Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen tilannut paketin kotiinkuljetukselta, miten saisin sen kotiinkuljetettuna perille? (Case: Posti)

Vierailija
11.12.2017 |

Eli olen tilannut ulkomailta paketin, jonka Suomen päässä toimittaa Posti. Paketista on maksettu kotiinkuljetus, mutta koska kokemuksesta tiedän, niin sitä ei tulla kuljettamaan kotiovelleni, vaan tulen saamaan lapun, jossa lukee, että en ole ollut paikalla (vaikka olen) ja paketin voi noutaa postista.

Mitä minun pitäisi tehdä, että saisin ne Postin nilkit tuomaan sen paketin ovelleni? Lähetänkö jo etukäteen valituspostia ylemmälle taholle? Voiko tilanteeseen vaikuttaa muuten kuin olemalla käyttämättä Postin palveluja?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitenkään. Posti ei tosiasiallisesti tarjoa tuota palvelua vaikka se niiden hinnastossa onkin. Ei kannata maksaa ensin postille kotiinkuljetuksesta ja sitten itse hakea sitä ja maksaa hakukustannukset.

Vierailija
2/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ainakin on Posti kiikuttanut kotiin asti tavaroita. Jos oon erikseen jo tilausvaiheessa maksanut kotiinkuljetuksesta, on sieltä soitettu ja sovittu ajasta, milloin ovat ovella. Ja ihan hyvin on toiminu.

Eri asia on sitten esim. zooplussan paketit, niitä pitää kytätä sen seurannan mukaan ja päivystää kotona. Niissähän ei erikseen edes makseta sitä kotiinkuljetusta, mutta perille on silti löytäny.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen soittanut postin asiakaspalveluun ja sanonut olleeni kotona kuljettajien kanssa sopimanani aikana (heidän tulee soittaa ja sopia päivä ja aika). Jos eivät tule silloin kun on sovittu niin käskytät takaisin ja jätät virallisen valituksen huonosta asiakaspalvelusta. Olen saanut paketin joka kerta.

Vierailija
4/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut postin asiakaspalveluun ja sanonut olleeni kotona kuljettajien kanssa sopimanani aikana (heidän tulee soittaa ja sopia päivä ja aika). Jos eivät tule silloin kun on sovittu niin käskytät takaisin ja jätät virallisen valituksen huonosta asiakaspalvelusta. Olen saanut paketin joka kerta.

Jos ei ole soitettukaan? Vain se lappu, että en ole ollut kotona...

Vierailija
5/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen soittanut postin asiakaspalveluun ja sanonut olleeni kotona kuljettajien kanssa sopimanani aikana (heidän tulee soittaa ja sopia päivä ja aika). Jos eivät tule silloin kun on sovittu niin käskytät takaisin ja jätät virallisen valituksen huonosta asiakaspalvelusta. Olen saanut paketin joka kerta.

Jos ei ole soitettukaan? Vain se lappu, että en ole ollut kotona...

Kaikkiin kotiinkuljetuspalveluihin ei kuulu erikseen soittoa. Jos esim alaovella koodi, ei paketti tule perille sillä palveluun ei kuulu soitto. Kannattaa siis tarkistaa minkälainen sopimus ulkomaisella yhtiöllä on suomen postin kanssa. Ranskan Colissimolla ainakin tälääinen mihin ei kuulu soitto, joten turha valittaa palvelusta, joka ei lähtökohtaisesti kuulu pakettipalveluusi. Soita asiakaspalveluun ja kysy, sillä se selviää.

Vierailija
6/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee aina Postista tekstiviesti, jossa saan valita tietyn kellonajan, jolloin paketti tuodaan kotiin, jos olen valinnut ja maksanut kotiinkuljetuksesta. Asun Turussa ja ikinä ei oo ollu mitään ongelmaa toimituksen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/7 |
11.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole alhaalla koodia, vaan ovisummeri, jossa nappulat ihan asunnon numeron mukaisesti. Jos ei sen vertaa postintyöntekijä osaa lukea osoitteita, niin miten voi olla edes postissa töissä? Epäilen vain, että mitään pakettia ei ole ikinä ollut edes mukava, kun ovat tuoneet ”et ollut paikalla”-lapun.ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yhdeksän