-Urpot asiakkaat-
Kertokaa kokemuksianne inhottavimmista/ärsyttävimmistä/hauskoista asiakaspalvelutilanteista. Ei tarvitse olla edes asiakaspalvelija, ihan vaan jos olet vierestä seurannut tapahtumien kulkua. Minä aloitan:
Tarjoilemassa=
Palvelemani pariskunta riitelee pöydässä, johon olen kaatamassa viiniä. Kuulen erittäin yksityisiä asioita. Kyseessä uusperhe. Vaimo tiuskii miehelleen, miten ei halua miehen lapsia heidän yhteiseen kotiin jollakin tulevalla viikonlopulla tai jotain sellaista. Mies kehottaa vaimoaan olemaan hiljaa, eikä puhumaan tällaisista asioista muitten kuullen, johon vaimo tiuskaa minuun päin nyökkien:
"Tuo on vaan tarjoilija ja kuuluu sen työhön! Ihan v*itun sama!"
Tämä seuraava on vaan huvittava. Tarjoilemassa.
Pariskunta hipsterivaatteissa lukee menusta minulle ääneen : "Valkosipulivoissa paistetut, aurajuustolla kuorrutetut etanat.... Niin mitä siinä niinku on?"
"Siinä on etanoita valkosipulivoissa, kuorrutettuna aurajuustolla"
"AAaaaaaa...okei"
Kommentit (15)
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalle tulee yllättynyt ilme kun sanon kassalle hinnan.
Sitten avataan laukku/reppu.
Sieltä etsitään käsilaukku.
Sieltä etsitään lompakko.
Lompakosta otetaan esiin toistakymmentä korttia plärättäväksi.
Huomataan että oikeaa korttia ei löydy.
Katsellaan ympärille ja mutistaan.
Aletaan käymään läpi takin taskuja.
Käydään läpi vielä housun taskut.
Kaivetaan uudestaan läpi laukku/reppu, käsilaukku ja lompakko.
Muistetaan missä kortti on.
Muistetaan että täytyy kaivaa esiin bonus/plus/muu kortti.
Maksetaan.
Seuraava asiakas ja uusintä äskeisestä.
Olen nykyään kahviossa töissä, niin tämä on niin arkipäivää :D :D
Lisäksi hinnoista valittaminen on aivan ihanaa! varsinkin kun minähän vuorotyöläisenä ne päätän. Olen myös vastuussa päivän säästä, asiakkaitten perheongelmista, sekä aukioloajoista :)
-Ap
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalle tulee yllättynyt ilme kun sanon kassalle hinnan.
Sitten avataan laukku/reppu.
Sieltä etsitään käsilaukku.
Sieltä etsitään lompakko.
Lompakosta otetaan esiin toistakymmentä korttia plärättäväksi.
Huomataan että oikeaa korttia ei löydy.
Katsellaan ympärille ja mutistaan.
Aletaan käymään läpi takin taskuja.
Käydään läpi vielä housun taskut.
Kaivetaan uudestaan läpi laukku/reppu, käsilaukku ja lompakko.
Muistetaan missä kortti on.
Muistetaan että täytyy kaivaa esiin bonus/plus/muu kortti.
Maksetaan.
Seuraava asiakas ja uusintä äskeisestä.
Toi oli tänään mun edessä asiakkaana.
Mulle on myös huudettu siitä, kun yrityksessä missä olen töissä, ei hyväksytä S-etukorttia :(
-Ap
Sekopää mies kasilta aamulla haukkumassa myyjättären lähikaupassa varkaaksi, horoksi jne painokelvottomilla nimillä. Oli itse hukannut lompakkonsa.
Kaksi kuusikymppistä mammaa tulivat etniseen ravintolaan syömään. Aikansa tutkittuaan ruokalistaa kutsuivat tarjoilijan paikalle ja kysyivät miksi kaikki ruoat ovat tästä maasta. Kysyivät vielä että eikö kokki osaa tehdä muuta.
Naurettiin niille naapuripöydässä.
Isännöitsijä oli lomalla, ehdotin että jätän soittopyynnön tuuraajalle, asiakkaan mielestä ihan käsittämätöntä että ei omaa isännöitsijää tavoita. Viisi minuuttia piti minulle luentoa miten huonosti yrityksessämme on hoidettu asiat kun ei olla ajateltu asiakasta, koska kyllä asiakkaan täytyy tavoittaa oman taloyhtiön isännöitsijä jos tulee kiireellinen asia.
Sanoin pomolle tuon puhelun jälkeen, että tuli asiakaspalaute, että jatkossa isännöitsijät eivät saa pitää lomia. Ikinä. Aina pitää olla tavoitettavissa.
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalle tulee yllättynyt ilme kun sanon kassalle hinnan.
Sitten avataan laukku/reppu.
Sieltä etsitään käsilaukku.
Sieltä etsitään lompakko.
Lompakosta otetaan esiin toistakymmentä korttia plärättäväksi.
Huomataan että oikeaa korttia ei löydy.
Katsellaan ympärille ja mutistaan.
Aletaan käymään läpi takin taskuja.
Käydään läpi vielä housun taskut.
Eikä siinä vielä kaikki.Hedelmiä on jäänyt punnitsematta aijoo..ai noi porkkanatki unohtu punnita jooh..ai just siinä paidassakaan ei oo hintaa mites se nyt sillee..Otetaan muutama tupakkiaski ja olisko jotain arpoja hmmm.. ja muutama pelitosite lisäksi joo.. No jos maksanki tästä osan kolikoilla kun näitä on kertynyt kukkaroon aihh..
Vierailija kirjoitti:
Kaksi kuusikymppistä mammaa tulivat etniseen ravintolaan syömään. Aikansa tutkittuaan ruokalistaa kutsuivat tarjoilijan paikalle ja kysyivät miksi kaikki ruoat ovat tästä maasta. Kysyivät vielä että eikö kokki osaa tehdä muuta.
Naurettiin niille naapuripöydässä.
Hah :D tällainen tilanne sattui meillekin. Oltiin meksikolaisessa ravintolassa syömässä mieheni kanssa, ja viereisen pöydän kaksi keski-ikäistä naista paheksuivat ruokaansa kun on niin kovin mausteista. He olivat tilanneet kalaa (joka oli tietysti meksikolaistyylistä, mausteita normaalin verran)
"Ei kalaa pitäisi maustaa tällä tavalla, suola ja pippuri riittävät oikein hyvin. Ei edes tillinoksaa vieressä ymymymmymymyhhh" valittivat tarjoilijaparalle. Vaan oli hänelläkin vaikea pitää naama peruslukemilla.
Ei siinä voinut kuin nauraa.
-Ap
Tämä tilanne toistuu lähes päivittäin;
Vastaan puhelimeen, asiakas kertoo tavoittelevansa henkilöä X.
Minä: X puhuu toista puhelua.
Asiakas: Kuinka kauan se puhelu kestää?
Jaa a. Mistä helvetístä minä sen voin tietää.
Vastaan yleensä vain että "mahdotonta ennustaa".
Koska se on vanhempien keino saada ilmaiset viikonloppunamit lapsille ja samalla munarikas aamu vanhemmille kun kakarat on kerjuulla.
Vierailija kirjoitti:
Koska se on vanhempien keino saada ilmaiset viikonloppunamit lapsille ja samalla munarikas aamu vanhemmille kun kakarat on kerjuulla.
Ai se että jumittaa kassalla?
Vierailija kirjoitti:
Asiakkaalle tulee yllättynyt ilme kun sanon kassalle hinnan.
Sitten avataan laukku/reppu.
Sieltä etsitään käsilaukku.
Sieltä etsitään lompakko.
Lompakosta otetaan esiin toistakymmentä korttia plärättäväksi.
Huomataan että oikeaa korttia ei löydy.
Katsellaan ympärille ja mutistaan.
Aletaan käymään läpi takin taskuja.
Käydään läpi vielä housun taskut.
Kaivetaan uudestaan läpi laukku/reppu, käsilaukku ja lompakko.
Muistetaan missä kortti on.
Muistetaan että täytyy kaivaa esiin bonus/plus/muu kortti.
Maksetaan.
Seuraava asiakas ja uusintä äskeisestä.
Joo, kyllähän noita aina sattuu.
Tosin mä en niistä enää pulttia ota, olen tuntipalkalla, jos joku asiakas hermostuu odottamaan, se on hänen ongelma.
En minä sitä jonoa aiheuta.
Ei edes tiedetä, missä kaupassa ollaan...pää pyörii kuin pöllöllä, katostakin etsitään kaupan logoa sopivaa etukorttia ajatellen!
Asiakkaalle tulee yllättynyt ilme kun sanon kassalle hinnan.
Sitten avataan laukku/reppu.
Sieltä etsitään käsilaukku.
Sieltä etsitään lompakko.
Lompakosta otetaan esiin toistakymmentä korttia plärättäväksi.
Huomataan että oikeaa korttia ei löydy.
Katsellaan ympärille ja mutistaan.
Aletaan käymään läpi takin taskuja.
Käydään läpi vielä housun taskut.
Kaivetaan uudestaan läpi laukku/reppu, käsilaukku ja lompakko.
Muistetaan missä kortti on.
Muistetaan että täytyy kaivaa esiin bonus/plus/muu kortti.
Maksetaan.
Seuraava asiakas ja uusintä äskeisestä.