Voiko kassa vahingossa velottaa tuotteen 2 kertaa vai tekevätkö ne sen tahallaan?
Eräässä tietyssä kaupassa tapahtuu tätä usein. Tänäänkin oli minulta veloitettu 4 euron ostos kahdesti. Oli kauhea kiire ja huomasin tämän vasta kotona. Harmittaa kyllä...
TEkeekö nuo myyjät tahallaan tuota vai voiko oikeasti noin käydä vahingossa?
Kommentit (22)
Joka päivä ne kassamyyjät vaan vainoaa sinua. Mahtaa olla rankkaa.
Ainakin syksyllä kun olin kreikassa niin viikkoon mahtui aika monta pyöristysvirhettä, kas kummaa kaikki samaan suuntaan. Sinne kansantalouteen saa Suomikin lappaa vielä paljon eu-tukirahoja.
En ole vainoharhainen, ihan kuitista tarkistin että siellä on veloitettu tuote 2x vaikka vain yhden toin kotiin asti.
En ole koskaan ollut kaupassa töissä ja olisi kiva kuulla voiko tuollainen virhe tapahtua vahingossa. En tiedä miten nuo kassasysteemit toimii.
Oman kokemuksen mukaan uskallan sanoa että se on ihan sen kassakoneen vika, ne skannailee aina välillä ihan omiaan.
T. kassatäti
Vahingossa menee helposti.
Ei se kassatyyppi hyödy siitä, että menee väärin. Päin vastoin.
Joo, ne haluu et niitten pomo rikastuu ja lyö tuplana kaiken, pomonkin mielestä se on järkevää liiketoimintaa...
Mitäköhän se kassa siitä hyötyisi? Saa korkeintaan varadtosaldot sekaisin.
Meillä oli taannoin Prismasta otettu yksi tuote kahdesti. Vaikea todistaa, kun huomattiin vasta kotona. Mutta sitä oli vain yksi. En usko, että Prisman kassahessulla on mitään tarvetta tehdä huijata, eiköhän se kassakoneessa ole vika. Nyt tuli mieleen, että oliskohan tuotteessa ollut kaksi viivakoodia? On jo paketti roskissa, niin ei voi tarkistaa enää.
Hei ap, miksi sun mielestä myyjien kannattaisi vartavasten tehdä noin?? Luuletko että siitä saisi jotain provisioo tms? Sama juttu kun jotkut väittävät että kassa ei tahallaan anna tarjoushintaa, koska haluavat huijata...
Se viivakoodinlukija nappaa sopivasta kulmasta nopeesti tuplasti ja jos kassalla on jotain hälyämölyä kassa ei kuule tuplapiippausta tai hän ei sillä hetkellä katso näyttöä voi näin tapahtua. Kassa ei hyödy tästä mitään, menee tuotteen saldo sekaisin ja tulee huono asiakaskohtaaminen. Onko tuossa kaupassa paljon harjoittelijoita tai muita häiriötekijöitä? Tiedän, virheitä ei silti saisi tulla. Kannattaa katsoa se kuitti heti maksun jälkeen niin reklamoi samantien.
T.kassamyyjä
Olen joskus itsepalvelukassalla lukenut tuotteen vahingossa tuplana, lukija on melko herkkä.
Kone napannut viivakoodin kahdesti. Tai jos kassajärjestelmässä joku yksinkertainen merkki tuplaa tuotteen, myyjä painanut vahingossa tai rutiininomaisesti siitä.
Vierailija kirjoitti:
Meillä oli taannoin Prismasta otettu yksi tuote kahdesti. Vaikea todistaa, kun huomattiin vasta kotona. Mutta sitä oli vain yksi. En usko, että Prisman kassahessulla on mitään tarvetta tehdä huijata, eiköhän se kassakoneessa ole vika. Nyt tuli mieleen, että oliskohan tuotteessa ollut kaksi viivakoodia? On jo paketti roskissa, niin ei voi tarkistaa enää.
Isoissa kaupoissa noin yleisesti ottaen on ainakin kolme eri skanneria siinä myyjän kohdalla, että niitä tuotteita ei tarvi tolkuttomasti alkaa pyöritteleen siinä ja yrittää löytää ja tähdätä sitä koodia siitä ja joskus se nappaa tosi herkästi saman tuotteen kahdesti, kun vähän erehdyt kääntämään tuotetta siinä skannereiden alla ja aina sitä ei huomaa, jos kassalla on muutenkin hälyä ja kiirettä. Mut Prismoissa on kyllä todella löyhät kaikki hyvitys ja palautuskäytännöt, että ihan hyvin ois varmasti onnistunut hyvitys tuplaveloituksesta vaikka seuraavana päivänä. Eihän ne esim. päiväysvanhojen tuotteiden kuittejakaan ikinä kysele tmv, ei kaada heidän budjettiaan tuollaiset pikkujutut, vaan kyllä asiakastyytyväisyys on tärkeämpi.
Onko joidenkin ihmisten älyn lahjat oikeasti tällä tasolla, vai onko ap trolli? Ei kai kukaan voi kuvitella, että kassamyyjä saa jotain provikkaa myydyistä tuotteista tai jotenkin muuten hyötyisi ylilaskutuksesta? Miten ihmeessä tällä tavalla ajattelevat ihmiset selviävät edes normaalista arjesta?
Voiko lähimaksupääte samalla tavalla napata maksun moneen kertaan? Kun usein sitä korttia saa läpytellä päätettä päin monta kertaa. ja välillä tulee fiilis, että nyt se hyväksyi, mutta kassa sanoo, että yritä uudelleen.
Kerran yhdessä lounasravintolassa maksu lähti kahteen kertaan. Vasta kotona tiliotteesta huomasin. Ravintolassa sanoivat, että näin käy aina silloin tällöin ja että pankki huomaa aikanaan, että näin on käynyt ja palauttaa rahat. He eivät voineet hyvittää kuulemma mitään, kun he saavat maksun vain yhden kerran. Kuukauden päästä palautus tuli tililleni. Olin kyllä tehnyt reklamaation pankkiin.
Vierailija kirjoitti:
Se viivakoodinlukija nappaa sopivasta kulmasta nopeesti tuplasti ja jos kassalla on jotain hälyämölyä kassa ei kuule tuplapiippausta tai hän ei sillä hetkellä katso näyttöä voi näin tapahtua. Kassa ei hyödy tästä mitään, menee tuotteen saldo sekaisin ja tulee huono asiakaskohtaaminen. Onko tuossa kaupassa paljon harjoittelijoita tai muita häiriötekijöitä? Tiedän, virheitä ei silti saisi tulla. Kannattaa katsoa se kuitti heti maksun jälkeen niin reklamoi samantien.
T.kassamyyjä
Tämä. Itse onnistuin itsepalvekassalla tuplarahastamaan itseni yhden tuotteen osalta. Ja huomasin vasta kotona.
Todellakin voi tapahtua kenelle tahansa.
Asematunnelin ruokakaupassa nostin ostosteni mukaan hihnalle sunnuntaihesarin. Otin sen uudelleen käsiini ja ihmettelin myyjälle, miten lehti oli niin tavattoman paksu. Huomasin syyn, näytin myyjälle, että joku oli tunkenut kaksi lehteä sisäkkäin, ja panin toisen lehden takaisin telineeseen. Kotona huomasin, että ilmeetön ja varmaan sunnuntaiaamun vuoroon tympääntynyt myyjä oli laskuttanut lehden kahteen kertaan.
Summa ei ollut iso, mutta vieläkin harmittaa, kun myyjä teki temppunsa selvästi tahallaan.
Vierailija kirjoitti:
Onko joidenkin ihmisten älyn lahjat oikeasti tällä tasolla, vai onko ap trolli? Ei kai kukaan voi kuvitella, että kassamyyjä saa jotain provikkaa myydyistä tuotteista tai jotenkin muuten hyötyisi ylilaskutuksesta? Miten ihmeessä tällä tavalla ajattelevat ihmiset selviävät edes normaalista arjesta?
Vaikkei saisi provikkaa, niin ehkä kauppias on käskenyt lyödä hyväuskoisten näköisille aina silloin tällöin tuplaveloitus. Emme me kaikki tunne kauppojen käytäntöjä ja minuakin kiinnostaa tietää kuinka yleisiä tällaiset pysyväisohjeet ovat.
Ja turha väittää että emmehän me tuollaista. Jopa Stokkan herkussa käskettiin laputtamaan vanhentuneet lihatuotteet tuoreilla hintalapuilla.
Dille, käytä itsepalvelukassoja jos olet noin vainoharhainen.