Nykyajan mainokset ovat syvältä sieltä!
Ennen mainokset olivat rehellisesti mainostamista. Näytettiin miltä tuote näyttää, kerrottiin pari hyvää puolta siitä ja sanottiin "mene ostamaan omasi". Juu, saatettiin liioitella hyviä ominaisuuksia ja "maailman parhautta", mutta kärpänenkin tunnisti mainoksen mainokseksi.
.
Nykyään mainostaminen on mahdollisimman huomaamatonta ja pyrkii vaikuttamaan ihmiseen alitajuisesti.
Oma lukunsa on some, joka vilisee piilomainontaa. Somejulkkikset esittelevät maksua vastaan tavaraa ja vain kaikkein tarkkasilmäisin onnistuu bongaamaan kohdan, jossa vihjataan että "saattaa olla yhteistyö".
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
No en kyllä erityisesti kaipaa niitä vanhoja "hyviä" mainoksia, joissa karjuttiin NYT HALPAA MAKSALAATIKKOA!!!
Itse taas haluaisin juuri tuollaisia mainoksia.
"Suklis-suklaapatukka on herkkujen herkku, valkosuklaata ja Koskenkorvan makuista moussea, kipin kapin X-markettiin ostoksille, hinta vain 75 snt!"
Rehellisesti pyydetään asiakasta valitsemaan tuote, sen sijaan että keploteltaisiin ja yritettäisiin saada asiakas tuntemaan, että hän itse haluaa tämän tuotteen koska ilman sitä ei voi elää.
Itseänikin inhottaa nykyisenlainen epärehellisyys ja yritys vaikuttaa ostajan mieleen. Ikään kuin aliarvioidaan ostajan älykkyys ja samalla tunkeudutaan alueelle, joka ei yritykselle kuulu. Keskittyisivät vaan tekemään tarpeeksi hyviä tuotteita ja kertomaan niistä.
Ei tarvii olla kovinkaan tarkkanäköinen huomatakseen tuon. Mä klikkailen facesta mainoksia pois ja face alkanut pysähtyä yms.
No en kyllä erityisesti kaipaa niitä vanhoja "hyviä" mainoksia, joissa karjuttiin NYT HALPAA MAKSALAATIKKOA!!!