Miten muutaman ratakiskon laittaminen on niin äärettömän hidasta ja vaikeaa?
Siis oikeasti nyt, Tampere on ollut kuin ydintuhon jäljiltä monen vuoden ajan. Miten se voi olla niin vaikeaa. Samassa ajassa olisi jossain kehittyneessä länsimaassa tehty 500 kilometriä maglev-rataa.
Kommentit (11)
Kannattaa perehtyä asiaan vähä enemmän ennen kuin huutelee. Tiedätkö kuinka paljon esmes itsenäisyydenkadulla menee maassa kaapelia, hankaloittaa hommaa aika pirun paljon.
Ilmeisesti Tampereella pitää paljon asioita vääntää ratakiskosta, joten siksi niitä ei riitä radalle?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perehtyä asiaan vähä enemmän ennen kuin huutelee. Tiedätkö kuinka paljon esmes itsenäisyydenkadulla menee maassa kaapelia, hankaloittaa hommaa aika pirun paljon.
Järjetöntä siinä tapauksessa vääntää ratikkaa sinne vuosikausia. Keskusta on kuin sodan jäljiltä.
Koitetaan kestää! “Enää” 2 vuotta, nopeesti sujuu...
Olisivat laittaneet sen tunneliin...
Olisi kannattanut rakentaa metro!
Olisi jättänyt vaikka sen rntatinnelin tekemättä ja tehnyt ratikasta sitten maanalaisen keskustan kohdalla.
Tosin ärsyttää koko ratikka. Ensin on mentävä bussilla ratikkapysäkille ja siitä ratikalla eteenpäin. Matka hankaloituu.
Rantstunneli ja ratikka palvelee vain maa-alueista tienaavia. Nyt voivat tehdä kalliilla myytävät kerrostalot ratikkareitille ja rantatunnelin kohdalle.
Ja äänestäjät menivät kuus nolla, kun tätä kaikkea mainostettiin. (tosin demarinaiset huijasivat. Valehtelivat äänestävänsä vastaan, vaikka äänestivät tunnelin puolesta ja nee äänet ratkaisivat)
Kiskojen laittaminen ei ole sama kun rakentais leegoja. Olen ollut tekemässä kiskoja vuosia sitten vanhassa työpaikasssa. Siinä lopputuloksessa ei saa olla edes 1cm heittoa. Siinä on laskettu kaikki millin tarkasti. Kantavuus ja kantavuuden kesto. Eli nekin kiskot on laskettu kestämään 100 vuotta ja siinä välissä sitten vuosien päästä tarkastellaan ja ruuvia kiristellään. Siihen päälle kaapelointi, jota aivan vtusti ja sitä on muutenkin valmiiksi aivan vtusti, niin ei se mene niin helposti.
Vierailija kirjoitti:
Koitetaan kestää! “Enää” 2 vuotta, nopeesti sujuu...
Ja sen jälkeen ne ratikka kiskot vievät kadulta suuren tilan henkilö autoilta ja sen takia piti Hämeenkatu sulkea henkilöautoilta.
Vierailija kirjoitti:
Olisivat laittaneet sen tunneliin...
Silloin olisi käynyt kuin länsimetrolla. Menee aikaa 10 vuotta ja maksaa 10 kertaa enemmän kuin ratikka.
Vierailija kirjoitti:
Olisi kannattanut rakentaa metro!
Olisi jättänyt vaikka sen rntatinnelin tekemättä ja tehnyt ratikasta sitten maanalaisen keskustan kohdalla.
Eikös esim. New Yorkissa metro kulje monissa kohdissa lähinnä kuopassa eikä kymmenien metrien syvyyksissä? Tuollaisen metron voisi tehdä Tampereellekin.
Monen vuoden ajan :D:D