Onneksi EU puutui kevytautojen ikärajaan
Jos vanhemmat haluavat panostaa lapsen harrastukseen, voivat he itse kuljettaa harjoituksiin ja kouluun tai Helsingissä voi hyvin kulkea julkisilla.
https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/bfada566-9337-4338-b2af-1580288e…
Kommentit (12)
Juu ei haittaa. Nuori sai jo b-kortin alkuvuodesta kun täytti 17 vuotta.
Jossain maaseudulla ymmärrettävää, kun julkisilla ei oikeasti pääse, mutta pk-seudulla noille ei voiolla mitään tarvetta.
Ehkä se ikäraja ei ole se pointti, vaan ajokoulutus. Kunnon ajokoulutus ja pienimmistä kun rikkeistä kortti pois. Ja jos jo pyörällä tai kävellen saisi huomautuksen, niin kortti siirtyisi. Nuoret oppisivat ajattelemaan, että noudattavat orjallisesti liikennesääntöjä. Kuka 16v välittää mistään pyöräily- tai kävelysäännöistä? Miten asenne muuttuisi yhtäkkiä kevytauton kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Kateelliset punavihreät komppaavat Ranskaa, joka huomasi, etteivät mopoautot enää kävisi kaupaksi. Vain Suomessa kuunnellaan EUta ihmisiä rajoittavissa asioissa, mutta vieläkään ei EUn vaatimuksiin esim auton verottoman tuonnin osalta ole myönnytty.
Suomalaiset päättäjät ovat joko tyhmiä tai kateellisia tai ehkä sittenkin molempia.
Eiköhän tuossa ole rajoittamisen sijaan kyse ihmisen turvallisuudesta. Ihan älytöntä, että jotkut 15vee jonnet saisi vaarantaa muiden liikkujien turvallisuuden.
Kun on nähnyt miten nuoriso törttöilee mopoautoilla voi olla erittäin tyytyväinen että EU torppasi tämän täysin idioottimaisen ajatuksen. Auto nuoren käsissä on tappoväline. Ja vielä ilman ajo-opetusta käytännössä =O
Jos ajat autolla liikenteessä, siihen tarvitaan voimassa oleva ajokortti. Millä ihmeen logiikalla nuoret jotka muutenkin ovat pahin riskiryhmä liikenteessä olisivat kykeneviä autoilemaan ilman ajokorttia?
Rikkinäinen kellokin on oikeassa kahdesti päivässä. Ei se silti tee eu:sta toivottavaa.
Ja se ikäkin vaikuttaa paljon
"Teens = Highest Risk Group: For every mile driven, teens between the ages of 16 and 19 are four times as likely to be involved in a car crash"
http://www.autos.com/driving-and-safety/car-crash-statistics-based-on-a…
Vierailija kirjoitti:
Rikkinäinen kellokin on oikeassa kahdesti päivässä. Ei se silti tee eu:sta toivottavaa.
Ja se ikäkin vaikuttaa paljon
"Teens = Highest Risk Group: For every mile driven, teens between the ages of 16 and 19 are four times as likely to be involved in a car crash"
http://www.autos.com/driving-and-safety/car-crash-statistics-based-on-a…
Iällä on todella paljon merkitystä.
Ei maailma siihen kaadu, että nuuskahuulet ei pääse omalla autollaan jäkisreeneihin. Ruvetkoon joogaamaan.
Joo, ei näille tappouhkauksia lähetteleville pelleille mitään ajoneuvoja
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/b71d80eb-2dec-4c15-8667-a6f27e7a7…
Vierailija kirjoitti:
Jossain maaseudulla ymmärrettävää, kun julkisilla ei oikeasti pääse, mutta pk-seudulla noille ei voiolla mitään tarvetta.
Ja maaseudulla saa jo nytkin sillä perusteella 17v ajokortin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jossain maaseudulla ymmärrettävää, kun julkisilla ei oikeasti pääse, mutta pk-seudulla noille ei voiolla mitään tarvetta.
Ja maaseudulla saa jo nytkin sillä perusteella 17v ajokortin.
Helsingissä onneksi ei, kun täällä ei mitään todellista tarvetta ole.
Kateelliset punavihreät komppaavat Ranskaa, joka huomasi, etteivät mopoautot enää kävisi kaupaksi. Vain Suomessa kuunnellaan EUta ihmisiä rajoittavissa asioissa, mutta vieläkään ei EUn vaatimuksiin esim auton verottoman tuonnin osalta ole myönnytty.
Suomalaiset päättäjät ovat joko tyhmiä tai kateellisia tai ehkä sittenkin molempia.