Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko kassa vahingossa velottaa tuotteen 2 kertaa vai tekevätkö ne sen tahallaan?

Vierailija
08.01.2020 |

Eräässä tietyssä kaupassa tapahtuu tätä usein. Tänäänkin oli minulta veloitettu 4 euron ostos kahdesti. Oli kauhea kiire ja huomasin tämän vasta kotona. Harmittaa kyllä...
TEkeekö nuo myyjät tahallaan tuota vai voiko oikeasti noin käydä vahingossa?

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dille, käytä itsepalvelukassoja jos olet noin vainoharhainen.

Vierailija
2/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä ne kassamyyjät vaan vainoaa sinua. Mahtaa olla rankkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin syksyllä kun olin kreikassa niin viikkoon mahtui aika monta pyöristysvirhettä, kas kummaa kaikki samaan suuntaan. Sinne kansantalouteen saa Suomikin lappaa vielä paljon eu-tukirahoja.

Vierailija
4/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vainoharhainen, ihan kuitista tarkistin että siellä on veloitettu tuote 2x vaikka vain yhden toin kotiin asti.

En ole koskaan ollut kaupassa töissä ja olisi kiva kuulla voiko tuollainen virhe tapahtua vahingossa. En tiedä miten nuo kassasysteemit toimii.

Vierailija
5/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman kokemuksen mukaan uskallan sanoa että se on ihan sen kassakoneen vika, ne skannailee aina välillä ihan omiaan.

T. kassatäti

Vierailija
6/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vahingossa menee helposti.

Ei se kassatyyppi hyödy siitä, että menee väärin. Päin vastoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hyvin voi vahingossa sattua.

Vierailija
8/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ne haluu et niitten pomo rikastuu ja lyö tuplana kaiken, pomonkin mielestä se on järkevää liiketoimintaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäköhän se kassa siitä hyötyisi? Saa korkeintaan varadtosaldot sekaisin.

Vierailija
10/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli taannoin Prismasta otettu yksi tuote kahdesti. Vaikea todistaa, kun huomattiin vasta kotona. Mutta sitä oli vain yksi. En usko, että Prisman kassahessulla on mitään tarvetta tehdä huijata, eiköhän se kassakoneessa ole vika.  Nyt tuli mieleen, että oliskohan tuotteessa ollut kaksi viivakoodia? On jo paketti roskissa, niin ei voi tarkistaa enää. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, miksi sun mielestä myyjien kannattaisi vartavasten tehdä noin?? Luuletko että siitä saisi jotain provisioo tms? Sama juttu kun jotkut väittävät että kassa ei tahallaan anna tarjoushintaa, koska haluavat huijata...

Vierailija
12/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viivakoodinlukija nappaa sopivasta kulmasta nopeesti tuplasti ja jos kassalla on jotain hälyämölyä kassa ei kuule tuplapiippausta tai hän ei sillä hetkellä katso näyttöä voi näin tapahtua. Kassa ei hyödy tästä mitään, menee tuotteen saldo sekaisin ja tulee huono asiakaskohtaaminen. Onko tuossa kaupassa paljon harjoittelijoita tai muita häiriötekijöitä? Tiedän, virheitä ei silti saisi tulla. Kannattaa katsoa se kuitti heti maksun jälkeen niin reklamoi samantien.

T.kassamyyjä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen joskus itsepalvelukassalla lukenut tuotteen vahingossa tuplana, lukija on melko herkkä.

Vierailija
14/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kone napannut viivakoodin kahdesti. Tai jos kassajärjestelmässä joku yksinkertainen merkki tuplaa tuotteen, myyjä painanut vahingossa tai rutiininomaisesti siitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli taannoin Prismasta otettu yksi tuote kahdesti. Vaikea todistaa, kun huomattiin vasta kotona. Mutta sitä oli vain yksi. En usko, että Prisman kassahessulla on mitään tarvetta tehdä huijata, eiköhän se kassakoneessa ole vika.  Nyt tuli mieleen, että oliskohan tuotteessa ollut kaksi viivakoodia? On jo paketti roskissa, niin ei voi tarkistaa enää. 

Isoissa kaupoissa noin yleisesti ottaen on ainakin kolme eri skanneria siinä myyjän kohdalla, että niitä tuotteita ei tarvi tolkuttomasti alkaa pyöritteleen siinä ja yrittää löytää ja tähdätä sitä koodia siitä ja joskus se nappaa tosi herkästi saman tuotteen kahdesti, kun vähän erehdyt kääntämään tuotetta siinä skannereiden alla ja aina sitä ei huomaa, jos kassalla on muutenkin hälyä ja kiirettä. Mut Prismoissa on kyllä todella löyhät kaikki hyvitys ja palautuskäytännöt, että ihan hyvin ois varmasti onnistunut hyvitys tuplaveloituksesta vaikka seuraavana päivänä. Eihän ne esim. päiväysvanhojen tuotteiden kuittejakaan ikinä kysele tmv, ei kaada heidän budjettiaan tuollaiset pikkujutut, vaan kyllä asiakastyytyväisyys on tärkeämpi.

Vierailija
16/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko joidenkin ihmisten älyn lahjat oikeasti tällä tasolla, vai onko ap trolli? Ei kai kukaan voi kuvitella, että kassamyyjä saa jotain provikkaa myydyistä tuotteista tai jotenkin muuten hyötyisi ylilaskutuksesta? Miten ihmeessä tällä tavalla ajattelevat ihmiset selviävät edes normaalista arjesta?

Vierailija
17/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko lähimaksupääte samalla tavalla napata maksun moneen kertaan? Kun usein sitä korttia saa läpytellä päätettä päin monta kertaa. ja välillä tulee fiilis, että nyt se hyväksyi, mutta kassa sanoo, että yritä uudelleen.

Kerran yhdessä lounasravintolassa maksu lähti kahteen kertaan. Vasta kotona tiliotteesta huomasin. Ravintolassa sanoivat, että näin käy aina silloin tällöin ja että pankki huomaa aikanaan, että näin on käynyt ja palauttaa rahat. He eivät voineet hyvittää kuulemma mitään, kun he saavat maksun vain yhden kerran. Kuukauden päästä palautus tuli tililleni. Olin kyllä tehnyt reklamaation pankkiin.

Vierailija
18/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se viivakoodinlukija nappaa sopivasta kulmasta nopeesti tuplasti ja jos kassalla on jotain hälyämölyä kassa ei kuule tuplapiippausta tai hän ei sillä hetkellä katso näyttöä voi näin tapahtua. Kassa ei hyödy tästä mitään, menee tuotteen saldo sekaisin ja tulee huono asiakaskohtaaminen. Onko tuossa kaupassa paljon harjoittelijoita tai muita häiriötekijöitä? Tiedän, virheitä ei silti saisi tulla. Kannattaa katsoa se kuitti heti maksun jälkeen niin reklamoi samantien.

T.kassamyyjä

Tämä. Itse onnistuin itsepalvekassalla tuplarahastamaan itseni yhden tuotteen osalta. Ja huomasin vasta kotona.

Todellakin voi tapahtua kenelle tahansa.

Vierailija
19/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asematunnelin ruokakaupassa nostin ostosteni mukaan hihnalle sunnuntaihesarin. Otin sen uudelleen käsiini ja ihmettelin myyjälle, miten lehti oli niin tavattoman paksu. Huomasin syyn, näytin myyjälle, että joku oli tunkenut kaksi lehteä sisäkkäin, ja panin toisen lehden takaisin telineeseen. Kotona huomasin, että ilmeetön ja varmaan sunnuntaiaamun vuoroon tympääntynyt myyjä oli laskuttanut lehden kahteen kertaan.

Summa ei ollut iso, mutta vieläkin harmittaa, kun myyjä teki temppunsa selvästi tahallaan.

Vierailija
20/22 |
08.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko joidenkin ihmisten älyn lahjat oikeasti tällä tasolla, vai onko ap trolli? Ei kai kukaan voi kuvitella, että kassamyyjä saa jotain provikkaa myydyistä tuotteista tai jotenkin muuten hyötyisi ylilaskutuksesta? Miten ihmeessä tällä tavalla ajattelevat ihmiset selviävät edes normaalista arjesta?

Vaikkei saisi provikkaa, niin ehkä kauppias on käskenyt lyödä hyväuskoisten näköisille aina silloin tällöin tuplaveloitus. Emme me kaikki tunne kauppojen käytäntöjä ja minuakin kiinnostaa tietää kuinka yleisiä tällaiset pysyväisohjeet ovat.

Ja turha väittää että emmehän me tuollaista. Jopa Stokkan herkussa käskettiin laputtamaan vanhentuneet lihatuotteet tuoreilla hintalapuilla.