Miksi isänpäivämainoksissa vanhoja miehiä?
Siis harmaapäitä, vaarin näköisiä miehiä useissa isänpäivämainoksissa.
Miksihän näin? Halutaanko perheellistymistä siirtää mielikuvamainonnan avulla yhä myöhemmäksi ja entistä vanhempien ihmisten asiaksi?
Vai onko tarkoituskin luoda mielikuva ukista pienten lastenlasten kanssa?
Joissain mainoksissa siis oli harmaapää usean pikkulapsen kanssa, jotkut mainokset voivat toki olla kohdistettuja nuorille aikuisille joiden isät saattavat olla jo harmaantuneita.
Googletin huvikseen viimevuosien äitienpäiväkamppiksia, ja niissäkin näytti pikkulasten kanssa poseeraavat naiset olevan hyvästi keski-iässä, vaikkei ihan mummon näköisiä/harmaapäitä olleetkaan.
Mainosala ei ainakaan ole huolissaan länsimaalaisten syntyvyyden romahtamisesta.
Papatkin voi samaistua.