Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Huutonetin ulkomaalaiset Muumi- ja Marimekko-ostajat

Vierailija
05.07.2018 |

Voi järkytys.

En tiedä mistä johtuu, mutta kohdalleni on nyt muutaman kerran osunut ulkomaalaisia ostajia, jotka suomenkielen (ja suurin osa myös englanninkielen) taidottomina haluavat huutaa joko Muumi tai Marimekon tuotteita joita supisuomenkielisissä ilmoituksissani kauppaan.

Eli huutaja asuu Suomen ulkopuolella ja pitäisi hälle lähettää tuotteet mahdollisimman halvalla sen jälkeen, kun hän pystyy/muistaa/jaksaa/haluaa/osaa/tms tuotteet postikuluineen mulle maksaa.

Ikävintä on, että nämä huutajat ovat useimmiten aasialaistaustaisia, kielitaidottomia yksityishenkilöitä, jotka jostakin syystä kuvittelevat mun tarjoavan heille samanlaista palvelua kuin kaupalliset verkkokaupat.
Se työmäärä jonka joudun käyttämään postikulujen selvittelyyn, tilitietojen uudelleen ja uudelleen lähettämiseen, tilitapahtumien seuraamiseen, maksamisesta muistuttamiseen, pakkaamiseen jne. on ihan epäsuhdassa erityisesti kun kyse on maksimissaankin vain muutaman kympin käytetystä tuotteesta.

Miten te muut olette selvinneet? Onko muilla vastaavia kokemuksia?
Pakko varmaan kieltäytyä kaupankäynnistä kohta kokonaan jos ostaja on ulkomaalainen ja Suomen ulkopuolella asuva. :(

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi järkytys.

En tiedä mistä johtuu, mutta kohdalleni on nyt muutaman kerran osunut ulkomaalaisia ostajia, jotka suomenkielen (ja suurin osa myös englanninkielen) taidottomina haluavat huutaa joko Muumi tai Marimekon tuotteita joita supisuomenkielisissä ilmoituksissani kauppaan.

Eli huutaja asuu Suomen ulkopuolella ja pitäisi hälle lähettää tuotteet mahdollisimman halvalla sen jälkeen, kun hän pystyy/muistaa/jaksaa/haluaa/osaa/tms tuotteet postikuluineen mulle maksaa.

Ikävintä on, että nämä huutajat ovat useimmiten aasialaistaustaisia, kielitaidottomia yksityishenkilöitä, jotka jostakin syystä kuvittelevat mun tarjoavan heille samanlaista palvelua kuin kaupalliset verkkokaupat.

Se työmäärä jonka joudun käyttämään postikulujen selvittelyyn, tilitietojen uudelleen ja uudelleen lähettämiseen, tilitapahtumien seuraamiseen, maksamisesta muistuttamiseen, pakkaamiseen jne. on ihan epäsuhdassa erityisesti kun kyse on maksimissaankin vain muutaman kympin käytetystä tuotteesta.

Miten te muut olette selvinneet? Onko muilla vastaavia kokemuksia?

Pakko varmaan kieltäytyä kaupankäynnistä kohta kokonaan jos ostaja on ulkomaalainen ja Suomen ulkopuolella asuva. :(

Petoksia tapahtuu paljon, älä lähetä mitään ennen kuin rahat ovat tililläsi. Itse sain jopa oman pankin näköisen tiedotteen, että kun olen lähettänyt tuotteen ja liittänyt postin kuitin, niin raha siirtyy tililleni ulkomailta. Toisaalta tämä on kai tyypillinen tapa isommissa esim. autokaupoissa, mutta huivausriski on suuri.

Vierailija
2/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkoko on myydä ulkomaalaiselle? Oma valintasi..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitat ilmoitukseen muutamalla aasian kielellä tekstin "en lähetä ulkomaille". Netistä löytyy käännöskoneita.

Vierailija
4/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Iittalan kupeissa kävi kerran niin, että huutaja oli japanilainen ja myös osoitetiedot järjestelmästä näyttivät japanilaisen paikkakunnan. Ostaja laittoi meiliä englanniksi, että hän lähtettää rahat postitse ja jos voisin pistää paketin menemään hänen tuttavalleen Tampereelle. Pari viikkoa myöhemmin tuli kirje sisältäen huutosumman + kympin postikuluja sekä yhteystiedot mihin paketin voi laittaa menemään. Pakkasin kupit ja pistin paketin postiin, sain muutamaa päivää myöhemmin positiivisen palautteen ostajalta (ja annoin myös itse positiivista palautetta jos ostelee muiltakin tavaraa vaikka toimitus- ja maksupuoli erosikin muista kaupoista aika tavalla).

Tosin lisäsin tämän jälkeen aina kohteisiini tekstin että toimitus vain Suomeen.  

Vierailija
5/5 |
05.07.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle osui ulkomainen ostaja kohdalle kerran. Hän oli todella ystävällinen ja kommunikoimme sujuvasti englannilla. Hän lähetti tuotteen ja postimaksun hinnan käteisellä euroissa vakuutettuna kirjelähetyksenä, jonka jälkeen laitoin paketin postiin. Kaupat sujuivat kaiken kaikkiaan erinomaisesti.