Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaatisitko korvausta vaikka ystävä loukkaantuisi, vai annanko olla?

Vierailija
03.04.2017 |

Asia koskee niinkin turhakkeita kuin ripsipidennykset. Ja nyt jo alkuun sanon, ettei tarvitse tulla kommentoimaan miten hirveitä ne on jnejne.

Ystävälläni on oma kampaamo ja tekee myös ripsiä. Olen käynyt yhdelle toisella tutulla jolla pitkä kokemus ja koulutus ripsistä. Nyt kumminkin sain ajan vasta pitkän ajan päähän, joten ajattelin että jos otan ripset ystävälläni tässä välissä. VIRHE.

Toisella laittajalla aika menee aina kahteen tuntiin ja on tuuheat mutta luonnolliset ripset. Ystäväni otti saman hinnan kun tämä toinen, erona vaan että ripsiä ei ollut edes kaikissa ripsissä ja tuuheudesta ei tietoakaan. Koko laiton silmiä kirveli ihan hirveästi, pidettiin tauko. Huomasin että oli liimannut alaripsiin pari kappaletta. No otettiin pois ja jatkettiin. Silmät vuoti seuraavaan päivään asti ja aamulla oli ihan rähmäiset. Ihmettelin itse miksei ystäväni puhdista asiakkaiden ripsiä ja toinen tärkeä seikka, ei lopuksi erottele niitä toisistaan.

Nyt minulla on muutama viuhka löntteinä, ripset sojottaa joka suuntaan eikä harjaaminen auta. Sekä hirveitä rakoja ja niissä omia ripsiä missä ei ole mitään. Itse olen ripsiä ottanut monta vuotta joten selvää tästä hommasta tullut otettua.

Häiristee näkökenttää pahasti, joten otin peilin käteen ja huomasin että omia ripsiä sitten liimautunut yhteen eli yhdessä kuidussa monta omaa tai sitten omassa parikin viuhkaa.. juurikin kun ei ole eroteltu, vai osaa edes laittaa oikein?

Nyt kyllä ärsyttää, koska maksoin kalliin hinnan ja nämä on ihan hirveät. Tiedän kyllä, että jos tästä mainitsen, edes pyytämällä poistoa tai korvausta hän suuttuu. En haluaisi loukata, mutta mielestäni oli asiakas ystävä tai tuntematon pitäisi tehdä hyvää jälkeä tai jättää tekemättä.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos maksoit normaalin hinnan, sulla on oikeus reklamoida. Toisaalta, jos hän ei hommaa osaa, tuskin reklamoimalla saat paremmin laitettuja ripsiä. Jos ystävyys on sulle tärkeämpää kuin kuluttajansuojasi tässä asiassa, olisin hiljaa ja hankkisin palvelut jatkossa muualta. Tosin hyvin epäammattimaista jos ystävyys ei kestä reklamointia.

Vierailija
2/5 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkkinen juttu. Hän on todella hyvä ystäväsi?

Minusta sinun on kerrottava hänelle, että homma nyt ei ihan toiminut. Muuten sinulle tulee lisäongelmia sillä kohdin, kun haluat seuraavan ripsienpidennyksen eli miten perustelet, että et mene hänelle enää koskaan. (Äläkä mene! Edes korvauksena. )

Yritä kertoa jotenkin hyvin nätisti ja hellävaraisesti, että ripsienpidennys meni vähän pieleen (vähättel vaikka). Näkeehän hän kyllä, että ne on ihan kauheat.

Älä pyydä korvausta. Sana kuulostaa vähän pahalta. Kysy nätisti, jos saisit alennusta. Tämä on sanaleikkiä, mutta ystävyytenne vuoksi. (Äläkä missään tapauksessa ota uutta - edes korvauksena, häneltä; kun hän ei selvästikään osaa.)

Älä syytä. Kerro vaikka suoraan (kuten tässäkin), että sinun pitäisi nyt kertoa yksi vähän hankala ja kamala asia hänelle, että sinun on vaikea kertoa. Mutta että totuus nyt on, kuten näkyy, että ripsienpidennys ei nyt mennyt ihan putkeen.

Ystävänä velvollisuutesi on olla rehellinen. Eihän hän osaa tehdä noita muillekaan vaan hänen on mentävä vielä jonnekin koulutukseen tms. opettelemaan, jos kerran myy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä. kyllähän nämä pois saa, mutta se minua harmittaa, että nää on tehny silleen että asiakkaan omat ripset tuhoutuu. Eli ripset harvenee ja repeytyy irti. Ja tähän väliin sanon (jos joku ei tiedä ja säikähtää) tottakai omat ripset myös tippuu, mutta oikein tehtyjen kanssa silloin kun ripsen ikä ja kasvu tullut päätökseen. Eli luonnonripsi tippuu ja sen mukana kuitu. Ei niin kun tässä että kuidut repii omat mukana.

Mutta juuri tuo etten tiedä miten sanoa? Sillä tiedän että hän mielensä pahoittaa kumminkin. Mutta olisihan se tärkeää, koska tuolla menolla menee jonkun toisen ripset pilalle jolle ne tuolla tyylillä kerta toisensa jälkeen laitetaan.

Vaikken itse ripsiä tee, niin tekemällä vaan sen oppii, niin tarkkaa työtä se on.

-ap

Vierailija
4/5 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kärsisin hiljaa ja en vain menisi ystävälle enää ripsiä laitattamaan. Millään alennuksella tai korvauksella et kuitenkaan saa vahinkoa tekemättömäksi, joten antaisin olla. Tuo sama riski on asiakkaalla aina, kun menee uudelle kampaajalle - oli kyse sitten ripsistä tai hiuksista. Ja kyllä se ystäväsi ripsibisnes siitä kaatuu ilman sinun reklamointiasikin. Toivottavasti on hiusten kanssa taitavampi.

Vierailija
5/5 |
03.04.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuon kaltaiset reklamoinnit on syytä tehdä heti eikä odotella muutamaa päivää miettien miten asian sanoisi. Heti kun huomaat että tulos ei tyydytä kerrot että jälki ei nyt valitettavasti ole sitä mitä odotin. En oikein usko että kampaaja olisi korvausvelvollinen tuossa asiassa, mutta aina toki voi kysyä voiko hän alentaa hintaa vai ei.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kuusi