Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HOX! Eikö sahköautoissa voisi vain olla pitkät jatkojohdot kuten imureissa?

Vierailija
04.06.2019 |

Ja toimintamatka kaapelin pituuden mukaan. Paluumatkalla johto kelautuisi takaisin autoon erityisen suunnitellun mekanismin avulla. Mielestäni paljon järkevämpää ja luontoa säästyy kun harvinaisia ja hupenevia maametalleja ei tarvitse louhia. Tiedän tämän koska minulla on laaja yleissivistys. Miten kukaan ei ole voinut tulla ajatelleeksi tätä ennen minua?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei imurissa ole jatkojohtoa. Se on yhtenäinen.

Vierailija
2/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta. Mutkissa tulisi vaikeuksia. Ja olisi tosi hankalaa olla ajamatta muiden autojen johdon päältä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkakohan paljon johtoa mahtuu bensatankin paikalle? Onneksi johdon ei tarvitse olla paksua sillä auton akut ovat vain 12 volttia. Tämä moninkertaistaa kaapelin pituuden jolloin vasta muutaman sadan kilometrin jälkeen tarvittaisiin pidempää johtokelaa. Autot palaisivat samaa reittiä mitä ovat kaapelia laskeneetkin, joten oikeita ja vasempia kaistoja ei tarvita ollenkaan ja ne vapauttavat tiekapasiteettia: ne tuplaavat sen! Nerokasta, eikö? -AP

Vierailija
4/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näen silmissäni tilanteen, missä kaupungin kaikki sähköautot ovat johdoistaan solmussa...

Vierailija
5/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos ei olekaan tulossa takaisin, vaan jää vaikka mökille? Se johdon töpselipää aiheuttaisi aika paljon mustelmia, kun se kelautuisi pitkin maantietä Helsingistä Tampereelle.

Vierailija
6/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sellaiset sähkölinjat, kuten junilla! Tai verkko, niin kuin törmäilyautoradan katossa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulehan nyt Bernerin Anne. Sä olet nykyään töissä pankissa, joten älä tee tänne palstalle nyt näitä idioottimaisia aloituksia Suomen autoilun uudelleenjärjestelystä. Sait ministerinä ollessasi näitä neronleimauksia tuon tuosta, mutta nyt riittää!

Vierailija
8/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan johdinautoja ollut olemassa jo 1800-luvulta lähtien. Ne johdot vain menee tien yläpuolella, eikä roiku auton perässä: https://fi.wikipedia.org/wiki/Johdinauto

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaisilla ajettiin Hesassa ja Tampereella ennen muinoin.

Johdinauto

Vierailija
10/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_trolleybus_systems

Johdinlinja-autot on käytössä vieläkin useissa paikoissa ympäri maailman, ja rakennetaan lisääkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/15 |
04.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_trolleybus_systems

Johdinlinja-autot on käytössä vieläkin useissa paikoissa ympäri maailman, ja rakennetaan lisääkin.

Itse olin rollikan kyydissä viimeksi Riikassa ja kun ikää on jo kohtuullisesti, niin muistan varsin hyvin vielä Tampereen rollikatkin.

Vierailija
12/15 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta jos ei olekaan tulossa takaisin, vaan jää vaikka mökille? Se johdon töpselipää aiheuttaisi aika paljon mustelmia, kun se kelautuisi pitkin maantietä Helsingistä Tampereelle.

Mehän voisimme keksiä jatkojohdot irroitettaviksi ja niiden käyttöön jonkinlaisen panttisysteemin. Osta nyt jatkojohto hki-tre. Täksi viikonlopuksi vain 2,99€! Muistathan kelata johdon takaisin rullalle seuraavaa käyttäjää varten!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/15 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on HOX?

Vierailija
14/15 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinkakohan paljon johtoa mahtuu bensatankin paikalle? Onneksi johdon ei tarvitse olla paksua sillä auton akut ovat vain 12 volttia. Tämä moninkertaistaa kaapelin pituuden jolloin vasta muutaman sadan kilometrin jälkeen tarvittaisiin pidempää johtokelaa. Autot palaisivat samaa reittiä mitä ovat kaapelia laskeneetkin, joten oikeita ja vasempia kaistoja ei tarvita ollenkaan ja ne vapauttavat tiekapasiteettia: ne tuplaavat sen! Nerokasta, eikö? -AP

Muuten hyvä, että pitkän matkan siirtoon tarvitaan korkeampi jännite.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/15 |
05.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä on HOX?

Oululainen puhevika. Käytetään esim. HUOM-sanan tilalla. Jonkinlainen käskymuoto hoksata-sanasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yksi