Sain perintätoimistosta maksuvaatimuksen tuotteesta, joka on palautunut lähettäjälle
koska se aikoinaan jäi minulta hakematta postin toimipisteestä. Laskut tuli klarnan kautta, ja tyhmyyttäni ajattelin, ettei niihin tarvitse reagoida kun en edes ole lunastanut koko tuotetta. Nyt sitten kuitenkin ne on perinnässä :( Pitääkö mun maksaa vaan kiltisti tuo lasku, vaikken ole koko tuotetta koskaan saanutkaan vai miten nämä menee? Soitan toki perintäfirmalle asiasta, mutta heidän virka-aikaa odotellessa kysyn osaisko täällä joku neuvoa?
Kommentit (9)
PItää maksaa. Ei se palauttaminen ilmaista ole.
Joo, mulle on käynyt ihan samalla tavalla. Soita perintötoimistolle. Ei pidä maksaa, ellei koske jotain minimaalista palautusmaksua, jossain paikoissa on sellainen nykyään. Missään nimessä ei koko pakettia pidä maksaa.
Vierailija kirjoitti:
PItää maksaa. Ei se palauttaminen ilmaista ole.
Ai koko tuotteen hinta pitäisi maksaa vaikka olisi monta sataa?? Älä hulluja puhu!!
(En ole ap)
Kun lasku on perintätoimistossa niin ei siinä enää vikinät auta. Epäselvät laskut tulee selvittää ennen perintää. Perinnästä menevät suoraan ulosottoon.
Kiitos vastauksista.. Onko "velkoja" siis tässä tapauksessa Klarna, jonka kautta laskut tuli, vai firma, josta tuotteen alun perin tilasin? Heiltä mulle on sähköpostiin tullut ilmoitus, että lähetys nro se ja se on palautunut heille. Riittääkö tuo todistukseksi? Pitääkö silti maksaa nuo perintäkulut ja maksuhuomautukset ja muut? ap
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista.. Onko "velkoja" siis tässä tapauksessa Klarna, jonka kautta laskut tuli, vai firma, josta tuotteen alun perin tilasin? Heiltä mulle on sähköpostiin tullut ilmoitus, että lähetys nro se ja se on palautunut heille. Riittääkö tuo todistukseksi? Pitääkö silti maksaa nuo perintäkulut ja maksuhuomautukset ja muut? ap
Ei tule maksaa perintäkuluja. Jos tuotteen myyjä on sinulle kerran ilmoittanut, että tuote on palautunut, niin on ihan ko. firman ja Klarnan välinen ongelma, ettei tieto liikkunut heidän välillään. Laita sinne Klarnalle tuo ilmoitus minkä sait, ja soittele perään.
Vierailija kirjoitti:
Kun lasku on perintätoimistossa niin ei siinä enää vikinät auta. Epäselvät laskut tulee selvittää ennen perintää. Perinnästä menevät suoraan ulosottoon.
Perintätoimistot perivät normaalisti vain riidattomia perittäviä. Soittamalla perintätoimistoon voit kertoa että saatava on mielestäsi aiheeton, siis riidanalainen ja perintä päättyy siihen. Toki toimisto saattaa yrittää inistä, että reklamaatiot pitää hoitaa alkuperäisen laskuttajan kautta, kuten totta onkin. Eli seuraavaksi sitten yhteys myös Klarnaan.
Perittävät eivät mene perintätoimistosta suoraan ulosottoon (lukuunottamatta tiettyjä julkishallinnon maksuja), vaan siitä tulee monen monta perintäkirjettä ja lopulta haaste käräjäoikeuteen. Vasta oikeuden päätöksen jälkeen saatava on ulosottokelpoinen.
Vierailija kirjoitti:
Kun lasku on perintätoimistossa niin ei siinä enää vikinät auta. Epäselvät laskut tulee selvittää ennen perintää. Perinnästä menevät suoraan ulosottoon.
Tää on kyllä niin puhdasta paskaa, kun voi olla
Perintätoimisto peruu toimeksiannon silloin kun se velkoja niin ilmoittaa. Eli sun soittamiset sinne ei asiaa vaikuta.
Ota yhteyttä velkojaan.
Postissa täytyy olla rekisteri takaisin lähetetyistä paketeista. Sillä voit todistaa ettet ole tuotetta koskaan noutanut. Muuten en keksi että.millä keinolla todistaisit laskun aiheettomaksi.