Voiko DHL:n lähetyksen kanssa sopia toimitusajan?
Tilasin tuotteen verkkokaupasta pikatoimituksena, koska tarvitsen paketin sisällön juuri tiettyyn päivään mennässä. Paketin ilmoitettu toimitusaika on päivää ennen tätä tärkeää tilaisuutta.
Toimitusosoitteeni on kotiosoite ja tuovat ilmeisesti ovelle ilman ennakkoulmoitusta. Olen aamusta iltapäivään töissä ja pelkään, että lähetti tulee ovelleni juuri silloin kun olen toisaalla töissä.
Onko mitenkään mahdollista, että saan etukäteen sovittua toimitusajaksi iltapäivän/illan, jolloin olen varmuudella kotona? Luin, että jos paketin toimitus ei onnistu ensimmäisellä kerralla, toinen kerta saattaa olla vasta jonain toisena päivä. Silloin paketin sisällöstä ei ole enää minulle hyötyä.
Jos muutan toimitusosoitteekseni työpaikkani osoitteen, paketti saattaa saapua vasta illalla, jolloin työpaikalla ei saa enää hengailla.
Kommentit (10)
Kyllä mulle tulee aina tekstiviestikysely, jossa ehdottavat aikoja. Jos ajat eivät sovi, siinä viestissä on puhelinnumero, johon voi soittaa ja sopia ajan, jolloin paketin voi tuoda. Mulla ei oo ikinä ollu mitään ongelmia DHL:n kanssa.
Saa sovittua itse olen DHL toimitusjohtaja suomessa
DHL asiakaspalvelu kirjoitti:
Tottakai saa ja voi.
Ilmoita seurantatunnuksesi, toivomasi toimitusajankohta ja nimesi allaolevaan vastausruutuun, kiitos.
97865434, 30.5. klo 16, Marjaana Läyliäinen-Suippo
Vierailija kirjoitti:
Sovitut toimitusajat, soitot yms. ovat erillisiä maksullisia palveluja. Ota aspaan yhteys, onko sellainen tarjolla ja voitko vielä saada sen. Ota huomioon, että jos rahdinmaksu on lähettäjällä, DHL ei voi omin päin antaa sinulle kalliimpaa palvelua. Aina täytyy löytyä lystille maksaja.
Hölmöä, että maksan jo nyt ylimääräisen hinnan express-toimituksesta päivälle x.x., mutta sitten pitäisi vielä maksaa erikseen toimituksen ajankohdasta. En olisi alunperinkään halunnut toimitusta ovelle, vaan helpointa minulle olisi noutaa paketti toimipisteestä (DHL, Posti, pakettiautomaatti), jolloin tiedän, että saan paketin varmuudella juuri sinä päivänä. Ovelle toimitus on paljon epävarmempaa, koska pakettia en voi vastaanottaa ollessani töissä.
Pitää toivoa, että lähetti saapuu vasta klo 15 jälkeen tai kysyy milloin olen kotona.
-ap
Vierailija kirjoitti:
DHL asiakaspalvelu kirjoitti:
Tottakai saa ja voi.
Ilmoita seurantatunnuksesi, toivomasi toimitusajankohta ja nimesi allaolevaan vastausruutuun, kiitos.97865434, 30.5. klo 16, Marjaana Läyliäinen-Suippo
Älä narraa. Tässä oikeat tiedot:
137557800016, 25.5. klo 17 eteenpäin. Kalle Lindroth, Lauttasaari, Helsinki
Minulle toimitti juuri tänään DHL paketin. Eilen sain tekstiviestin, jossa ilmoitettiin toimituksesta ja lisäksi oli linkki, josta pääsi halutessaan muuttamaan toimitusaikaa/paikkaa/ tekemään muita valintoja. Sai siis esim. halutessaan muuttaa paketin toimitettavaksi tomipaikkaan. Etkö ole saanut tällaista?
Vierailija kirjoitti:
Minulle toimitti juuri tänään DHL paketin. Eilen sain tekstiviestin, jossa ilmoitettiin toimituksesta ja lisäksi oli linkki, josta pääsi halutessaan muuttamaan toimitusaikaa/paikkaa/ tekemään muita valintoja. Sai siis esim. halutessaan muuttaa paketin toimitettavaksi tomipaikkaan. Etkö ole saanut tällaista?
Joo sain itse asiassa juuri äskettäin, mutta en tiedä voinko muuttaa toimituspaikaksi pakettiautomaattia, koska tiedoissa luki, että kyseessä on kirjattu kirje, joka vaatii allekirjoitusta. Ehkä mä sitten vaihdan :) -Ap
DHL iä on kaksi eri laista, kuriiri posti eli DHL express ja sitten tavallinen joka on siis Saksan posti eli sama kuin Suomen posti. Ja ainakin minulle tavallisen DHL n paketit tulee postin toimittamina priority paketteina jolloin kuski käy ovella ennen klo 14 kerran ja jos ei ole kotona menee pääpostiin josta haettava pois.
Sovitut toimitusajat, soitot yms. ovat erillisiä maksullisia palveluja. Ota aspaan yhteys, onko sellainen tarjolla ja voitko vielä saada sen. Ota huomioon, että jos rahdinmaksu on lähettäjällä, DHL ei voi omin päin antaa sinulle kalliimpaa palvelua. Aina täytyy löytyä lystille maksaja.