Miksi kaupassa kassatyöntekijä moikkaa, kun astun kauppaan ja sama tervehdys, kun latelen ostoksia hihnalle?
Mitä järkeä tervehtiä kahdesti sama asiakas saman henkilön toimesta? Ja koskee siis näitä pienempiä liikkeitä.
Kommentit (18)
Tylsä veikkaus olisi että näin on kauppias ohjeistanut tekemään.
Ap. taitaisi pissata housuun, kun ensimmäistä kertaa menisi japanilaiseen kauppaan. Juoksisi varmaan märissä housuissa karkuun nurkan taakse nyyhkimään, kun jo suomalaisestakin käytännöstä on noin hämmennyksissään.
Ei ihan sama asia, mutta itseäni ärsyttää kun menee kauppaan aamusta (noin seitsemän jälkeen) ruokaostoksille juuri yövuorosta tulleena ja saa aina kuulla ne samat "hyvää huomenta" toivotukset, ne alkaa pikkuhiljaa jo vituttaa :D Mikä huomen se on kun olen itse menossa kohta nukkumaan kunhan pääsen kotiin.
Ja kun nämä toivotukset tulee jokaiselta myyjältä, jotka yleensä hyllyttämässä tuohon aikaan (dixin s-market) niin tuntuu jo pikkuhiljaa vittuilulta :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan sama asia, mutta itseäni ärsyttää kun menee kauppaan aamusta (noin seitsemän jälkeen) ruokaostoksille juuri yövuorosta tulleena ja saa aina kuulla ne samat "hyvää huomenta" toivotukset, ne alkaa pikkuhiljaa jo vituttaa :D Mikä huomen se on kun olen itse menossa kohta nukkumaan kunhan pääsen kotiin.
Ja kun nämä toivotukset tulee jokaiselta myyjältä, jotka yleensä hyllyttämässä tuohon aikaan (dixin s-market) niin tuntuu jo pikkuhiljaa vittuilulta :D
Mistäpä ne myyjät tietää, että juuri sinä olet tulossa yövuorossa eikä sinulle siksi saa sanoa huomenta?
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan sama asia, mutta itseäni ärsyttää kun menee kauppaan aamusta (noin seitsemän jälkeen) ruokaostoksille juuri yövuorosta tulleena ja saa aina kuulla ne samat "hyvää huomenta" toivotukset, ne alkaa pikkuhiljaa jo vituttaa :D Mikä huomen se on kun olen itse menossa kohta nukkumaan kunhan pääsen kotiin.
Ja kun nämä toivotukset tulee jokaiselta myyjältä, jotka yleensä hyllyttämässä tuohon aikaan (dixin s-market) niin tuntuu jo pikkuhiljaa vittuilulta :D
Sun pitää kantaa isoa kylttiä, jossa kerrot olevasi erityisasiakas, jolle ei saa aamulla sanoa hyvää huomenta.
Kamalaa, että joku tekee Suomessa noin. Eihän se ole lainkaan sopivaa!
mäkin teen noin asiakkaana, ihan k-kaupoissakin.
toki voisin sanoa kassalla "hei taas", mutta en muista, oliko tämä kassa nyt se ketä tervehdin ovella..
toisaalta käyn samassa kaupassa usein, eli tuo "hei taas" soveltuisi silloinkin.
noh..
on kiva saapua kauppaan kun joku tervehtii iloisesti :)
Koska kassahenkilö tervehtii asiakkaita työkseen ja se tulee selkärangasta. Hän ei välttämättä myöskään muista, onko jo tervehtinyt kyseistä henkilöä, koska et ole ainoa asiakas, joka siellä kaupassa liikkuu.
Siivoojana työskennellessä sanoin varmasti samoille ihmisille aamupäivän aikana monta kertaa huomenta. Se "huomenta" tai "hei" tulee toisen ihmisen kohdatessa niin automaattisesti eikä aina ehdi laittaa kasvoja mieleen tai muistaa, ketä on jo moikannut.
sori, se tulee automaattisesti. Olen niin rutinoitunut moikkaamaan, etten muista moikkasinko jo sisään tullessasi sinua. T. pienen alkon kassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ihan sama asia, mutta itseäni ärsyttää kun menee kauppaan aamusta (noin seitsemän jälkeen) ruokaostoksille juuri yövuorosta tulleena ja saa aina kuulla ne samat "hyvää huomenta" toivotukset, ne alkaa pikkuhiljaa jo vituttaa :D Mikä huomen se on kun olen itse menossa kohta nukkumaan kunhan pääsen kotiin.
Ja kun nämä toivotukset tulee jokaiselta myyjältä, jotka yleensä hyllyttämässä tuohon aikaan (dixin s-market) niin tuntuu jo pikkuhiljaa vittuilulta :D
Mistäpä ne myyjät tietää, että juuri sinä olet tulossa yövuorossa eikä sinulle siksi saa sanoa huomenta?
Eivät toki tiedäkkään, se ei silti muuta sitä, että erittäin rasittava tapa. Vaikka olisinkin herännyt juuri en silti haluaisi joka kauppareissulla kuulla aina niiltä samoilta myyjiltä sitä pakollista "hyvää huomenta" toitotusta. Ja kun tulisi vain yhden kerran, mutta ei. Muissa kaupoissa tikkurilassa en tätä typerää tapaa ole huomannut kuin dixin s-marketissa, esim siellä alakerran k-kaupassa tai prismassa ei samaa joudu kuuntelemaan, joten monesti tullut mieleen kaupan vaihto.
En usko, että tuonne ovat vain päätyneet ne ärsyttävimmät myyjät, joten mistä ihmeestä tuo on saanut alkunsa? S-ryhmän kaupat kun ei ole edes kauppiasvetoisia, niin kauppiaan määräys ei voi olla syynä.
Vierailija kirjoitti:
Mikä huomen se on kun olen itse menossa kohta nukkumaan kunhan pääsen kotiin.
Maailma pyöriikin ihan vain sinun ympärilläsi. Olet asenteillasi tuollainen pienois-Trump.
No onpas taas jollakin isot murheet.
Täytyy myöntää että itsekin asiakkaana syyllistyn tuohon tervehtimisen syvään syntiin. On ollut mukava havaita meissä suomalaisissa tämä pienenpieni muutos niinkin vakavassa asiassa kuin kaupassakäynti on.
No on kyllä jollain taas ongelma! Huhhuh, mikä ihmisiä vaivaa.
No onhan se nyt aivan hirveää, että joutuu tervehtimään kahdesti! Ei sovi suomalaiselle moinen.
Mä aina kirjotan otsan että ÄLÄ SANO HUOMENTA MENEN KOHTA NUKKUMAAN. tai muuta mitä haluun viestittää. Joskus pierasen oiken kovaa ja haisevan nii myyjät juoksee taukohuoneeseen. Ja jos se kassa on tervehtiny mua jo kauppaan tullessa niin kassalla jos yrittää samaa huudan OLEN HILJAA HILJAA.. PAIKKA. Mä oon näillä selvinny hyvin kauppareissuista.
Kuuluu käytöstapoihin.