, mutta ihmisiä ne sairaanhoitajatkin ovat eivätkä ihmeisiin pysty)
t. ex-sairaanhoitaja
Aika usein "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Eli ole itse ystävällinen ja asiallinen ja saat ystävällistä ja asiallista kohtelua. Toiminut ainakin omalla kohdallani oikein hyvin.
Ihan päinvastaisia kokemuksia. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan, pitää usein paikkaansa.
Itä-suomessa tosiaan töksäytetään. Tai ollaan jotenkin tylyjä koviksia. Helsingissä on ollut tosi mukavia ihmisiä vastaamassa ajanvarauksiin!
Ei voi yleistää. Sairaanhoitajiakin on laidasta laitaan.
Kävin juuri eilen sairaanhoitajan vastaanotolla. Oli todella ystävällinen ja huomaavainen. Jos hänellä oli kiire, ei ainakaan millään tavalla näyttänyt sitä minulle. Ja samanlaisia ovat kokemukseni aiemmiltakin käynti/soittokerroilta.
Ehkä se on siitä kiinni miten itse asennoituu ja käyttäytyy. Minä olen kyllä aina saanut asiallisesti sen avun mitä olen tarvinnut.
Sopii mennä kokeilemaan, millaista on vastailla puhelimeen kaiken maailman narisijoille. Saattaa sinultakin hymy hyytyä. Itse olen tosin aina saanut ystävällistä palvelua tk:ssa.
Mene yksityiselle. Saat maksaa extraa ja saat hyvää palvelua.
Asioin Satasairaalan päivystyspolilla n. 2kk sitten ja siellä oli tosi tyly sairaanhoitaja päivystämässä. Luulin että ei voisi enää ikävämpi ihminen olla mutta sitten tapasin lääkärin. Hapannaamainen ja epäkohtelias kiukku-liisa. Olin niin iloinen kun pääsin sieltä pois, takaisin ei toivottavasti tarvitse piiiitkään aikaan mennä 😖
No ei nyt toki kaikki, mutta kieltämättä melko monet.
Hoitsut eivät miellä olevansa asiakaspalvelutyössä, heidän tehtävänsä on (oman näkemyksensä mukaan) a) hoitaa potilasta, b) avustaa lääkäriä ja c) ylläpitää proseduureja ja hallintoa. Asiakaspalvelu ei kuulu toimenkuvaan, koska "eihän potilas ole mikään asiakas".
Sama pätee muuten muihinkin alan tekijöihin, ei vain hoitajiin. Ei ne lääkäritkään aina kaikkein asiakasystävällisimpiä ole.
Ei kaikki mutta liian monet on. En tiedä missä vaiheessa ne unohtavat, että siellä luurin toisessa päässä on sairas ja apua tarvitseva ihminen. Töksäyttely ja tylyys on valitettavan yleistä.
Vierailija kirjoitti:
Aika usein "niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan". Eli ole itse ystävällinen ja asiallinen ja saat ystävällistä ja asiallista kohtelua. Toiminut ainakin omalla kohdallani oikein hyvin.
Aika usein, mutta ei läheskään aina. Jotkut kohtelevat toista törkeästi riippumatta toisen käytöksestä, ja jotkut hyvin, vaikka vastassa olisi millainen kiukkupussi.
Jaa. Mulla täysin päinvastainen kokemus.