Ostamassa käytettyä autoa liikkeestä. Jos kannentiiviste tihkuu, onko iso vika?
Myyjä kertoi, että kuulemma yleistä ko. automerkissä.Ei pahavika siis?
Kommentit (22)
Ei. Otat kannen auki ja vaihdat tiivisteet. Alle tunnin homma.
Juu tulee piakkoin moottoriremppaa.. jättäisin itse väliin!
Oletpa sulkeutunut kun et mitään tietoja autosta suostunut antamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oletpa sulkeutunut kun et mitään tietoja autosta suostunut antamaan.
Bmw 320i,vm 2007.
AP.
Hataralla autoymmärrykselläni sanoisin, että moottoriongelmat on todella kalliita korjata. Etsi luotettava neuvonantaja ja kysy häneltä. (Älä luota vauva-palstalaisiin.)
Eihän vaan ole valvetronic moottori?
Pyydä myyjäliikettä korjaamaan tai sitten se pitää oikeasti saada halvalla,en usko että alle 1000€ missään vaihdetaan kannentiivistettä bemmiin.
Ap googlaa btcf ja lukase foorumia. Siellä on KAIKKI ongelmat BMWstä. Aina joku osaa vastata. Kysy sieltä
Mikäli myyjä vähättelee ja kertoo ettei kallis tai vaikea korjata, niin sitten liikkeenkin yhtä helppo ja halpa korjuuttaa tuon ongelman ennen auton kauppaa eteenpäin.
Aika monella autoliikkeellä on myös huolto- ja korjauspuoli. Itse jättäisin tuollaisen auton ostamatta, koska vikaa saattaa olla muussakin kuin kannentiivisteessä. Alumiininen sylinterikansi saattaa olla jopa haljennut tai vääntynyt jonkun poropeukalon vaihtaessa kannentiivistettä.
Miksi ostaisit itsellesi tuollaista murheenkyryyniä jossa tuollaisia "tyyppivikoja" kun samaan hintaan on parempiakin valittavissa.
Kansiremppa kustantaa noin 1500e.
Voi ollakkin BMV:n tyyppiivika mutta kuinka kallis korjata? Voi olla että on moottori kuumennut ja kansi vääntynyt ja vuotaa sen takia.
En ostaisi.
Se että joku kertoo avoimesti viasta ei todista mitään. Hän tuskin sitoutuu kirjallisesti tuohon "helppo korajata" juttuun. Hän sanoo myöhemmin että tiesit viasta ja vika ilmoitettiin ja ennakoimattomasti iski moottorirempan.
Sylinterinkansi jos tihkuu niin älä koske siihen autoon edes pitkällä tikulla.
Venttiilikansi on eri juttu, riippuu moottorista onko se ongelma vai ei, ja jos on ongelma niin onko iso vai ei.
Kaiva esille mikä moottori siinä autossa tarkalleen ottaen on ja sitten laitat googlen laulamaan.
Vika kertoo taustalla luultavasti ylikuumenemisesta, kuluneisuudesta ja kannen vääntymisestä. Ei kannata ryhtyä ollenkaan. Odotettavissa on muutakin kuin "tiivisteen" vaihto.
Naapurin Jaska kirjoitti:
Sylinterinkansi jos tihkuu niin älä koske siihen autoon edes pitkällä tikulla.
Venttiilikansi on eri juttu, riippuu moottorista onko se ongelma vai ei, ja jos on ongelma niin onko iso vai ei.
Kaiva esille mikä moottori siinä autossa tarkalleen ottaen on ja sitten laitat googlen laulamaan.
Joo, mä kans ihmettelen, että mikä siinä kannen tiivisteen vaihdossa maksaa.
Kerran amiksella huollattaessani pojat (?) olivat laittaneet kannen tiivisteen väärin päin. Sehän falskasi öljyt ja muut nesteet sekaisin. Vein takaisin ja laittoivat kuntoon. Ei siinä mittää.
Kannentiiviste on vähän kinkkinen, kun siinä pitää käyttää kansi irti. Venttiilinkannet lähtee helposti, mutta kannen käyttäminen irti vaatii myös jakopään käyttämisen irti ja se on tietysti siinä samalla näppärä vaihtaa, mutta nostaa hintaa samalla. Usein on myös paikallaan plaanata se kansi, eli koneistaa suoraksi, joka sekin maksaa aina lisää. Alle kahden tonnin remontista ei siis puhuta.
Pikku vika, korjaantuu jeesusteipillä vartissa.
asentaja arska kirjoitti:
Pikku vika, korjaantuu jeesusteipillä vartissa.
Sanoo Rehti-Repen Auto Oy, joka antaa kaikille perävalotakuun.
Siis kannentiiviste ja venttiilikopan tiiviste on eri juttu? Itse en niin autoista ymmärrä. Mutta silmämäärisesti siis hieman kostea sieltä koneen "ylhäältä". Bensa 320i kyseessä. Ei diesel.
AP.
Mies kirjoitti:
Eihän vaan ole valvetronic moottori?
Pyydä myyjäliikettä korjaamaan tai sitten se pitää oikeasti saada halvalla,en usko että alle 1000€ missään vaihdetaan kannentiivistettä bemmiin.
Samaa olen kuullut myös Karlan korjauspäälikön sanoneen ja juuri tuo valvetronic moottori
Juokse kun vielä voit.