Onko näin? Kun on kaupan kassana töissä ja
sanoo useita satoja kertoja päivässä ensin "Hei", sitten jonkun summan kuten "48,20€" ja vielä "Mukavaa päivän jatkoa!", niin yrittää sanoa "Mukavaa päivänjatkoa!", mitä erilaisemmilla äänenpainoilla ja väkisinkin teeskentelee!
Voisiko myyjät jo vapauttaa "Mukavaa päivänjatkoa!" -fraasista? Se kuulostaa omituiselta ja jopa asiakas voi ehtiä kuulemaan sen 2-3 kertaa, kun pakkaa ostoksiaan ja kun samaa toistetaan seuraaville, mutta mitä tapahtuukaan kaupan kassan pään sisällä?
Huomasin, että myyjät eivät enää jaksa kertoa ihan aiheellisista asioista. Kun voisi sanoa "Tuolta saa pakkausmateriaalia helposti särkyville lautasille" niin sanookin vain "Mukavaa päivänjatkoa!".
Mietin elämän mielekkyyttä. Suurin osa kassoista on naisia. On se vain elämää, kun päivät pitkät saa työssään hokea yhtä ja samaa lausetta!
Kommentit (10)
Kyllä se asiakkaasta kuitenkin kuullostaa ihan hyvältä.
En ymmärrä miten tämmöinen asia voi häiritä ketään.
Nykyaikana ei pitäisi olla mikään ongelma tehdä sellainen kassakone joka sanoo "hyvää päivänjatkoa". Työnantajat eivät vaan viitsi hankkia sellaisia.
Minä en tykkää tuosta tavasta, väkinäisen kuuloista tosiaan on.
Vierailija kirjoitti:
Nykyaikana ei pitäisi olla mikään ongelma tehdä sellainen kassakone joka sanoo "hyvää päivänjatkoa". Työnantajat eivät vaan viitsi hankkia sellaisia.
Eikö se riitä, että kuitissa lukee "hyvää päivänjatkoa, tervetuloa uudelleen!"? Ja sit sellaisille voisi erikseen sanoa hyvät päivänjatkot, joka ei sitä kuittia ota.
Tuo kassakone olisi aika huvittava. Myyjä painaisi vaan nappia "hyvääpäivänjatkoahyvääpäivänjatkoahyvääpäivänjatkoahyvääpäivänjatkoa........."😂
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tämmöinen asia voi häiritä ketään.
Ei se häiritsisi, jos se ei olisi sellainen työnantajan ohjeistuksesta johtuva liukuhihnafraasi.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä miten tämmöinen asia voi häiritä ketään.
Minua häiritsee jo ihan kassatyöntekijän puolesta. Minä pärjään kyllä ilman liukuhihnamaisia toivotteluja, ja koko homma on sekä kassan että varmasti useimpien asiakkaiden mielestä väkinäsitä, joten kukaan ei tuossa voita. Jotain kummallista amerikkalaista tyhjänpuhetta pitänyt vetää tuohonkin mukaan, eikö perustervehdys kassalle tullessa ja kiitos riitä ihan hyvin?
Toivotteleeko ne noin vielä klo 21 jälkeenkin?
Vierailija kirjoitti:
sanoo useita satoja kertoja päivässä ensin "Hei", sitten jonkun summan kuten "48,20€" ja vielä "Mukavaa päivän jatkoa!", niin yrittää sanoa "Mukavaa päivänjatkoa!", mitä erilaisemmilla äänenpainoilla ja väkisinkin teeskentelee!
Voisiko myyjät jo vapauttaa "Mukavaa päivänjatkoa!" -fraasista? Se kuulostaa omituiselta ja jopa asiakas voi ehtiä kuulemaan sen 2-3 kertaa, kun pakkaa ostoksiaan ja kun samaa toistetaan seuraaville, mutta mitä tapahtuukaan kaupan kassan pään sisällä?
Huomasin, että myyjät eivät enää jaksa kertoa ihan aiheellisista asioista. Kun voisi sanoa "Tuolta saa pakkausmateriaalia helposti särkyville lautasille" niin sanookin vain "Mukavaa päivänjatkoa!".
Mietin elämän mielekkyyttä. Suurin osa kassoista on naisia. On se vain elämää, kun päivät pitkät saa työssään hokea yhtä ja samaa lausetta!
Samaa mieltä. Jo kassojen hyvinvoinnin takia voisi tämmöisen monotoonisen länkytyksen lopettaa. Sanoo sitten hyvää päivänjatkoa, jos siltä sattuu tuntumaan.
Sinkkumies
Eipä sitä kovin monella eri tavalla voi sanoa. Eipä siinä mitään ihmeellistä ole? Kai muissakin ammateissa pitää toistella niitä samoja fraaseja moneen kertaan, esim kun vastaa puhelimeen tai selittää asiakkaalle 2345. kerran sen saman asian. Ja tervehtiminen nyt kai kuuluu kaikkien työhön ja arkeen.