Corollan takanavat lämpiää ajettaessa?
Osaako kukaan av-mammoista neuvoa mitä tehdä. En viitsi viedä korjaamollekaan vaan aattelin itse katsoa ja korjata mikä vika.
Kommentit (12)
Rumpu vai levyjarrut? Kaverilla oli jarrukengästä pinta irti.
Sinänsä outoa, että lämpiää vain navat. Yleensä jos jarrut laahaavat, lämpiää koko vanne. Jos jarruissa ei ole vikaa eikä rasvaaminen auta, niin suattaapi olla onkeelmaa takapyörien laakereissa.
Nosta auton takapää ilmaan ja koita pyöriikö pyörät. Jos pyörii huonosti ni vika on jarruissa.
No jos aattelit itse katsoa ja korjata niin ei siinä muu auta kuin Corollan perse ilmaan, pyörä pois, napa auki ja tutkimaan mitä sieltä tulee vastaan. Jarru ja laakeri siellä on ainoat mitkä voivat synnyttää lämpöä.
Pyöränlaakerit on ehkä kiristetty liian tiukalle.
Harvemmin noista laakerit menee, jumittavien jarrujen seurauksena kenties.
Vierailija kirjoitti:
Pyöränlaakerit on ehkä kiristetty liian tiukalle.
Ei oo kiristettävät laakerit.
Hyvä että edes navat lämpenevät jos sinä et.
Eka vastaaja oikeassa. Mulla oli tuo viime vuonna ja just noin piti toimia.
Lisäplussaa jos on Köröllä tyyppiä KE30!
Arvasinhan, että AV-palstalta löytyy asiantuntemusta. Ja hieno homma, että akatkin sotkee itsensä akselirasvaan. Mammat thänks, AP.
Ps. Oon muuten rassaillu jo niitä jarruja moneenotteeseen ja päreet tuntui palavan. Ostin sitten uudet jarruvaijerit, ko männät liikkuu, käsijarrupalat on vielä käyttökelpoiset ja viime vuonna on uusittu kaikki hilpetööri rumpujen sisään. Ilmeisesti se jarruvaijeri vaan jumittaa kummallaki puolella. Jos ei, niin sitten on kalliimpi remppa tiedos. Uudet navat maksaa n. 250€ kipale et silleen. Tsau!
Jarrut laahaa. Liukupintojen ja -tappien puhdistus & voitelu. Mikäli ei ole liukutapit jo täysin jämähtäny paikoilleen.